HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Create, we hebben volgens mij inmiddels zoveel gebruikers dat er misschien best wel wat meer mogelijk is. Daarvoor moet natuurlijk eerst gekeken worden welke mogelijkheden er allemaal zijn, en welke budgetten daar tegenover staan.
Ik denk niet dat je dat voor zaterdag boven tafel hebt, maar eigenlijk is het misschien niet zo gek om er toch eens met een wat grotere groep over te brainstormen. en ook te polsen hoe ver de financiële bereidheid daarvoor is.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door DaBit »

Ik heb alleen boerenverstand van dat Internetspul; ik kan mezelf aardig redden en servers die ik opzet worden bestempeld als 'veilig'. Maar ik ben bij lange na geen professional. Dit even in het achterhoofd houden om de waarde van de post te beoordelen.

Maareuh, heb jij geen lijstje van wat je maandelijkse verbruik is? Dataverkeer, opslagruimte, etcetera? Maakt het ook wat makkelijk voor diverse forumleden om eens wat rond te vragen.
Maar zelfs zonder kruiwagen kost een VPS (virtual private server) met 100-200GB opslag en 5TB of meer aan dataverkeer, backups inbegrepen, bladiebla zo'n 2 tientjes per maand in Europa. In de joenaaitmiesteeds nog wel minder, maar dat moet je maar willen. Kwa kosten niet exorbitant tov wat je nu hebt lijkt me
Heb je dat, dan heb je er een probleem bij: je moet namelijk je server in ieder geval deels zelf inrichten (en onderhouden...). Maar het lost ook een probleem op, want op dat moment kun je de software inrichten en draaien zoals je zelf wil. Op de langere termijn levert dat meestal minder ellende op.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
jand
Donateur
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 sep 2012 16:11
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door jand »

Create, mocht je interesse hebben in het idee van dabit. Ik je daar wel bij helpen.
Het beheer van (web) servers is mijn dagelijks werk. PHPBB ken ik niet, maar daar is wel uit te komen denk ik zomaar. Ik ben zaterdag van de partij. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door keesfrees »

Er was weer een nieuwe forum deelnemer die zo te zien van alles voor elkaar krijgt behalve een foto plaatsen :-/
Toch is dat echt niet moeilijk !

Dus ik wou een linkje plaatsen in dat onderwerp, maar, dit draadje is achterhaald (?)
Er was onlangs iemand die een nieuwe reeks schermafdrukken had gemaakt, maar die staan ergens bij een onderwerp, meen ik.
Weet iemand dat nog te vinden ?
En dan hier een nieuwe bijdrage er voor aanmaken ?
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door benkr »

Ik heb een paar weken geleden gevraagd om die link ergens op een heel herkenbare plek te parkeren, maar daar is wederom niets van terecht gekomen, ik begin hier toch langzaam stevig van te balen, is het nu echt zo moeilijk om dit op een duidelijke plek te parkeren zodat echt iedereen het terug kan vinden.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Tsja, je moet natuurlijk even op het juiste zoekwoord komen, foto's uploaden geeft nu eenmaal een ander resultaat dan 'afbeeldingen plaatsen'
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... en#p210776
Maar dat het onderwerp wel aan een 'altijd zichtbaar' linkje mag komen is duidelijk.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door stef110 »

Ik heb altijd mijn foto's extern gehost staan (bij mijn webhost) alleen zins kort worden deze niet meer weergegeven op het forum.
De zelfde foto's met de zelfde link en bbcode werken wel op andere fora. Is er hier iets bekend dat er wat veranderd is waardoor dit nu niet meer zichtbaar is?


Stef
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door DaBit »

Bij mij werkt het wel gewoon (ook de foto's op een externe webhost).
Misschien HTTP vs HTTPS verhaaltje, al dan niet in combinatie met het ongeldige certificaat op svitterzon.nl?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door benkr »

Het is al weer ruim een week geleden dat ik Create heb gemeld dat de Knowledge Base was verdwenen, dat is nog steeds zo.
En dat is niet het enige, het is tekens weer iets anders, elke keer als er iets aan de forumsoftware is gesleuteld dan zijn er problemen, dat vind ik niet professioneel, niet van het forum, maar zeker ook niet van diegene die het veroorzaakt, phpBBservice.nl denk ik zo maar. Als die persoon de software van mijn bedrijf zo zou behandelen dan kwam hij al lang niet meer aan die software, er zijn denk ik toch zeker meerdere personen en bedrijven die dit kunnen, ook hebben meerdere forumleden al eerder aangeboden hierbij behulpzaam te willen zijn.

