Account verwijderen

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Account verwijderen

Bericht door D9R »

Beste MOD's?
Is het mogelijk om een account te verwijderen?
benkr
Donateur
Berichten: 7728
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Account verwijderen

Bericht door benkr »

Dat zal best wel kunnen, maar waarom zou je het doen?

Ben je zo teleurgesteld in dit forum dat je er niets meer mee te maken wilt hebben?
Dat zou natuurlijk best wel kunnen maar er over praten (hier schrijven) kan dan misschien wel duidelijk maken waar het misgegaan is, en dan kan dat voor de betrokkenen wel een les zijn om dingen anders te doen, maar ook voor alle medeforumleden om iemand die echt over de streep gaat hierop aan te spreken. En natuurlijk ook voor de moderatoren om hier iets mee te doen.

Je hoeft natuurlijk niet hier jezelf te verantwoorden als je daar geen zin in hebt, maar ik ben in het geval dat je ergens over geraakt bent toch wel benieuwd naar de reden.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Account verwijderen

Bericht door Mcgyver »

Pb verstuurd..
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Account verwijderen

Bericht door skillalot »

Jammer dat je van het forum weg wil, maar je zal er je redenen voor hebben.
Ik had je het weekend een PB gestuurd, zou je die nog willen beantwoorden?

Gr Sascha
D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Re: Account verwijderen

Bericht door D9R »

benkr schreef:Dat zal best wel kunnen, maar waarom zou je het doen?

Ben je zo teleurgesteld in dit forum dat je er niets meer mee te maken wilt hebben?
Dat zou natuurlijk best wel kunnen maar er over praten (hier schrijven) kan dan misschien wel duidelijk maken waar het misgegaan is, en dan kan dat voor de betrokkenen wel een les zijn om dingen anders te doen, maar ook voor alle medeforumleden om iemand die echt over de streep gaat hierop aan te spreken. En natuurlijk ook voor de moderatoren om hier iets mee te doen.

Je hoeft natuurlijk niet hier jezelf te verantwoorden als je daar geen zin in hebt, maar ik ben in het geval dat je ergens over geraakt bent toch wel benieuwd naar de reden.
Geraakt is een groot woord en de reden is zeker niet één persoon. Het gaat mij om de algehele sfeer hier op het forum. Ik lees al een paar jaar mee (ook voordat ik een account had) en ben actief op verschillende fora maar de sfeer hier op cnczone is toch altijd...apart.

Ik merk gewoon vaak dat er totaal niet wordt gelezen. Er wordt maar gereageerd om te reageren of om een ander te verbeteren op een rare manier. Ook zijn sommige ego's groot op dit forum. En voelen sommige zich snel aangevallen zodra er weerwoord wordt gegeven. Al is het maar een tegenvraag, dan wordt dit als aanvallend beschouwd. Als ik sommige topics lees dan weet ik al precies hoe het gaat aflopen (en dat zonder glazenbol). Ik vind het hier nogal een zure bende, wellicht is dat de juiste benaming. En is de lol van het lezen/reageren op dit forum er helaas vanaf gegaan.
Op zich jammer omdat er veel kennis en informatie te vinden is. Als ik een aantal oude reacties lees dan ben ik niet de enige die om deze reden niet meer op het forum komt.

Tja waar ligt dit aan? Klein forum? Ons kent ons?
Hopelijk is wat mij stoort nu iets duidelijker.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Account verwijderen

Bericht door keesfrees »

Dank voor je uitleg.
Ik kan echt uit eigen ervaring zeggen dat ik totaal het tegenovergestelde ervaar, ik noem dit forum juist vaak als positieve uitzondering in deze.
Maar, ik lees niet alle onderwerpen, sommige zaken zijn ver buiten mijn gebied, en/of misschien ben ik zelf onderdeel van je constatering (?/!)
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Account verwijderen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Je gevoel zal wel kloppen, dat is per slot jouw gevoel.
Ik denk dat zo'n forum ook de kompleet verkeerde omgeving voor ons (techneuten) is. Wij zijn liever met techniek bezig, we zijn waarschijnlijk minder in heel veel andere bezigheden(sociaal en zo), en daardoor soms wat bot ( anderen noemen het direct ), daar moet je een beetje door heen lezen, en soms moet je je wel eens inhouden ( net als in het 'echte' leven ), en soms schiet er iemand uit z'n slof, of schrijft iets wat ie eigenlijk zo niet bedoelt. :cry:
Net als het maken van spelfouten e.d. ook zo iets wat bij veel techneuten geen prioriteit is, moet kunnen vind ik.
(zolang de ander het begrijpt)

Ik begrijp alleen dat afmelden niet zo, een forum waar ik me ooit aangemeld heb, en ik vind er niets aan, kom ik er toch gewoon niet meer. Net zoiets als een restaurant, als de sfeer je niet aanstaat, ga ik bij vertrek ook niet zeggen: Nou ik heb lekker gegeten, maar ik kom niet meer, het bestek is niet m'n smaak.

Op deze manier wil je blijkbaar wel laten blijken wat je er van vind, alsof je op een reactie zit te wachten, nu die komen wel. Ik denk alleen dat er op het forum niet heel veel zal veranderen. :P
Er zullen ook genoeg mensen in stilte af en toe wat lezen, of hun werk niet tonen, niet gediend van enig kommentaar. Mag allemaal.

En je kunt gewoon anoniem mee blijven lezen hoor. ;-)

Succes met je machine verder.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
fcnh
Donateur
Berichten: 146
Lid geworden op: 01 jan 2015 22:54
Locatie: zuiden van Antwerpen

Re: Account verwijderen

Bericht door fcnh »

D9R schreef: Geraakt is een groot woord en de reden is zeker niet één persoon. Het gaat mij om de algehele sfeer hier op het forum. Ik lees al een paar jaar mee (ook voordat ik een account had) en ben actief op verschillende fora maar de sfeer hier op cnczone is toch altijd...apart.
Zonder D9R persoonlijk te kennen heb ik al wel persoonlijk met zijn "aparte" manier van zakendoen te maken gehad.
(De volgens mij gemaakte deal eenzijdig opgezegd).

Met de soms eigengereide reacties van D9R op dit forum opgeteld met bovenstaande ervaring, vraag ik voor mezelf af of de "fout" wel bij de mensen op het forum ligt. ( Niet dat ik zijn bijdrage op het forum fout vind )
Ik heb heel veel respect voor de warmte en professionaliteit op dit forum. Uiteraard zijn we allemaal mensen die dus inherent niet perfect zijn, maar dat maakt het dikwijls ook boeiend.
Ik zie het "probleem" dus niet...
Chibs
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 nov 2015 11:44

Re: Account verwijderen

Bericht door Chibs »

fcnh schreef:
D9R schreef: Geraakt is een groot woord en de reden is zeker niet één persoon. Het gaat mij om de algehele sfeer hier op het forum. Ik lees al een paar jaar mee (ook voordat ik een account had) en ben actief op verschillende fora maar de sfeer hier op cnczone is toch altijd...apart.
Zonder D9R persoonlijk te kennen heb ik al wel persoonlijk met zijn "aparte" manier van zakendoen te maken gehad.
En dit vind ik van jou kant dan ook een vrij 'aparte' manier om vrij agressief tegen iemand te zeggen "Jij bent het probleem, ik niet". Vrij kinderachtig.

Het probleem van ego's op CNCzone.nl ben ik zelf eerder tegenaan gelopen, dat is soms lastig. Mensen die denken dat hun manier *de* manier is en elke andere manier dan maar fout moet zijn, als dat dan eenmaal word aangesproken lijkt het wel een ruzie te worden. Volgens mij is het geen slecht idee om voor iedereen wat meer open te staan voor de mening van anderen, dan denken dat je eigen mening de beste is.

Toch denk ik aan de andere kant, gevoelsmatig misschien, (ik ben hier uiteraard nog maar korter dan anderen) dat het draaibank aanschaf topic van D9R hier toch iets mee te maken heeft, wat ik jammer zou vinden. Ik kan me goed voorstellen dat als je de vragen stelde die je hebt gesteld (Aanschaf van een CNC draaibank die gewoon kant en klaar kan werken, niet groot, voor de komende 1-2 jaar tot dat je ruimte hebt voor 3000e) bekijkt, je niet de antwoorden krijgt die je zou willen. Je krijgt niet antwoorden als "Deze machine" maar juist "Huur een ruimte" "Bouw een oude machine om" e.d., wat niet is waar je om vroeg.
Dat lijkt dan misschien op niet lezen wat er geschreven is, maar dat heeft ook heel veel te maken met je vraag op dat moment: Er is gewoon geen goede kant en klare CNC draaibank die niet al te groot is en prima werkt voor 3000e. Dan krijg je andere reacties, daar kom je niet om heen.

Overigens is de restaurant vergelijking niet zo makkelijk te maken: Je laat immers geen beelden, teksten en verhalen van jezelf etend bij dat restaurant achter. Het recht om je verleden of bestaan op het internet te verwijderen is een goed recht (Wettelijk bepaald) wat ook gewoon makkelijk zou moeten kunnen.
D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Re: Account verwijderen

Bericht door D9R »

hugo stoutjesdijk schreef:Je gevoel zal wel kloppen, dat is per slot jouw gevoel.
Ik denk dat zo'n forum ook de kompleet verkeerde omgeving voor ons (techneuten) is. Wij zijn liever met techniek bezig, we zijn waarschijnlijk minder in heel veel andere bezigheden(sociaal en zo), en daardoor soms wat bot ( anderen noemen het direct ), daar moet je een beetje door heen lezen, en soms moet je je wel eens inhouden ( net als in het 'echte' leven ), en soms schiet er iemand uit z'n slof, of schrijft iets wat ie eigenlijk zo niet bedoelt. :cry:
Net als het maken van spelfouten e.d. ook zo iets wat bij veel techneuten geen prioriteit is, moet kunnen vind ik.
(zolang de ander het begrijpt)

Ik begrijp alleen dat afmelden niet zo, een forum waar ik me ooit aangemeld heb, en ik vind er niets aan, kom ik er toch gewoon niet meer. Net zoiets als een restaurant, als de sfeer je niet aanstaat, ga ik bij vertrek ook niet zeggen: Nou ik heb lekker gegeten, maar ik kom niet meer, het bestek is niet m'n smaak.

Op deze manier wil je blijkbaar wel laten blijken wat je er van vind, alsof je op een reactie zit te wachten, nu die komen wel. Ik denk alleen dat er op het forum niet heel veel zal veranderen. :P
Er zullen ook genoeg mensen in stilte af en toe wat lezen, of hun werk niet tonen, niet gediend van enig kommentaar. Mag allemaal.

En je kunt gewoon anoniem mee blijven lezen hoor. ;-)

Succes met je machine verder.
Wellicht heb je wel gelijk en gaat het mij ook niet om het verwijderen van het account. Maar meer mijn mening over dit forum, en waar ik mij aan stoor.
fcnh schreef:
D9R schreef: Geraakt is een groot woord en de reden is zeker niet één persoon. Het gaat mij om de algehele sfeer hier op het forum. Ik lees al een paar jaar mee (ook voordat ik een account had) en ben actief op verschillende fora maar de sfeer hier op cnczone is toch altijd...apart.
Zonder D9R persoonlijk te kennen heb ik al wel persoonlijk met zijn "aparte" manier van zakendoen te maken gehad.
(De volgens mij gemaakte deal eenzijdig opgezegd).

Met de soms eigengereide reacties van D9R op dit forum opgeteld met bovenstaande ervaring, vraag ik voor mezelf af of de "fout" wel bij de mensen op het forum ligt. ( Niet dat ik zijn bijdrage op het forum fout vind )
Ik heb heel veel respect voor de warmte en professionaliteit op dit forum. Uiteraard zijn we allemaal mensen die dus inherent niet perfect zijn, maar dat maakt het dikwijls ook boeiend.
Ik zie het "probleem" dus niet...
Poeh...
Ik had CNC onderdelen tekoop (spindel, stappenmotoren). Waarbij ik duidelijk had aangegeven 'weg is weg', er wordt niets gereserveerd (zonder aanbetaling), dus wie het eerst komt wie het eerst maalt. Spullen waren ook binnen 12u allemaal verkocht. Je gaf aan dat je het een keer wilde komen ophalen. Ook prima, en je nog een keer verteld dat ik niets reserveer omdat ik teveel slechte ervaringen heb van mensen die alsnog niet komen opdagen. Paar minuten later kreeg ik bericht van iemand anders die de spindel ook wilde. Ik heb nog een dag gewacht op reactie van jou maar niets meer vernomen. Vervolgens de zaak afgehandeld met de andere koper. Jammer maar helaas, ik heb het duidelijk drie keer aangegeven. Dat je achter het net had gevist is je eigen fout. Dat je dit na al die tijd weer aanhaalt zegt meer over jou dan over mij.
fcnh
Donateur
Berichten: 146
Lid geworden op: 01 jan 2015 22:54
Locatie: zuiden van Antwerpen

Re: Account verwijderen

Bericht door fcnh »

