Plasma tafel

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

MNWL VOED.PT-65D 5-12-24V1.3A

Dit is de voeding. Komt van Technische Unie
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door skillalot »

Min aan aarde leggen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

En nu?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Wat zijn nu eigenlijk de voors en tegens? Koppelen is wel duidelijk, maar waarom wel of niet aan aarde?
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door skillalot »

Voer je alle storingen makkelijker mee af naar aarde
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Ja, dacht ik ook. Massa heeft ook een dikke aardpin naast de machine ivm plasma. Toch kom ik hier nog wat verdeelde meningen tegen. Wat voor en tegen argumenten om mijn mening te vormen kan nooit kwaad.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Plasma tafel

Bericht door Kjelt »

Kijk naar de datasheet daar zit al een condensator naar aarde, die voert wisselspanningkjes dus storing af naar aarde.
https://www.meanwell-web.com/content/fi ... 5-spec.pdf
Hang je hem hard aan aarde dan krijg je automatisch alle geinduceerde storingen van al je kabels op je voeding, lijkt me niet de bedoeling.
Aarde is geen eenrichtingsafvoerputje wat je er aan hangt hangt aan elkaar.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Thx, m1 aan centrale aarde leggen dus en min op de print doorsolderen. De stekker is al geperst nl.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Zo, vandaag weer wat aan t klooien grweest. Hier slingert nog een jmc 200w servo rond, echter zonder programmeerkabel. Heeft iemand deze, of een tekening hoe te maken?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Nou, die jmc heeft alleen een chinese driver. Is niets mee te doen dus.

Verder uccnc 300eth aangezwengeld via bob van neuron, zonder de neuron lite maar nog met de proma thc. Is toch wel een openbaring, snelheid is weer wat hoger, scherm wat rustiger. Opzet uccnc overzichtelijker dan mach3, logischer opgebouwd enzovoort. Voorlopig ben ik er erg blij mee. Vergelijking is niet helemaal eerlijk, van een paralelle poort naar 300eth met 5lpt, dat maakt nogal een verschil. En nu kom ik gelijk weer input tekort. Dat kan eigenlijk niet, morgen eens narekenen. Moet toch wel meer dan 15 inputs beschikbaar zijn?

Nog een vraag, beetje naar de bekende weg, wat is het verschil tussen feedhold en stop? Stop geeft bij mach een rot dreun, feedhold gaat netjes. Eding start/stop gaat soepel en heeft geen feedhold. Waarom mach3 en uccnc dan wel?

Bedankt.

John, Lite kan nog wel effe wachten
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door skillalot »

Feedhold stopt rustig, en maakt de motioncontroller zijn buffer leeg. En stop is ook echt stop. Waarom dat zo abrupt gaat geen idee, had liever gezien dat het instelbaar was.

Ja weinig inputs, zou ik toch eens kijken naar die bob van cncroom, die gebruikt alle 5 de poorten van de uc300eth..
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Oh, ik dacht dat je die al had besteld? Ja , is wat beperkt. Mss zonder proma inputs dat t ok is, voor nu zou ik iets met een arduino moeten verzinnen. 5 lpt zou een 49 inputs moeten geven, nu zijn het er 15...... Met 3 eraf voor proma en hopelijk na vandaag homeswitches, blijft er niet veel over voor pendant.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Plasma tafel

Bericht door John Sellis »

kawarider schreef: 05 jan 2019 00:09 Nou, die jmc heeft alleen een chinese driver. Is niets mee te doen dus.

Verder uccnc 300eth aangezwengeld via bob van neuron, zonder de neuron lite maar nog met de proma thc. Is toch wel een openbaring, snelheid is weer wat hoger, scherm wat rustiger. Opzet uccnc overzichtelijker dan mach3, logischer opgebouwd enzovoort. Voorlopig ben ik er erg blij mee. Vergelijking is niet helemaal eerlijk, van een paralelle poort naar 300eth met 5lpt, dat maakt nogal een verschil. En nu kom ik gelijk weer input tekort. Dat kan eigenlijk niet, morgen eens narekenen. Moet toch wel meer dan 15 inputs beschikbaar zijn?

Nog een vraag, beetje naar de bekende weg, wat is het verschil tussen feedhold en stop? Stop geeft bij mach een rot dreun, feedhold gaat netjes. Eding start/stop gaat soepel en heeft geen feedhold. Waarom mach3 en uccnc dan wel?

Bedankt.

John, Lite kan nog wel effe wachten

Ben benieuwd even filmpje posten!

Ik stuur je vandaag de neuron terug. Alvast bedankt voor het lenen. Nieuwe komt pas na 20jan binnen. Maar de oude was zo gemaakt. Totaal 1euro aan onderdelen.

Maar hoeveel inputs ben je nodig

limit en home switch zijn bij mij het zelfde en met neuron alleen nodig op de x en y as. Z as word geregeld door neuron. Verder heb ik 3 knoppen. Start, feedhold, stop.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

John, dankje.
Vandaag weer totaal iets anders gedaan. Ook geen homeswitches maar beeldscherm eens in orde gemaakt. Filmpje zal lastig worden, foto lukt net.
Plaats reactie