Ik denk dat het langzaam aan tijd wordt om hier eens iets meer definitiefs aan te gaan doen, het stoort mij mateloos.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door Floppy »

Ik wilde net inloggen kreeg ik dit bericht:

Code: Selecteer alles

Fatal error: Uncaught TypeError: Argument 5 passed to pico\autodbbackup\cron\task\auto_db_backup::__construct() must be an instance of phpbb\db
\tools, instance of phpbb\db\tools\tools given, called in /var/www/vhosts/cnczone.nl/httpdocs/cache/production
/container_4335734bbdd20f586549a504dff5f80c.php on line 5629 and defined in /var/www/vhosts/cnczone.nl/httpdocs/ext/pico/autodbbackup
/cron/task/auto_db_backup.php:26 Stack trace: #0 /var/www/vhosts/cnczone.nl/httpdocs/cache/production
/container_4335734bbdd20f586549a504dff5f80c.php(5629): pico\autodbbackup\cron\task\auto_db_backup->__construct('./', 'php',
 Object(phpbb\config\db), Object(phpbb\db\driver\factory), Object(phpbb\db\tools\tools), Object(phpbb\log\log), Object(phpbb\user)) #1 /var/www
 /vhosts/cnczone.nl/httpdocs/vendor/symfony/dependency-injection/Container.php(306): 
 phpbb_cache_container->getPico_Autodbbackup_Cron_Task_Core_AutoDbBackupService() #2 /var/www/vhosts/cnczone.nl/httpdocs/phpbb
 /di/service_collection.php(57): Symfony\Component\DependencyInjection\Conta in /var/www/vhosts/cnczone.nl/httpdocs/ext/pico/autodbbackup
 /cron/task/auto_db_backup.php on line 26
Een paar minuten later was alles weer normaal en een paar minuten later weer niet.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door serum »

Site was gewoon down.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door Sven »

serum schreef: 11 jan 2021 15:25 Site was gewoon 'n beetje down.
Corona he, dan hebben meer daar last van...
Dochtertje heeft niemand om mee te spelen, vrouw komt het huis nauwelijks uit.

Ik heb een werkplaats, dus ik ben nog veel uithuizig.

Maar iedereen wil wel internetten, dus dat geeft stress bij al die websites.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door benkr »

Ik wil even melden dat foto's verwijderen uit het persoonlijke album voorheen geen pretje was, dat ging alleen foto voor foto, ik had verwacht dat dit nu wat makkelijke zou gaan, meer zoals dat lang geleden ook ging, een aantal foto's aanvinken en ze dan allemaal tegelijk verwijderen.
Maar het is nu nog moeilijker dan voorheen, je moet nu ook nog naar een keuze regel, daar aangeven dat je een foto wil verwijderen en dat dan ook nog een keer bevestigen. Dat is leuk voor 1 foto, maar als je eens een keer echt schoon schip wil maken dan is het niet te doen, dus laat je al die troep dan maar staan, gevolg is een berg geheugenruimte waar helemaal niets mee wordt gedaan, kan dat niet anders?
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: HELP: Foto's Uploaden & Plaatsen (vernieuwd)

Bericht door Mcgyver »

Wat betreft de galerij extensie, helaas dat gaat niet anders, je kunt afbeeldingen 1 voor 1 verwijderen if een hele map verwijderen.

Gelukkig heb je nu nog 2 mogelijkheden om foto's toe te voegen, de nieuwste, de img upload kun je sneller afbeeldingen verwijderen. Helaas zijn we gebonden aan de functionaliteiten van de extensies en hebben de forumleden keuze uit 3 manieren om fotos toe te voegen :mrgreen: ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie