Topsolid

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Topsolid

Bericht door Arian »

Ik heb een vraag zijn er mensen die thuis met topsolid werken,

Arian
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Topsolid

Bericht door benkr »

Sinds kort hebben wij het pakket op het werk voor koppeling met de CNC machines.
Vraag me niet waarom we dat niet met Inventor HSM gedaan hebben, daar heb ik me ook heel erg over verbaasd.
We gebruiken Inventor als ons standaard 3D ontwerppakket.
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Topsolid

Bericht door Jensorie »

Wat zou je willen weten? Op het werk gebruiken we dit voor alles. Op de graveer functie na vind ik het een prima programma.
Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door Arian »

Wij gaan het ook op het werk gebruiken,en ik mag de dvd mee maar huis nemen,maar dan doet hij het maar een maand,
Kan iemand mijn helpen,zoo dat hij het langer doet,

Arian
Alex.hobby
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 nov 2009 15:29
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door Alex.hobby »

Arian schreef:Kan iemand mijn helpen,zoo dat hij het langer doet,
Arian
Je vraagt dus om een kraak. Daar doen we hier niet aan.
Alex, professioneel hobbyist
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door Breaker »

Zoiets is wel interessant: Alle dongles centraal in het bedrijf en vervolgens benaderen over het netwerk of met een VPN. Dan moet je eens met de IT mensen gaan praten, want als ze A zeggen door de DVD mee te geven, hoort B er ook eigenlijk bij:
https://www.emastercam.com/forums/topic ... e-servers/
https://www.seh-technology.com/products ... rvers.html

Dit is al grijs:
https://www.brstudio.com/contact/

Donkerder ga ik niet.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Bij andere pakketten (onder andere Solid Works) kun je je licentie gewoon afmelden op de ene computer en aanmelden op een andere. (moet je natuurlijk niet vergeten terug te zetten als je thuis weer afsluit, anders kun je op de fiets terug naar huis)
Maar ik kan me ook voorstellen dat die server oplossingen gewoon een aantal gebruikers vrij geeft, en dat je dan dus thuis gewoon kunt beschikken over een licentie als de firma dicht is, (en de licenties zijn afgesloten )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Topsolid

Bericht door mjeuring »

Ik heb daarom voor Inventor voor een netwerk licentie gekozen. Geen gezeur met herinstallaties en van huis uit op de zaak inloggen via VPN en ik haal zo een licentie op.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Topsolid

Bericht door DaBit »

Floating licenses en een VPN is inderdaad de handigste oplossing voor het 'thuiswerk-probleem'. Zo doen wij dat hier ook op het bedrijf.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Topsolid

Bericht door benkr »

Bij onze Inventor licenties geldt dat er voor elke licentie eentje extra uitgegeven kan (en legaal mag) worden speciaal voor thuisgebruik. Zo hebben een aantal van onze mensen gewoon een legale thuislicentie van dat hele grote en vooral dure pakket.
Vraag eens na hoer dat met Topsolid zit, misschien wel net zo.
Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door Arian »

Dank jullie voor jullie info,

Arian
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Topsolid

Bericht door mjeuring »

benkr schreef:Bij onze Inventor licenties geldt dat er voor elke licentie eentje extra uitgegeven kan (en legaal mag) worden speciaal voor thuisgebruik.
Is dat niet alleen als je er ook Subscription bij neemt? Zijn wij mee gestopt. Veel te duur. Draai nu al 5 jaar op 2013/14. Thuis heb ik '17 op een school licentie van mijn dochter. Of ik dat nu 5 jaar subscriptie waard vind?
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Topsolid

Bericht door Breaker »

Dat is alleen als je op dit moment nog permanente licentie van een oudere versie hebt. Alle nieuwe versies zijn al subscription. En over een paar jaar vervalt de optie voor opslaan als een oudere versie en dan kan je niets meer uitwisselen met klanten of leveranciers. Zal je toch aan de abonnementsversie moeten. Voordeel is dan wel dat er gelijk een thuislicentie is :lol:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Topsolid

Bericht door mjeuring »

Opslaan als oudere versie? Volgens mij bestaat dat helemaal niet in Inventor, wel in Autocad.
Ik blijf gewoon doorwerken met 2014. Nieuwe business model van "huren" staat me helemaal niet aan.
Plaats reactie