Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Bericht door joopbos »

Sinds een jaartje help ik een fietsenmaker / fietserbouwer met het CNC frezen van specialparts voor fietsen. Ook leren wij Fusion 360 te gebruiken.
Nu we in een tijd leven dat fietsonderdelen schaars zijn frezen we ook regelmatig standaard onderdelen.

Vandaag leerde ik dat er bedrijven zijn in China die in relatief korte tijd alm producten, op klant specificatie, kunnen leveren.

In een offerte voor pads, zoals op de foto's staan, stond Malkosten € 650,- bij afname van 1000st per stuk € 1,65. Indien gewenst kan ook een offerte worden gemaakt voor 100 stuks CNC gefreesd.

Ik maak hier uit op dat dit onderdeel niet cnc gefrees wordt.
Welke productie methode, waar een mal bij wordt gebruikt, zou gebruikt worden.
Ik heb geen idee. Het is een mooi strak alm werkstuk, mooi glanzend en geanodiseerd/
20211202_184730 (Klein).jpg
20211202_184704 (Klein).jpg
20211202_184645 (Klein).jpg
20211202_184631 (Klein).jpg
20211202_184621 (Klein).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Bericht door audiomanics »

Ronde kanten en glans wijzen in de richting van trommelen.. spul zelf kan wel gestanst zijn, met een bewerking voor de schroefgaten...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Bericht door Rocnc »

ik zou verwachten dat dit laser gesneden wordt. Dan een beetje souvreinboren (hoe schrijf je dat). En als laatste kiep je ze in zo'n tril-trommel met van die keramische(?) staafjes om te ontbramen/polijsten.
Geen idee waarom je daar een mal voor nodig zou hebben.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Bericht door bartL »

Zomaar kans dat ze dit (coquille) gieten. Dat kan bij aluminium behoorlijk nauwkeurig. Voor de gaten is dan natuurlijk nog wel een nabewerking nodig.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe zou dit product geproduceerd worden?

Bericht door serum »

Heb dergelijke budget-hangers vaak in handen gehad. Ik ga er vanuit dat het gegoten is. (Dan houdt die mal op de offerte ook steek).

In China worden redelijk wat onderdelen in aluminium op die manier gefabriceerd voor fietsen. Oa complexere aluminium lugs waar de chainstay en seatstay op samenkomen, waar dan weer een schijfrem of een standaard opzit die bij het achterwiel zit. (trekking fietsen).
Plaats reactie