Hoekverbinding verbinden met constraints

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

bakrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jan 2022 20:29
Locatie: Dalen (Drenthe)

Re: Hoekverbinding verbinden met constraints

Bericht door bakrr »

benkr schreef: 05 jan 2022 16:08 Ik ben een bakje aan het tekenen in Inventor, maar ik krijg de hoekverbindingen niet goed voor elkaar met constraints.
Het is me met wat kunst en vliegwek wel een keer gelukt, maar toen kom ik de hoeken niet meer afronden.
Het zal wel heel simpel zijn maar ik kan het even niet vinden.

HELP

hoekverbinding.JPG
Klik op join constrains kies één van de opties in het pop-up menu (ws is de juiste al actief(de eerste) selecteer dat de vlakken niet naast elkaar maar tegen elkaar komen
Kijk in de rechteronderhoek van je beeldscherm welk vlak je eerst moet selecteren (inventor helpt je daarbij)
Het is bij inventor ook zo dat je op een lijn of een vlak kan klikken(dit geeft verschillende resultaten). Klik op één van de schuine vlakken van een plankje en vervolgens op een schuin vlak van een plankje ernaast.
Als het goed is gaan ze nu tegen elkaar aanliggen maar misschien nog niet op dezelfde hoogte.
Hiervoor doe je alles wat je hierboven gedaan hebt nog een keer, alleen kies je nu de bovenkanten van de twee plankjes en dat de vlakken dus naast elkaar liggen.Als je dit bij aal hoeken gedaan hebt die je hetzelfde bij de bodemplaat.
Plaats reactie