Software, besturingssysteem?

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
martbrinkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:04
Locatie: nijmegen

Software, besturingssysteem?

Bericht door martbrinkhuis »

Goede middag liefhebbers,
Allereerst, ik ben een echte beginner op CNC gebied dus hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb al een paar maanden geleden een gebouwde CNC plasma tafel gekocht maar krijg hem echt niet aan de gang zoals het hoort.
Okee, mijzelf een beetje overschat maar ik wil het toch niet opgeven. Heb nog een keer een hele zaterdag de verkoper bij mij in de werkplaats gehad en die heeft voor mij de machine gekalibreerd en de software nagelopen. Heb dan ook op die dag een simpel object kunnen snijden. Nu, vanwege andere werkzaamheden een paar maanden later maar eens proberen op te starten maar krijg het nog niet eens voor elkaar om het juiste programma op te starten. Ik ben niet echt een leek wat computers betreft en werk redelijk veel met Adobe Illustrator en Photoshop omdat ik veel print- en plotterwerk maak.
Op de computer die ik bij de machine heb gekocht zit Linux besturingssysteem, Sheetcam TNG en Cambam. Nu mijn verzoek: Is er iemand die bereid is om mij op weg te helpen met de software die er nu op staat of advies om betere en die ook te installeren? Ik heb een beloning/honorarium over van 500,= euro voor diegene die het lukt om mij zo te instrueren zodat ik enigszins zelfstandig de machine kan bedienen. Het mooiste zou zijn als ik bestanden vanuit Illustrator zou kunnen gebruiken zoals ik dat ook met de plotter kan doen. Ik ben me ervan bewust dat een volledige en echte opleiding wellicht meer geld en tijd kost maar ik vraag het toch maar onder het mom: Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien vraag ik iets onmogelijks maar dat hoor ik dan wel. De bedoeling is wel dat een en ander in mijn (verwarmde) werkplaats plaats vind op mijn eigen machine.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door Ballegooijen »

Misschien is het handig om je woonplaats er bij te zetten. Zet het in je profiel, dan komt het er telkens bij te staan. Iemand uit Friesland zal waarschijnlijk niet reageren als je in Zuid-Limburg woont. ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door skillalot »

Is letterlijk bij mij om de hoek, hogelandseweg toch?
Weet niet op wat voor termijn je iemand zoekt, maar kan wel een keer langskomen om je op weg te helpen.
martbrinkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:04
Locatie: nijmegen

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door martbrinkhuis »

Inderdaad Nijmegen, sorry vergeten. 0614603296
martbrinkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:04
Locatie: nijmegen

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door martbrinkhuis »

Ballegooijen schreef: 08 jan 2019 17:29 Misschien is het handig om je woonplaats er bij te zetten. Zet het in je profiel, dan komt het er telkens bij te staan. Iemand uit Friesland zal waarschijnlijk niet reageren als je in Zuid-Limburg woont. ;-)
Sorry, Nijmegen
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door benkr »

martbrinkhuis schreef: 08 jan 2019 21:34
Ballegooijen schreef: 08 jan 2019 17:29 Misschien is het handig om je woonplaats er bij te zetten. Zet het in je profiel, dan komt het er telkens bij te staan. Iemand uit Friesland zal waarschijnlijk niet reageren als je in Zuid-Limburg woont. ;-)
Sorry, Nijmegen
De vraag was of je het in je profiel wilde zetten, waarom doe je dat dan niet?
Zo is het een volgende keer toch weer een probleem.
martbrinkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:04
Locatie: nijmegen

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door martbrinkhuis »

Sorry? Is dat verplicht dan?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door Ballegooijen »

martbrinkhuis schreef: 09 jan 2019 16:58 Sorry? Is dat verplicht dan?
Nee, maar wel heel erg handig ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Software, besturingssysteem?

Bericht door andrefc101 »

Niet zo drammen mannen, is toch geen kleuterklas hier!
En zeker niet verplicht....
Plaats reactie