2 stuks INA geleidingen van ruim 80 cm lang

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

2 stuks INA geleidingen van ruim 80 cm lang

Bericht door benkr »

Bij de laatste CNC zone Brabantdag had PE1BEY (Kees) een deel van een Pick & Place machine bij, dat vond ik zo'n interessant ding dat ik het mee heb genomen met het idee er een klein portaalfrees machientje van te gaan maken.
Ik heb het geheel een heel eind gesloopt, zodanig dat ik 2 geleidingen over heb welke via een interne tandriem aangedreven worden, de motoren en vertragingen die er op zaten heb ik er ook afgehaald omdat dit motortjes waren met DC voeding en hier maar weinig drivers voor te krijgen zijn die dan toch met step/dir werken. ik heb ze gehad (de zgn. UHU drivers) maar die heb ik op de voorlaatste grote CNCzone dag gedumpt, geen idee waar ze zijn gebleven.
Na wat zoeken heb ik van de geleiders de datasheet gevonden en daaruit blijkt eigenlijk dat het idee wat ik had de grenzen van de specificaties van deze geleidingen stevig raakt, ik vraag me af of het wel een goed idee is om daar een portaalfrees van te gaan maken.

De datasheet is deze:
10 Actuadores con sistema externo de rodillos-guía.pdf
Ik heb nog een andere maar die is te groot en krijg ik niet verkleind.

Het typenummer van de geleidingen is MLFI 25056 ZR

Mocht er iemand een hele concrete toepassing voor hebben dan hoor ik dat graag, ik ga ze denk ik bij nader niet gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie