Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door spinningwheels »

Daar ben ik dus naar op zoek.
Of eigenlijk hoe kom je je voor de beste prijs van je spullen af.
Heb een redelijke partij frezen op de kop getikt, Meeste spul wat grotere maten.
Vlakfrezen met wisselplaten van 50 tot 275 mm , schachtfrezen 12 tot 40 mm
Een deel houd ik natuurlijk zelf, maar 80 % mag wel weg.
Nu zit daar best wel duur spul tussen , heb er een bij die nieuw toch nog voor € 2300 excl in de prijslijst staat.
Het geheel uitgezocht en zo,n beetje opgeteld gaat het toch richting de € 85000,- aan nieuw waarde.
Als ik 10 % kan maken ben ik al erg blij, maar meer is altijd leuker natuurlijk.
Nu zie ik bij online veiling meester wel inbreng veilingen, maar die gasten reken en nogal wat, € 7.50 plus 5 procent per kavel.
en is zo,n inbreng veiling wel iets voor dit soort spul?
Ebay, heb je maar een beperkt aantal objecten die je gratis aan mag bieden voor je moet gaan betalen voor het plaatsen.
Heb er geen haast mee, mag er best wel een poosje over doen om het kwijt te raken.
tips ideeën graag

Remco
In theorie kan ik praktisch alles
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door stekkestim »

Deze volg ik even, ik heb hier ook nog een hoop liggen wat ik opnieuw in circulatie zou willen brengen, nieuwwaarde iets minder als dat van jou, maar meeste is toch nog gewoon nieuw spul. En het neemt vooral toch weer veel plek in.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door Swake »

Tja, 2de hands nieuw spul welk eigenlijk professioneel materiaal is verkoopt best moeilijk.

Een particulier kan het zich meestal niet permitteren omdat de vraagprijs meestal toch nog zeer hoog ligt of zijn machine is net iets te klein. En 't probleem is dat een bedrijfje graag een factuur ziet. Kwestie van de kosten in de boekhouding te kunnen steken. Meesten weten niet dat een factuur van een particulier ook geldig is (hier moet dan geen BTW op, en het papiertje kan gewoon de titel krijgen 'verkoopovereenkomst', allé toch voor hier in den Belgique)

Die veiling-bedrijven is naar mijn mening gewoon afzetterij. En voor de koper en voor de verkoper. Als je alles optelt gaan ze zowat met 30 à 50% van de opbrengst lopen. Langs de andere kant leveren ze wel een service en dat is dan het verkoopskanaal. Je moet zelf uitmaken hoeveel dat het je waard is.

Persoonlijk zou ik het eerst eens proberen via marktplaats en 2dehands. En natuurlijk op sites zoals deze hier. Als je echt met 10% van de nieuwwaarde genoegen wilt nemen dan denk ik wel dat er interesse kan zijn want dan is het uiteindelijk een buitenkans.

Fotootjes trekken, korte omschrijving maken, prijs opplakken. Gaat best wat tijd in kruipen natuurlijk. Voor wat hoort wat :mrgreen:
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door serum »

Voordeel van ebay is dat je een groter publiek bespeeld, met name de US, alleen zit je dan met Paypal, via de kopersbescherming kan je nog wel eens een oor aangenaaid worden.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door Leeuwinga »

deze is er ook nog
https://www.catawiki.nl/?utm_medium=bra ... NL_Branded_{e}&aid=177670991740&gclid=Cj0KEQjwy4zLBRCOg6-4h6vs3cUBEiQAN-yzftx9ZpxQUQ2lCGY7na-qpFy4yLCwWz7D-qd743B0-JEaAjvG8P8HAQ
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door benkr »

Remco, wat denk je van een eigen standje op de CNCZone dag?
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door stekkestim »

serum schreef:Voordeel van ebay is dat je een groter publiek bespeeld, met name de US, alleen zit je dan met Paypal, via de kopersbescherming kan je nog wel eens een oor aangenaaid worden.
Dit is jammer genoeg maar een deel van het verhaal, om in het buitenland te kunnen verkopen moet je minimaal 10 (positieve) binnenlandse verkopen gehad hebben.
Ben er zelf op de harde manier achter moeten komen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

stekkestim schreef:
serum schreef:Voordeel van ebay is dat je een groter publiek bespeeld, met name de US, alleen zit je dan met Paypal, via de kopersbescherming kan je nog wel eens een oor aangenaaid worden.
Dit is jammer genoeg maar een deel van het verhaal, om in het buitenland te kunnen verkopen moet je minimaal 10 (positieve) binnenlandse verkopen gehad hebben.
Ben er zelf op de harde manier achter moeten komen.
Dat worden dan de eerste 10 verkopen aan (nederlandse) cnczone leden, kan toch niet echt een probleem zijn.

Volgens mij doet Haraldje ook wel ooit restpartijen, gebruikt of 2e hands, misschien is een vruchtbare samenwerking mogelijk. Hij heeft de website al, als er een win-win samenwerking mogelijk is, waarom niet.
https://www.borenexpress.nl/
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Haraldje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 mei 2012 06:06
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door Haraldje »

hugo stoutjesdijk schreef:
stekkestim schreef:
serum schreef:Voordeel van ebay is dat je een groter publiek bespeeld, met name de US, alleen zit je dan met Paypal, via de kopersbescherming kan je nog wel eens een oor aangenaaid worden.
Dit is jammer genoeg maar een deel van het verhaal, om in het buitenland te kunnen verkopen moet je minimaal 10 (positieve) binnenlandse verkopen gehad hebben.
Ben er zelf op de harde manier achter moeten komen.
Dat worden dan de eerste 10 verkopen aan (nederlandse) cnczone leden, kan toch niet echt een probleem zijn.

Volgens mij doet Haraldje ook wel ooit restpartijen, gebruikt of 2e hands, misschien is een vruchtbare samenwerking mogelijk. Hij heeft de website al, als er een win-win samenwerking mogelijk is, waarom niet.
https://www.borenexpress.nl/
Hugo,

Het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Ebay Duitsland kost 11% provisie en de prijs gaat pas in de laatste uurtjes wat omhoog.
Soms gaan spullen van een paar honderd euro voor een euro weg, en daar hang je dan aan vast.
En wat heet een groter publiek, als je het in Nederland en België niet kwijt kunt met 30 miljoen inwoners, dan kom je het in de rest van de wereld ook niet kwijt. Veel te veel rompslomp en ellende.
Ik heb ook mijn leergeld betaald, veel leergeld.
Kleine bedrijven met 1 tot maximaal 5 man personeel, dat zijn de klanten waar je professioneel materiaal kwijt kunt.
Ik wil graag behulpzaam zijn met de verkoop van dit soort spullen, maar wonderen kan ik ook niet verrichten.
vaak zijn de spullen wel nieuw en duur, maar ook soms verouderd.
En er is zoveel op de markt, zelf heb ik ook nog massa's onverkoopbaar spul met een cataloguswaarde waar je alleen maar van kunt dromen, ik zou meteen naar de caribische eilanden kunnen verhuizen, als ik dat kon beuren.
En de meeste klanten willen absoluut een factuur met BTW.
Uiteraard kun je ook als particulier aan een bedrijf verkopen.
Mocht iemand meer willen weten, kan je even contact opnemen.

Haraldje
https://www.borenexpress.nl
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door Benny_DS »

De 2 grootste online veilingsites in belgie zijn http://www.jorisco.be en http://www.moyersoen.be
Informeer gewoon eens wat de kosten zijn.

Succes.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door spinningwheels »

Op zich is het niet eens zo erg als er niet zo veel weg zou gaan, alhoewel voor de hobby 70 vlakfrezen te houden best wel wat veel is, een stuk of 10 heb je toch eigenlijk wel genoeg aan.
Ik weet niet in hoeverre het verouderd spul is, er zijn natuurlijk ook best wel veel iets oudere freesbanken die bij hobbyisten terecht komen.
Maar eens goed Ebay en wat veilingsites in de gaten gaan houden.
En maar wat meer foto,s maken en wat fanatieker op marktplaats zijn .
Remco
In theorie kan ik praktisch alles
VDFman
Donateur
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door VDFman »

Maar wat zit er dan precies in de partij? Welke merken HSS of VHM etc... foto mogelijk?

Ik struin regelmatig het internet af op zoek naar gereedschap, maar ben wel selectief. Het moet om te beginnen nieuw en courant zijn, en van gerenommeerd merk. HSS is hopeloos verouderd voor professioneel gebruik. Wisselplaat frezen alleen van de topmerken, en beperkt aantal typen platen.

Verder: Duitsers kopen alleen van Duitsers....
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Ervaringen met zelf verkopen op veilingen

Bericht door Jensorie »

Deze volg ik ook even!

(ook een kleine 15M2 aan spullen-gereedschappen die weg moeten hier)
Plaats reactie