CAM programma voor roterend frezen

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: CAM programma voor roterend frezen

Bericht door Arian »

Mastermill.

weer wat geleerd,ik sla hem meestal op IGS.
Ik wil ook nog een mastcam probeeren.kijken of hij beter is dan visualmill.

Arian
Mastermill
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 okt 2007 17:26
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: CAM programma voor roterend frezen

Bericht door Mastermill »

.Igs en .stp zijn gewoon perfect te gebruiken om te programmeren in CAM naar mijn mening.

Vind zelf Mastercam echt geweldig, en professioneel. (X3)


Succes...
Rikkepic
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jun 2008 16:49
Locatie: Ravenstein
Contacteer:

Re: CAM programma voor roterend frezen

Bericht door Rikkepic »

Hoi,

Ik heb nu hetgeen wat ik wil frezen in Rhino getekend. Ik wil nu in mastercam x3 een roterend freespad genereren.
kan iemand me vertellen welke stappen ik moet doen? de machine en stock defineren lukt me wel. bij toolpath defineren loop ik vast. ik weet niet welke ik moet hebben, want hij doet niet wat ik wil.

hier is het .STP bestand (opslaan als)

Alvast bedankt.

Groeten Rik
XxWhiteWolfxX
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2013 09:07
Locatie: Neuhof

Re: CAM programma voor roterend frezen

Bericht door XxWhiteWolfxX »

Rikkepic schreef: 3. Na enig zoekwerk ben ik op GibbsCAM terecht gekomen. Ik heb er een kleine tutorial over de functies van knoppen e.d. bij gevonden. Ok,je maakt een tool, een process, klikt op je krukas en dan maakt het ding een "operation". Maar als ik in de CUT PART RENDER kijk, dan gaat de frees ALLES doen behalve een krukas frezen. Zo gaat hij dwars door mijn krukas heen, of ik houd 2 kegels over....
hey

Haha toen ik dit zag moest ik wel een beetje lachen ik geef toe maar bij een tweede gedacht zei ik tegen mezelf dat gibbscam niet zo makkelijk is als je het niet goed kent en nt regelmatig gebruikt
maar dat is zo met elk programma ;-)
Ik gebruik het nu al twee maand en het verloopt zich heel goed alleen is er een probleem
alles kan juist blijken maar hij simuleert alleen dus moet je het eerst eens testen op vericut (of een vergelijkbaar programma) vooraleerst het op een machine uit te proberen
Maar pas op Gibbscam is geen CAO programma :!:
Maar dat zijn de enige minpuntjes dat ik me nu momenteel kan bedenken want voor de rest is het een uitstekend programma op FAO niveau

greetz Morgane
Niks is zoals het lijkt, alles is gewoon zoals het is.
Plaats reactie