Speciale contour uithalen

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nonkeldw
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 okt 2013 20:19
Contacteer:

Speciale contour uithalen

Bericht door nonkeldw »

Hallo

Voor een project heb ik een speciale contour... Ik krijg Fusion niet wijsgemaakt dat hij de counter moet uitfrezen...
Deze rechthoek word uit een grote plaat gehaald.
Zie hieronder voor een foto:
17986
17985

Bedankt.
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Speciale contour uithalen

Bericht door FSSF »

Het projecteren van een bewerking op een work plane is geloof ik niet de bedoeling bij Fusion. Makkelijkst in dit geval is denk ik om het blok dubbel in een assembly te gooien waarbij je een van de twee parts ´´dicht´´ maakt aan de onderkant op de manier zoals jij je contour wilt frezen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Speciale contour uithalen

Bericht door DaBit »

Als het mij bij dit soort dingen te lastig word om Fusion wijs te maken wat ik wil dan maak ik een extra 2D schets en gebruik die als contour/chain voor freesoperaties. Als je in die schets vervolgens nog dingen projecteert van je body dan past het ook automatisch aan als je de geometrie verandert. Dus bijvoorbeeld de 4 hoekpunten van de 'verdieping' projecteren, 4 lijnen, en je hebt een mooi vierkant waarin je kunt vlakken of een 2D pocket kunt doen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Speciale contour uithalen

Bericht door andrefc101 »

Ook in Fusion kan je deze vorm plat leggen en selecteren als contour. Effe op YouTube zoeken.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Speciale contour uithalen

Bericht door ruudderooy »

ja of in fusion boven aanzicht en er een rechthoek omheen sketsen en die selecteren.
nonkeldw
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 okt 2013 20:19
Contacteer:

Re: Speciale contour uithalen

Bericht door nonkeldw »

Ok, bedankt!
Ik ga wat experimenteren :)
Plaats reactie