Chibs schreef:
fcnh schreef:
D9R schreef: Geraakt is een groot woord en de reden is zeker niet één persoon. Het gaat mij om de algehele sfeer hier op het forum. Ik lees al een paar jaar mee (ook voordat ik een account had) en ben actief op verschillende fora maar de sfeer hier op cnczone is toch altijd...apart.
Zonder D9R persoonlijk te kennen heb ik al wel persoonlijk met zijn "aparte" manier van zakendoen te maken gehad.
En dit vind ik van jou kant dan ook een vrij 'aparte' manier om vrij agressief tegen iemand te zeggen "Jij bent het probleem, ik niet". Vrij kinderachtig.
Ik heb dan ook geschreven dat ik voor MEZELF vind dat het "probleem" voor mij misschien bij hem zelf ligt.
Dat ik dit hier op het forum zet kan je klein vinden, begrijp ik, maar is een reactie op zijn beschuldiging naar de forumleden toe. Actie = reactie.
D9R schreef: Poeh...
Ik had CNC onderdelen tekoop (spindel, stappenmotoren). Waarbij ik duidelijk had aangegeven 'weg is weg', er wordt niets gereserveerd (zonder aanbetaling), dus wie het eerst komt wie het eerst maalt. Spullen waren ook binnen 12u allemaal verkocht. Je gaf aan dat je het een keer wilde komen ophalen. Ook prima, en je nog een keer verteld dat ik niets reserveer omdat ik teveel slechte ervaringen heb van mensen die alsnog niet komen opdagen. Paar minuten later kreeg ik bericht van iemand anders die de spindel ook wilde. Ik heb nog een dag gewacht op reactie van jou maar niets meer vernomen. Vervolgens de zaak afgehandeld met de andere koper. Jammer maar helaas, ik heb het duidelijk drie keer aangegeven. Dat je achter het net had gevist is je eigen fout. Dat je dit na al die tijd weer aanhaalt zegt meer over jou dan over mij.
Wel, zoiets zal je van mij nooit zien.
Als ik met iemand een afspraak maak, een mondelinge koopovereenkomst, dan kom ik hem na.
Of dat iemand een hoger bod doet of er nog verder moet afgesproken worden wanneer iets kan afgehaald doet er niet toe. Afspraak is afspraak.
Ik kan me dus inderdaad behoorlijk druk maken over mensen waarop je niet kan vertrouwen die precies alleen met hun eigen bezig zijn.

Dat ik pas de volgende dag aangeef wanneer ik kan langskomen is juist, sommige mensen moeten werken en hebben niet de mogelijkheid heel de dag mails of forum te checken.
D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Re: Account verwijderen

Bericht door D9R »

Lees de 2e zin van mijn vorig bericht nog een aantal keer.
Daar laat ik het bij :)
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Account verwijderen

Bericht door ruudpg »

Ik heb nu net nog eens even vluchtig naar je onderwerp "Draaibank ombouwen naar CNC" zitten kijken, jammer genoeg heb je daar de foto's allemaal van verwijderd, maar wat ik daar lees is dat je alleen maar aan alle kanten van advies bent voorzien over het functioneren en uit elkaar halen van de draaibank, volgens mij allemaal positieve bijdragen waar aardig wat mensen van het forum je op een positieve manier mee geholpen hebben...

Om dan bij het gedrag dat je niet aanstaat van een enkeling gelijk je hele doen aan laten te laten beïnvloeden moet je naar mijn idee niet doen, staat de reactie van iemand je niet aan, laat hem lekker links liggen, volgens mij kan je zelfs mensen blokkeren om te kunnen reageren, maar dat weet ik niet zeker, zelf nooit behoefte aan gehad. Ik zou hooguit de betreffende persoon even een PB'tje sturen om je mening te ventileren.

Verder zou ik zeggen, blijf lekker onderdeel van het forum, wat mij betreft wordt in ieder geval ook jou bijdrage zeer op prijs gesteld :!: :!:
benkr
Donateur
Berichten: 7728
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Account verwijderen

Bericht door benkr »

Ik denk dat er genoeg gezegd is, dit kan eigenlijk eindeloos zo doorgaan, ieder heeft zijn eigen beleving hier, zeker als je zelf topic starter bent dan zijn er al snel allerlei zijwegen die bewandeld worden en heel vaak wordt de kern van de vraag niet beantwoord.
Ja, dat is dit forum ten voeten uit, maar om daar dan beslist geen deel meer van uit te willen maken dat vind ik dan weer veel te ver gaan.
Ja, laten we elkaar met respect en positief blijven benaderen, op eventuele minder leuke reacties kun je ook per PB op reageren. Je kunt ook gewoon helemaal niet reageren als de toon je niet bevalt, ik denk dat er op sommige topics om die reden soms zo weinig reacties komen, het valt me wel eens op dat dit zo lijkt te zijn.
Gesloten