Wat ga je proberen?kawarider schreef: 22 dec 2020 20:35 Mwah, we gaan het zien. In ieder geval ga ik het proberen. Eroei van pv is best ok volgens mij, daar is wel eens vaker discussie over geweest.
De boel een beetje verwarmen met pallets of kompleet self-supporting.
Ik ben absoluut niet tegen zuinig doen en schone bronnen, maar..
Als je even een A4-tje pakt en de behoefte totaliseert liefst ook nog per seizoen.
Vervolgens ga je zitten verzinnen hoe je dat kunt bereiken, zul je er al snel achter komen dat het prive misschien een heel eind kan lukken, 25 m³ warmte buffer (basalt of zo) en voldoende zonnecollectoren om die in de juiste periode te voeden. (je zult toch een maand of 4 moeten overbruggen)
Zoek gelijk even op wat de statistieken zijn van de wind over het jaar, en daarnaast even de energie opwekking, verdeelt over diverse bronnen. Dan zul je al redelijk snel toe moeten geven dat het echt niet met duurzame bronnen gaat lukken zoals wij er nu over denken.
Wat ik eerder al verkondigde dat de politiek niet kan rekenen geld toch hoop ik niet voor jouw, volgens mij heb jij er zelfs meer verstand van dan de meest hier. Dus kom maar op met die praktische uitwerking met rekenvoorbeelden.
Neem ook even mee wat er gebeurd als het hele dorp overstapt op pallet-stoken.