[UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Jodocus
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2017 22:27
Contacteer:

[UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Jodocus »

Beste CNC-zoners,

Hierbij wil ik jullie graag informeren over het feit dat Eding CNC EINDELIJK weer een open dag organiseerd.
Deze dag is gepland voor zaterdag 16 juli, en extra speciaal is het voor ons omdat het op onze nieuwe plek is.

Er zullen diverse demo's zijn, zoals de nieuwe versie 5 van de software, maar bovendien is het leuk om eindelijk mensen weer eens
persoonlijk te kunnen begroeten. Kortom, wil je meer weten over waar wij achter de schermen mee bezig zijn...maar ook WIE achter
de schermen bezig is...kom gezellig langs !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[UPDATE]
Op dit moment kunnen we iets meer zeggen over de invulling van de dag zelf. Naast een foodtruck, is er een springkussen (sorry, vooral bedoelt voor de kleinere bezoekers...maar dan kan papa of mama rustig kletsen).

Naast dat we ons nieuwe onderkomen kunnen laten zien, zullen deze dingen te zien zijn (uiteraard onder voorbehoud):

- Versie 5
- Prototype eenvoudige operator panel (we zijn erg benieuwd naar feedback)
- Jan Binnendijk...met zijn Emco mag natuurlijk niet ontbreken
- Lex van Deskproto zal aanwezig zijn
- Demo van onze eigen machine die met een oscillerend tagentiaal mes
- Felder zal er zijn om hun Hammer CNC machine te tonen met laser (https://www.youtube.com/watch?v=k_Frrr8Q0rs)
- Prototype van opvolger van CPU5 serie
- Voorbeeld van verschillende soorten kinamatics (delta en 5-assig)
- En meer indien het ons lukt om dingen voor die tijd voor mekaar te krijgen :)...

En aangezien het leuk is om ook ander dingen mee te maken,dan alleen techniek, of om je partner te overtuigen om mee te gaan om ons te bezoeken, hebben we wat collega-ondernemers die bij ons op het terrein zitten gevraagd om erbij te komen:

Puur Dutch (heerlijke chocola, likeurtjes, whiskeys en meer) https://www.puurdutch.com/
Bes Vinos (zij weten alles over de beste Spaanse wijnen) https://besvinos.com/?lang=en
De Zeeptopper (enorme uitgebreide serie van leuke zeepjes...die ze ook nog custom kunnen maken) https://www.zeeptopper.com/

Kortom, een diverse dag, met veel gezelligheid...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je al weet dat je ons gaat bezoeken, dan hebben wij een klein verzoek...laat het ons even weten...dan zorgen wij dat we
genoeg te eten en drinken hebben. Via onderstaande link kom je op een formulier om dit even door te geven.

https://edingcnc.com/open-door-day-2022/

Tot de 16e juli !!

Team Eding CNC
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Kjelt »

Even een herinnering voor de geinteresseerden, het is as zaterdag 8)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Arie Kabaalstra »

Vanavond de emco in de auto takelen...
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Kars-cnc »

Wordt versie 5 daar gepresenteerd?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Kjelt »

Kars-cnc schreef: 14 jul 2022 17:36 Wordt versie 5 daar gepresenteerd?
Gedemonstreerd dat weet ik zeker.
Gepresenteerd in de zin van beschikbaar voor iedereen dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Arie Kabaalstra »

De EMCO 5 staat in de auto.. waarschijnlijk dit jaar voor het laatst in deze vorm.. 'k wil de komende tijd werk gaan maken van de ombouw.. en ook de Macro gaat helemaal op de schop.. 'k heb wat nieuwe inzichten.. daar moet ik wel wat mee kunnen doen..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Arie Kabaalstra »

De emco staat klaar.. ik zit nu in mijn hotel op het terras even lekker een pijpje te roken.. tot morgen
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door H.C »

Foto's ?

v5 bevindingen ? :)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb het te druk gehad om foto's te maken..

Wat de V5 Betreft.. ik heb de Beta Versie getest, een poosje geleden al, en ik heb een lijstje met aandachtspunten door gegeven, Ik heb echter nog niet de tijd gehad om te kijken hoe de zaken er nu voorstaan..

er zitten in elk geval flink wat aanpassingen en verbeteringen in.. 't gaat nóg meer op een professionele CNC besturing lijken.. (wat het in mijn ogen al is sinds 2007, met de introductie van de huidige GUI... die overigens niet veel veranderd is in Versie 5.
VDFman
Donateur
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door VDFman »

Arie Kabaalstra schreef: 18 jul 2022 00:06 't gaat nóg meer op een professionele CNC besturing lijken
Is nu een closed-loop mogelijk?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Kjelt »

VDFman schreef: 18 jul 2022 13:11 Is nu een closed-loop mogelijk?
Wat bedoel je met een closed-loop ?
Als je doelt op optische linealen voor positie feedback, dan nee, dat kan de huidige hardware niet aan.
Dus dat gaat er nooit op komen tenzij er nieuwe hardware komt.
VDFman
Donateur
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door VDFman »

Inderdaad, daar bedoel ik posititie feedback mee. Jammer dat dat niet kan.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door Kjelt »

Komt misschien ooit nog wel maar heeft nogal wat voeten in de aarde want je servos staan dan continu te hunten ook tijdens de beweging. Oftewel zul je dat op de een of andere manier zelf als gebruiker goed moeten afregelen voor jouw specifieke behoefte en machine.
Als ik al zie hoeveel moeite dit proffesionele bedrijven voor een type machine kost........
Want in auto tuning geloof ik al lang niet meer met praktisch oneindig variabelen bij zelfbouw.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: [UPDATE]Open dag Eding CNC op 16 juli 2022

Bericht door P1-Engineering »

VDFman schreef: 18 jul 2022 18:35 Inderdaad, daar bedoel ik posititie feedback mee. Jammer dat dat niet kan.
Mocht je dit graag willen icm Eding kan ik je aanraden om naar de Delta ASDA-A2L servo drives te kijken. Die hebben de mogelijkheid om de glasliniaal op de drive aan te sluiten en daarmee een full-closed loop te creëren. Je mist dan nog wel de feedback naar je besturing natuurlijk maar daarvoor kan je alarm contactje aanmaken op basis van maximale afwijking.
Andere nadeel is dan nog wel de relatief lage stap frequentie die de bordjes kunnen uitsturen, hoe meer pulsen je kunt uitsturen des te beter de servo kan regelen.
Plaats reactie