Probleem met Pokey pendant

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Probleem met Pokey pendant

Bericht door keesk »

Collega's ik heb een raar probleem met mijn pendant! Om de handwiel snelheid in te stellen gebruik ik een drie standen schakelaar die de Pokey de volgende toetscombinaties laat uitsturen: Control N voor handwiel X1, Control O voor handwiel X10 en Control Alt N voor handwiel X0,1. Sinds enige tijd werkt de stand handwiel X 0,1 niet meer. Het erbij horende commando Ctrl Alt N werkt ook met het toetsenbord niet meer. Na wat proberen kwam ik er achter dat Ctrl AltGr N op het toetsenbord wel werkt! Probleem opgelost dus, Pokey aanpassen en klaar is Kees! Ñou mooi niet dus ik krijg het niet voor elkaar om de Pokey dat commando te laten geven wat wel zou moeten kunnen. Heeft één van jullie hier een idee over?

Kees
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met Pokey pendant

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k kan in de Manual van EdingCNC niets vinden over Alt of AltGr (bladzijde 108 en verder)..

ligt het niet aan de driver van je toetsenbord?..op mijn PC werkt het namelijk gewoon volgens de Manual, met de ALT Toets, en met de ALTGR toets
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: Probleem met Pokey pendant

Bericht door keesk »

Ik heb het probleem bij Bert aangekaart, hij had het ook nog niet gezien maar bij hem zit het er ook in.
Bert denkt dat het iets met windows te maken heeft. Ik heb het op al mijn machines en ook bij simulatie.
Blijkbaar ben ik de enige die een Pokey gebruikt?
Kees
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met Pokey pendant

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb ook een pokerspelers kaartje in mijn machine hangen... doet het zonder ,oren, mar ik bedien het jog menu gewoon met de functie toetsen. . Ik kan wel direct naar electronisch handwiel met een toegewezen toets...
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Pokey pendant

Bericht door DirkSchipper »

Een Windows-computer in NL is meestal voorzien van 2 (softwarematige) toetsenbord definities:
- US
- NL
Vraag me niet waarom.
De in NL gebruikelijke toetsenbordindeling is de US-versie (vraag ook maar niet waarom ...).
Maar je kunt eenvoudig switchen tussen beide door de toetsencombinatie Ctrl+Shift.
Iets wat nogal eens per ongeluk gebeurt.
Probeer eens of 1x Ctrl+Shift helpt.
Helpt het niet, maar krijg je bij typen niet meer de normale tekens (bv. als je de dubbel-quote intypt: " ), dan nog een keer Ctrl+Shift en het is weer over.
Jeroen@home
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 sep 2020 18:15

Re: Probleem met Pokey pendant

Bericht door Jeroen@home »

keesk schreef: 10 mei 2019 11:15 Collega's ik heb een raar probleem met mijn pendant! Om de handwiel snelheid in te stellen gebruik ik een drie standen schakelaar die de Pokey de volgende toetscombinaties laat uitsturen: Control N voor handwiel X1, Control O voor handwiel X10 en Control Alt N voor handwiel X0,1. Sinds enige tijd werkt de stand handwiel X 0,1 niet meer. Het erbij horende commando Ctrl Alt N werkt ook met het toetsenbord niet meer. Na wat proberen kwam ik er achter dat Ctrl AltGr N op het toetsenbord wel werkt! Probleem opgelost dus, Pokey aanpassen en klaar is Kees! Ñou mooi niet dus ik krijg het niet voor elkaar om de Pokey dat commando te laten geven wat wel zou moeten kunnen. Heeft één van jullie hier een idee over?

Kees

Hallo Kees,

Ik heb onlangs op marktplaats een pendant gekocht die met Eding zou moeten werken. Ook met pokeys. Dat zit nog keurig aangesloten en geprogrammeerd. Maar de overige bedrading is me nu nog een raadsel. Er van uitgaande dat we een vergelijkbare pendant hebben. Kan jij mij er misschien een beetje mee op weg helpen? Ik heb een aantal (summiere) foto's.

Groet, Jeroen
Plaats reactie