DirkSchipper schreef: ↑31 jul 2019 13:19
Als deze redenering klopt zou de motor dus 2 aansluitdraden moeten hebben (kan ik vanavond pas zien, ik zie nu 2 gele draden, en 2 rode draden in het gat naar de motor verdwijnen ...).
Klopt dit? Heb ik geen onwaarheden of gekke dingen gezegd?
Nee, 2 spoelen (of dat intern samengesteld is door meer spoelen is voor jouw niet van belang)
Elke spoel heeft 2 aansluitingen, dus komen er 4 draden naar buiten.
Eventueel 3 wanneer de 1 kant van de spoelen al intern is verbonden.
Op de foto zie ik 2 gele en 2 rode, gaan die de motor in ? (maar volgens mij komen er ook 2 rode draden uit de condensator)
Dat je motor niet aanloopt, heeft dat niet met die kapotte schakelaar te maken ?
De boel met een kroonsteen verbinden zonder schakelaar, en de stekker in het stopcontact steken, kun je ook testen.
Of zit die condensator op beide rode draden, die ook het motorhuis in gaan, in dat geval zijn de 2 gele waarschijnlijk de andere uiteinden van de spoelen, en zijn doorverbonden om gemenschappelijk aan L1(plaatje) aangesloten te worden.