Pendant

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Pendant

Bericht door elvis3 »

Ik wil het liefst een pendant met een vaste aansluiting en een % knop.

Na leeswerk op het forum kwam ik er achter dat Karscnc zo'n pendant zelf gemaakt heeft.
Met % knop en bedraad, en geschikt voor Eding.
Kars wil mij gelukkig hiermee verder helpen.

Maar nu het probleem.
Kars zijn pendant gebruikt hij met de CNC760 kaart.
Ik heb een iCNC600 van Eding.

Een van de verschillen is dat op mijn kaart schijnbaar geen "feed override input" zit, die wel nodig is voor de % knop.
De vraag is dus of het mogelijk is om een feed override aan te sluiten op de iCNC600 .

Misschien dat een van jullie mij kan en wil helpen, anders ga ik met de vraag naar Eding.

Gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pendant

Bericht door Kjelt »

Moeten we even nakijken maar ik vermoed dat je iedere overgebleven analoge ingang kunt aanwijzen om dat te doen en een digitale input als selectie.
Je hebt bij de iCNC600 een software pakket die je gebruikt om de kaart mee te configureren en daarna de settings op te slaan.
Ik heb er nog niet mee gewerkt maar het lijkt me sterk als je minder mogelijkheden hebt dan bij de cnc760 ;-)
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Pendant

Bericht door Kars-cnc »

In de hardware manual vond ik de volgende analoge inputs:

AIN-1 PT100
AIN-2 PT100
AIN-3 Pendant
AIN-4 Pendant
Isolated AIN-5 0-10V

1 en 2 zijn bedoeld voor een PT100 temperatuursensor, er komt een stroompje uit als ik de beschrijving tussen de regels door interpreteer. 3 en 4 zijn voor de pendant (Axis select en multiplication factor) en 5 is volgens de beschrijving voor de THC van een plasma snijder.

Als AIN-5 als feed override geconfigureerd zouden kunnen worden is het probleem opgelost.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pendant

Bericht door Kjelt »

Ik krijg op mijn win10 pc dat config programma niet opgestart (Deepguard geeft een virus waarschuwing) en de applicatie zegt dat ik geen toegang of permissie heb om een bepaald device te openen. Dus kan niet zeggen of dit kan.

Maar het maakt niet uit want de pendant gebruik (ik tenminste) je meestal toch alleen tijdens nullen en proben etc.
De feed override doe je alleen voor of tijdens de G code uitvoering en dan sta je toch bij het console waar je de feed kunt instellen en desnoods kunnen we dat later via een Eding USB IO expansie interface regelen mocht het echt nodig zijn.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Pendant

Bericht door elvis3 »

Dus ik kan er vanuit gaan dat het straks, als het zover is, gaat werken ?.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Plaats reactie