SHINA pendant LHB04

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wadero
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:23

SHINA pendant LHB04

Bericht door wadero »

Op amazon gekocht. Geen drivercd meegeleverd.
Weetjewat, zoals verwacht gaat dat ding niet zonder drivers.
Weet er mij misschien iemand te zeggen wat de meerwaarde hiervan is?
Misschien de laatste nieuwe wijze van zaken doen, dingen verkopen die niet bruikbaar zijn.
De website doet mijn PC schrikken omdat er virusbedreigingen vanuit gaan? COVID zeker.
Heb mijn beklag gedaan (Engelse verkoper HEFUTE UK, of Chinees in Engeland) en moest van mij een emailadres hebben waar hij
drivers kon naar verzenden, de CD was vervangen door electronische drivers zei hij, wat voor iets is dat dan, ben geen telecommunicatiedeskundige.

Echt dit is toch hallucinant, waar zijn die mensen mee bezig of ben ik de enige die ze zo liggen hebben?
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Goudgele »

Wat wil je nu precies dan?
Ik zou zeggen, geef ze een mailadres, ontvang de drivers en ga er mee aan de slag.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Leeuwinga »

Hier staat wel de driver
https://hardware-cnc.nl/winkel/rotary-e ... -whb04b-4/

Ik vraag mij het werkelijk steeds opnieuw af waarom men het zo ver zoekt in het buitenland.
Bij een Nederlandse leverancier kan men eenvoudig communiceren.
Het mag dan soms wel wat meer kosten,,,,,,,
wadero
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:23

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door wadero »

Ze hebben een mailadres want ze hebben me gemaild, misschien via amazon dat zou kunnen, met die dingen weet je maar nooit. Ik denk dat het zoiets moet zijn omdat ze vroegen het mailadres in text te zetten omdat het anders geblokkeerd werd door Amazon.

Ikheb wel iets gevonden bij een Nederlandse leverancier maar dat was een draadloze en dat wil ik niet. Ikben voorstander van stevige draadverbindingen. Ik heb trouwens deze driver geprobeerd maar die werkt niet, ttz enkel het handwiel en de E-stop, de rest lijkt niet te worden ontvangen door Mach3. Als ik het OEM-button scherm open wordt er niks gelezen bij het indrukken van een knop.
Deze driver heeft een versie .82 en ik heb volgens de "manual" een .84 nodig.
Waarom moet ik nu dat hele spul analiseren, dit is toch belachelijk.
wadero
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:23

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door wadero »

En wat dan nog, "mijn" versie staat zelfs niet op hun website (die ik dan uiteindelijk op gevaar van mijn leven heb betreden)

Wat een voddemannen.
sbos
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 nov 2010 16:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door sbos »

ga naar de website van XHC
https://www.cdxhctech.com/
zet in de search vak LHB04. dan kom je op de driver download. en selecteer de bovenste. dit zou de laatste driver moeten zijn.
deze driver is voor mach3.


Groeten,

Sjaak
wadero
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:23

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door wadero »

Erg bedankt dat je je met mijn problemen wil bezighouden.
Zoals dikwijls in de computerwereld werkt hetgeen bij den ene werkt bij den andere niet.
Als ik doe wat je voorstelt kom ik op een pagina in't chinees uit, als ik op "english" druk verschijnt er een andere paginawaar ik niemeer uit geraak.
Ik heb mijn virusscanner al gedesinstalleerd omdat ik (kaperski) niet kan afzetten.
Als ik op download druk verschijnt er een rood scherm met waarschuwingen waar ik niet voorbij geraak.
En zo blijf ik maar sukkelen waar anderen schijnbaar geen problemen hebben en ik geraak geen meter vooruit.
Hierbij, in elk geval, concludeer ik mijn relaties met Amazon, als ze geen degelijke produkten kunnen verkopen, dan houden ze hunne nest maar.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Kjelt »

1) Amazon is een platform waarop iedereen zijn spullen kan aanbieden en zij een commissie ontvangen.
Voor je iets koopt daar eerst kijken wie het spul verkoopt.
Ik heb dit geleerd omdat ik eens drie maanden moest wachten op een product dat low budget uit Australie met de boot was verzonden.
Als je de voorwaarden goed leest dan zul je zien dat Amazon je doorverwijst naar de originele achterliggende verkoper, met wie je zaken moet doen.

2) CD: weinig PC's of laptops hebben nog een cd speler dus dat is echt verleden tijd.
Daarnaast zijn ze dan nooit up to date.
Het zou dan anno 2022 een usb stick worden maar dat is te duur.
Dus bijna alle, ook europese en amerikaanse producten, komen tegenwoordig zonder drivers, de meesten alleen met een short manual en de echte handleiding moet je dan ook nog online lezen of downloaden.

Verder ben ik het wel met je eens.
Bij het product zou een blaadje moeten zitten met een link waar de juiste drivers zonder problemen gedownload kunnen worden. Of je OS moet het product herkennen en automatisch de juiste drivers installeren.

Als je een statement wilt maken stuur je het terug naar Amazon met verzoek geld terug te boeken omdat het product niet out of the box werkt en de drivers niet beschikbaar zijn. Dan wordt het product vernietigd en de verkoper is de klos.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Portje »

met deze link haal je versie XHC-WHB04B Driver V3-86-9 van de off.site
https://www.cdxhctech.com/upload/202112 ... 110650.zip
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Leeuwinga »

Soms wordt er door de vragers alleen maar ongefundeerde opmerkingen gemaakt
dit door hun eigen frustraties.
Ze verwachten dat men de aangeboden gebraden kippen in de mond gaan proppen
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door Portje »

vooruit dan maar, ik had er nog een paar over...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
wadero
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:23

Re: SHINA pendant LHB04

Bericht door wadero »

De laatste gedownloadde versie lijkt goed te werken.
Wat die kippen betreft? ik heb helemaal geen moeite met het downloaden van een driver als ik een link heb.
Maar als er geen link aangeboden wordt, dan ben ik overgeleverd aan wat ik op het net vind en als ik daar ook geen vind dan ga ik dingen downloaden
van sites waarvan ik denk dat ze een driver hebben ook al is die anders benaamd dan in mijn "manual" staat en dan begin ik aan alles te twijfelen zeker wanneer er niks werkt. Is dat de verkeerde driver of heb ik nog iets over het hoofd gezien???
De site van de producent (daar ben ik het eerst gaan kijken) doet mijn PC letterlijk rood uitslaan van de virusdreigingen.Wat moet ik daarvan denken, is dat allemaal zo evident?
Ik heb pas "een" versie kunnen downloaden, "die weliswaar aan de titel te zien NIET voor mijn toestel is en die verder ook niet gedocumenteerd is" nadat ik elke bescherming van mijn PC had verwijderd. Deze versie blijkt goed te werken .
Nu kan het wel zijn dat ik een weinig vervreemd ben van de computercultuur maar als dit "normaal" is schijnt er toch wat in't honderd te lopen.
Die chinadinges zijn hopeloos slecht gedocumenteerd en tonen een grenzeloze onzorgvuldigheid.

Dat wat de driver betreft. De macro's , daarmee weet ik niet wat ik er moet mee aanvangen maar ik zal wel zelf uitzoeken hoedat hunne software in mekaar zit.

Watje kent lijkt allemaal logisch.
Plaats reactie