CURA 5.0

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

CURA 5.0

Bericht door Leeuwinga »

Ik zie dat ULTIMATE CURA5.0 (beta) uit is.
Lijkt heel goed, iemand al ervaringen ermee?
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: CURA 5.0

Bericht door rien1959 »

Ik heb het maandag gedownload en getest op een Ultimaker 2+ printer. Er waren wat bugs en het printen was niet foutloos. Sterker nog, het was langzamer dan Simpify3D en de kwaliteit was ook niet om over naar huis te schrijven. Als de definitieve versie komt nog maar eens proberen. Als een programma met zoveel tamtam wordt aangekondigd, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen .....
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CURA 5.0

Bericht door DaBit »

De eerste print ermee loopt. We zullen zien...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: CURA 5.0

Bericht door Leeuwinga »

en ???
stefandieters
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 apr 2022 15:21

Re: CURA 5.0

Bericht door stefandieters »

Gezien ik wel eens grote mallen print ben ik vooral benieuwd naar de lightning infill
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CURA 5.0

Bericht door DaBit »

Weinig verschil met 4 IMHO. Vooralsnog ligt de voorkeur nog steeds bij PrusaSlicer voor de 'machine-onderdelen'; die print dan netter bij mij.

Het schijnt wel goed te zijn met dunne wandjes waar PrusaSlicer (en Cura 4) de helft maar vergeet. Dat moet ik nog proberen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: CURA 5.0

Bericht door rien1959 »

Vanochtend wilde ik een firmware update draaien op een Anycubic Chiron. Vanuit Cura gaat dat altijd heel gemakkelijk. Die pagina blijft leeg bij Cura 5.0. Dus maar weer 4.13 opgestart. Ach ja, ..... veel geschreeuw en weinig wol ?
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: CURA 5.0

Bericht door Markus »

Gast op youtude deed redelijke vergelijk met oude versie, sla de eerste 1:45 van de video over

Print sneller door slimmer infill, Print details die vroeger wegvielen, print leegtes waar vroeger infill kwam (onnodige infills worden weggelaten = lighting infill)
Verbeterde printen met filement dat na processing metaal wordt , Ultrafuse van Basf



Greezt,

Markus
Plaats reactie