Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door keesfrees »

andrefc101 schreef: 22 mei 2020 07:50Vwb de afstand, hij zal toch ook terug moeten
Dat speelt geen rol, er wordt in laadmeters of pallet plaatsen gerekend.
Twee pallets op een adres vlakbij of 1 pallet maastricht en een andere naar leeuwarden, zelfde prijs.
Dat is althans mijn ervaring met best een aantal transporteurs in de loop der jaren.
Ik heb geen ervaring met douane / haven-R'dam.
andrefc101 schreef: 21 mei 2020 22:42Ik heb zowat 30 jaar ervaring in de Rotterdamse haven, en zolang je de juiste papieren hebt krijg je alles mee
Daar zeg je zo wat, ervaring, alles is simpel als je het weet.
NB, ik praat alleen na wat ik hoor van anderen, ik heb er zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

andrefc101 schreef: 22 mei 2020 07:50 Groningen had ik gelezen hoor, maar das best groot. Wagenborg bij jullie heeft wel heel erg veel ervaring met dit spul... tegenwoordig Lubbers. En Pax.
Vwb de afstand, hij zal toch ook terug moeten, dus denk ik dat de afstand redelijk hetzelfde blijft.
Verder: zou je een tipje op kunnnen lichten hoe dat werkt bij de douane dan? De machine zal toch ingeklaard moeten worden door een declarant en daarna kan deze op transport. En XPO komt toch uit Brabant?

Mijn buurman werkt bij wagenborg. Die kunnen het niet doen. Dan zit ik nog met inklaren, en wat er om heen zit.

Groenenboom heb ik in ieder geval al offerte van gekregen.
Inklaren + transport met aflossen.

Heb nog even de stoute schoenen aangetrokken en toch maar bedrijf Jan Van Dam een belletje gedaan. Gesprekje gehad en kunnen zelfs totale levering regelen van uit China.
Misschien ga ik hier op inleveren...misschien is het goedkoper dan wat de fabrikant zelf aan geboden had. Wie weet.

Ik weet al wel dat het laten verschepen door het bedrijf, en zelf transport regelen (door bvb Groeneboom) al goedkoper is dan volledig door de fabrikant het te laten regelen.

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Peter Bijlholt
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:32
Locatie: Ezinge GR.

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door Peter Bijlholt »

Moi Erik,
Je weet ik ben niet nieuwsgierig maar; laat je ons eens weten hoe je het geregeld hebt?
Succes, Peter
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

Peter Bijlholt schreef: 22 mei 2020 15:00 Moi Erik,
Je weet ik ben niet nieuwsgierig maar; laat je ons eens weten hoe je het geregeld hebt?
Succes, Peter
Moi Peter!

Wanneer alles beetje loopt laat ik het zeker weten. ;-)

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

EBos schreef: 22 mei 2020 14:18 Ik weet al wel dat het laten verschepen door het bedrijf, en zelf transport regelen (door bvb Groeneboom) al goedkoper is dan volledig door de fabrikant het te laten regelen.
Ik heb mijn machine in China gekocht FOB (Free On Board), en FedEx Rotterdam heeft de rest geregeld. Dus de 20 Feet zeecontainer (is iets meer dan een pallet Kees, zal de prijs ook wel anders zijn is mijnervaring!), een plek op het containerschip, lossen en inklaren in Rotterdam, en vervolgens op transport per containerboer naar een door mij aan te wijzen plaats in Nederland. Dus: simpel, je weet alle kosten vooraf, gemak en zekerheid! Wat wil je eigelijk nog meer ;-) Ik zou dus zelfs kunnen zeggen dat ik hier ervaring meer heb....
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door stekkestim »

andrefc101 schreef: 22 mei 2020 16:40
EBos schreef: 22 mei 2020 14:18 Ik weet al wel dat het laten verschepen door het bedrijf, en zelf transport regelen (door bvb Groeneboom) al goedkoper is dan volledig door de fabrikant het te laten regelen.
Ik heb mijn machine in China gekocht FOB (Free On Board), en FedEx Rotterdam heeft de rest geregeld. Dus de 20 Feet zeecontainer (is iets meer dan een pallet Kees, zal de prijs ook wel anders zijn is mijnervaring!), een plek op het containerschip, lossen en inklaren in Rotterdam, en vervolgens op transport per containerboer naar een door mij aan te wijzen plaats in Nederland. Dus: simpel, je weet alle kosten vooraf, gemak en zekerheid! Wat wil je eigelijk nog meer ;-) Ik zou dus zelfs kunnen zeggen dat ik hier ervaring meer heb....
Normaal doe ik het ook zo. FOB, en rest door een firma hier. Laatste keer heb ik het echter eens volledig aan de fabrikant over gelaten. Enige contact dat ik gehad heb met een firma hier was om een datum af te spreken van levering. En ik moet zeggen dat dit ook allemaal zeer vlot verlopen is.
Waren 2 40FT HQ containers voor 1 machine. De containers met een uurtje tussen laten leveren. Leegmaken ging ook vrij vlot.
Hierbij komt natuurlijk wel dat je alles op voorhand moet betalen. Niet enkel de machine, maar ook het transport en alle bijkomende kosten.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

stekkestim schreef: 22 mei 2020 16:58Waren 2 40FT HQ containers voor 1 machine.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar deze machine :roll:
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door karangetang »

Transportbedrijf Hoekstra uit Sneek al geprobeerd?

die kan het vast. Ik heb goede ervaringen

https://www.hoekstrasneek.nl/
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door stekkestim »

andrefc101 schreef: 22 mei 2020 18:24
stekkestim schreef: 22 mei 2020 16:58Waren 2 40FT HQ containers voor 1 machine.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar deze machine :roll:
Fiberlaser 1500x3000mm met volledige omkasting en wisseltafel.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

stekkestim schreef: 23 mei 2020 09:37 Fiberlaser 1500x3000mm met volledige omkasting en wisseltafel.
Zal ongetwijfeld net zo indrukwekkend zijn als dat het klinkt! Wat produceer je daarmee als ik dat vragen mag?
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door stekkestim »

Vooral maatwerk voor klanten, geen eigen product. Zal binnenkort wat plaatjes plaatsen van de machine.
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

Hallo iedereen.

Expediteur is geregeld.
Uiteindelijk voor XPO gekozen die het hele traject gaat regelen. In delen opsplitsen was voor mij niet handig.

Wil iedereen bedanken voor het geven van tips en hun ervaring.

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door Jensorie »

Wanneer is hij ''onder spaan'' te bezichtigen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

Jensorie schreef: 29 mei 2020 22:19 Wanneer is hij ''onder spaan'' te bezichtigen? :mrgreen:
Ik gok....Rond Juli. :mrgreen: Heeft beetje te maken met hoe snel deze de boot op gaat, en wat voor boot er gebruikt wordt.
Op zijn snelst 21 dagen, langzaamst 37 dagen.

Wordt ook wel tijd, dan heb ik er 6 maand op "gewacht" :lol:

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Plaats reactie