Aansturing stappenmotor

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door serum »

Is volgens mij regel 1 in de forum 10 geboden. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar het was iets in de strekking van 'gij zult geen titel-gerelateerde opmerkingen plaatsen'. Dus mocht er iets on-topic staan in dit forum zijn er weer een paar schuinsmarcheerders geweest die de regelgeving niet nastreven. Excuses, de moderators zijn ingelicht en zullen maatregelen treffen tegen dit wangedrag..

PS,
Benny_ds, je bent ook gediskwalificeerd, je herhaalt een woord uit de titel. Da's regel 4. Neem die regels gewoon even door, dan houden we het in ieder geval gezellig.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door keesfrees »

Er zijn meerdere verhaaltjes geschreven (oa door mij) maar hoe zoek je die nu snel terug ???
Als ik op dit forum zoek in mijn bijdragen op "foto" dan is de zoekterm te kort . . .grrrr ook zoiets.
Maar dit vond ik wel :
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 59#p108104
Het plaatje is niet meer zichtbaar.
Dat is dus de reden dat ik het plaatsen van de foto's op het dit forum zelf wil aanmoedigen anders zullen er nvvt steeds meer van dit soort plaatjes verdwijnen.

En ja, ik heb een enorme argwaan tegen al die "gratis" clubs waar de meerderheid van de mensen onwetend achter aan loopt . . .
Laatst gewijzigd door keesfrees op 15 okt 2017 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Sikke
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:54

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Sikke »

Oké bedankt dat ik nu misschien weet hoe ik een foto op dit forum zet maar de vraag was of ik mijn stappenmotor kon gebruiken op mijn machine............
Heb ook al een aantal bedrijven benaderd maar als het er op aan komt hoor je niks meer of ze beginnen over een foto wat totaal onbelangrijk is.
Mijn zoektocht gaat wel verder en zal ook wel een keer lukken maar niet via dit forum denk ik
Toch bedankt
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Michel »

maar niet via dit forum denk ik
Mijn aanbod staat nog steeds,je kan langskomen en vragen stellen, of ,ik werk in Bolsward en wil best wel een halte verder rijden .

MIchel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door andrefc101 »

Sikke schreef:..... maar niet via dit forum denk ik
Toch bedankt
Succes ermee!
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Ballegooijen »

Heb ook al een aantal bedrijven benaderd maar als het er op aan komt hoor je niks meer of ze beginnen over een foto wat totaal onbelangrijk is.
Mijn zoektocht gaat wel verder en zal ook wel een keer lukken maar niet via dit forum denk ik
Toch bedankt
Dit snap ik dus niet. Niemand begrijpt wat je bedoeld maar je gaat er van uit dat wij het maar moeten snappen. Als er om een foto te verduidelijking wordt gevraagd haak je plotseling af :shock: :shock:
Is het een geheim project misschien?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door skillalot »

Hij wil gewoon een motor die hij met een knop kan starten en stoppen, twee potmeters om de snelheid linksom en rechtsom in te stellen ,en twee instelbare omschakelpunten waar de motor weer de andere kant op moet.
Lijkt mij genoeg informatie.

Zou ik geen cnc besturing voor pakken, inderdaad een arduino, of als het wat meer industriele kwaliteit moet zijn een siemens s7-1200 plc.
Omschakelpunten zou je eventueel nog met verplaatsbare eindschakelaars kunnen doen, maakt het helemaal eenvoudig.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door hugo stoutjesdijk »

skillalot schreef:Hij wil gewoon een motor die hij met een knop kan starten en stoppen, twee potmeters om de snelheid linksom en rechtsom in te stellen ,en twee instelbare omschakelpunten waar de motor weer de andere kant op moet.
Lijkt mij genoeg informatie.

Zou ik geen cnc besturing voor pakken, inderdaad een arduino, of als het wat meer industriele kwaliteit moet zijn een siemens s7-1200 plc.
Omschakelpunten zou je eventueel nog met verplaatsbare eindschakelaars kunnen doen, maakt het helemaal eenvoudig.
Hij heeft ook al een aantal bedrijven benaderd, misschien een leuk klusje voor jouw? Jij begrijpt het tenminste. ;-)

Maar ik denk dat de meeste het hier wel begrijpen, het punt is, hoe zorg je er voor dat die het zelf ook begrijpt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Ballegooijen »

Ja, ik vraag me ook af of Sikke zelf begrijpt wat en hoe hij het wil? :idea:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door skillalot »

hugo stoutjesdijk schreef:misschien een leuk klusje voor jouw?
Wie weet, misschien wel. Maar tenzij hij het mechanische gedeelte helemaal zelf doet en zelf de eindschakelaars uitzoekt hoe die dat verstelbaar kan maken, zou ik toch ook eerst een foto willen zien om een wat beter beeld te hebben :lol:
Sikke
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:54

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Sikke »

Goedemorgen allemaal
Volgens mij zijn we weer helemaal terug .
Zal binnenkort een foto plaatsen zodat het voor jullie wat duidelijker wordt
Sikke
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:54

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Sikke »

skillalot schreef:Hij wil gewoon een motor die hij met een knop kan starten en stoppen, twee potmeters om de snelheid linksom en rechtsom in te stellen ,en twee instelbare omschakelpunten waar de motor weer de andere kant op moet.
Lijkt mij genoeg informatie.

Zou ik geen cnc besturing voor pakken, inderdaad een arduino, of als het wat meer industriele kwaliteit moet zijn een siemens s7-1200 plc.
Omschakelpunten zou je eventueel nog met verplaatsbare eindschakelaars kunnen doen, maakt het helemaal eenvoudig.
Bedankt voor reactie
Verplaatsbare eindschakkelaar is erg lastig.
Mijn voeding is een soort cilinder die steeds langer wordt en dan ook nog draait.
Laatst gewijzigd door Sikke op 16 okt 2017 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sikke
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:54

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Sikke »

hugo stoutjesdijk schreef:
skillalot schreef:Hij wil gewoon een motor die hij met een knop kan starten en stoppen, twee potmeters om de snelheid linksom en rechtsom in te stellen ,en twee instelbare omschakelpunten waar de motor weer de andere kant op moet.
Lijkt mij genoeg informatie.

Zou ik geen cnc besturing voor pakken, inderdaad een arduino, of als het wat meer industriele kwaliteit moet zijn een siemens s7-1200 plc.
Omschakelpunten zou je eventueel nog met verplaatsbare eindschakelaars kunnen doen, maakt het helemaal eenvoudig.
Hij heeft ook al een aantal bedrijven benaderd, misschien een leuk klusje voor jouw? Jij begrijpt het tenminste. ;-)

Maar ik denk dat de meeste het hier wel begrijpen, het punt is, hoe zorg je er voor dat die het zelf ook begrijpt.
Haha ja zit wel wat in
Sikke
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:54

Re: Aansturing stappenmotor

Bericht door Sikke »

Michel schreef:
maar niet via dit forum denk ik
Mijn aanbod staat nog steeds,je kan langskomen en vragen stellen, of ,ik werk in Bolsward en wil best wel een halte verder rijden .

MIchel
Oké erg bedankt Michel !
We houden contact , kan ik jou ook een pb sturen ?
Plaats reactie