CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door DirkSchipper »

Leuk, ik kom ook langs.
Ik hoop dat er dit jaar wel meer freesmachine-gerelateerd spul staat.
Vorig jaar vrijwel uitsluitend 3D-printers (en de draaibank van Arie die overuren draaide).
assink schreef:Ik ga dit jaar ook eens proberen te komen.
Door drukte is er andere jaren niet van gekomen.
Ik wil wel allerlei vragen over solid works beantwoorden als daar belang bij is.
Voor de rest heb ik nog steeds niks aan CNC spullen staan, alleen een boel onderdelen :mrgreen:
Ik heb ook nog een specifiek probleem in SW waar ik tot nu toe geen echte oplossing voor heb, wel een halve workaround. Ik zal een laptop meenemen met daarop eea. voorbereid. Ik ben benieuwd of daar een echte oplossing voor bestaat (m.a.w. wat ik fout doe). :cry:
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Rob65 »

Sja,

ik had me eigenlijk voorgenomen om de 3D printer nu eens thuis te laten - maar het ding begint nu zover 'af' te zijn dat het haast de moeite waard is om nog eens te tonen ...
Hangt er een beetje van af wat meneer Eding gaat doen. Vorig jaar stond Bert er met de door mij gebouwde 3D printer en over een week of wat ga ik die printer nog mooier maken dan ie nu al is 8)

Maar er zijn ook geruchten over het aansluiten van een laser aan een EdingCNC bordje en daar wil ik ook eens mee gaan spelen.

Wat het ook wordt, goede zin zal ik zeker meenemen en ook is er al goed weer besteld :mrgreen:
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Ballegooijen »

Een vraagje: Is deze dag voor iedereen te bezoeken?

Groet,
Johan
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door audiomanics »

Nee, de mensen die op die dag absoluut niet kunnen komen.. Daar is deze dag niet voor te bezoeken... Maar voor de rest is iedereen welkom.. Als ze tenminste voor het CNC-forum komen.... (ook overvallers en terroristen zijn uiteraard niet welkom) ;-)
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door hainjedaf »

Kees, ik zal mijn kapsel in orde maken en mijn bom thuis laten :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door abs02 »

Zure bom mag wel hoor :lol:
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Ballegooijen »

audiomanics schreef:Nee, de mensen die op die dag absoluut niet kunnen komen.. Daar is deze dag niet voor te bezoeken... Maar voor de rest is iedereen welkom.. Als ze tenminste voor het CNC-forum komen.... (ook overvallers en terroristen zijn uiteraard niet welkom) ;-)
Kees
Moet je dan vooraf nog aanmelden of kun je zo naar binnen lopen?
Lijkt mij, als nieuweling, een heel interessante dag.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
hungryarie
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jul 2012 10:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door hungryarie »

Aanmelden heb je bij deze gedaan volgens mij 8) dus nu kan je gewoon binnenlopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door mosoft »

Zo dames/heren CNCers,

De CNCdag nadert (5 november 2016) en ik wil vast een overzicht geven van de locatie van deze dag.
De locatie is weer hetzelfde als afgelopen drie jaar.
Voor de nieuwe forumleden heb ik van Google een plaatje genomen en daar wat gegevens in gezet.

* Parkeren kunnen jullie tegenover de school op het parkeer terrein van sportcomplex "d'Alburcht"
Als je bij de inrit de weg oversteekt vind je achter in het doodlopend straatje de ingang van de CNCdag (praktijk lokaal)

IEDEREEN die iets met CNC heeft is welkom om deze dag GRATIS te bezoeken zonder dat je je hoeft aan te melden!!!!


7989
Voor velen een bekend plaatje :P

Willem van Oranje College
Perzikstraat 7
4261 KC Wijk en Aalburg

De inwendige mens:
Er zijn die dag broodjes ham/kaas en drinken (koffie, thee en frisdrank) te verkrijgen waarvan de opbrengst ten goede komt aan de stichting Edukans (dit wordt verzorgd door leerlingen van de afdeling verzorging).

12713

De dag zelf:
* Voor mensen die iets van een machine willen meenemen graag, maar laat het ons even weten,
via dit draadje of via een Pb naar Create, mcgyver of mosoft.
Dit omdat we dan tafels moeten reserveren en eventueel uit andere lokalen moeten laten aanrukken.
Je kunt met de auto tot het lokaal rijden en van daaruit je machine in het lokaal zetten.
Er is een palletwagen aanwezig. en diverse 400V aansluitingen.
Je bent welkom 's morgens vanaf 9.00 uur om de machines neer te zetten.
P.S. Als je zelf een kabelhaspel meeneemt komen wij die niet te kort zoals vorige jaren.

Dus niet twijfelen maar meld je aan en laat je creatie(s) zien.

12711

* Als er mensen zijn die een 3D printer hebben zouden we die ook graag op de dag zien(is tenslotte ook gewoon CNC) en kunnen zij andere het moois van een 3D printer tonen, deze willen we dan bij elkaar in de hal opstellen (als dit er veel zijn).

* Wil je eens een stukje met Solidworks / Solidcam werken ook dat is mogelijk er staan een aantal computers klaar met lesbrieven om het eens te proberen hoe het werkt.

12712

* En natuurlijk een aantal lezingen/presentaties/tips over diverse onderwerpen.
Heb je iets waar je veel van af weet en je wilt dit met andere delen, en je durft het aan, een lezing of presentatie te geven horen we dit graag van je. We hebben de beschikking over twee theorielokalen met bijbehorende beamer waar je dit kunt doen.
Hierbij denk ik aan SolidWorks, of een ander tekenpakket, Cambam, Mach3, Macros voor diverse pakketten.
Wel graag even van te voren opgeven als je dit wilt doen wij hebben het graag en kunnen dan een rooster in elkaar draaien voor de dag en deze eventueel via het forum reeds bekend maken.
Een aantal heren hebben zich reeds gemeld en we hopen dat er nog meer mensen zijn die dit aandurven.

* Heb je materialen waar je vanaf wilt ook die kunnen die dag van eigenaar wisselen.

Tot ziens op 5 novenber 2016

Laten we er met zijn allen een mooie en leerzame dag van maken.

Jan (MoSoft)
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Rob65 »

Hoi Jan,

Uiteraard sta ik ook dit jaar weer op iedere foto met een kop koffie in mijn hand, Edukans kan nooit genoeg gesteund worden :mrgreen:

Dus voor iedereen die komt: Steun Edukans en laat je thermoskannetje en het zakjes bammetjes maar thuis. Er is altijd voldoende koffie/thee/fris en broodjes.
mosoft schreef: 12713
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door stekkestim »

Ik zag in een ander topic dat Bert (Eding) kortingen geeft op de cncdag? Over wat voor kortingen spreken we dan zoal?
Ik ben namelijk aan het kijken voor een nieuw kaartje en dan is het toch interessant om te weten of ik toch nu zou kopen of nog een klein maandje wachten.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door create »

IK heb Bert nog een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

zal het laten weten!

greetz Create
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door keesfrees »

ik heb wel zo'n vermoeden waarom Bert hier liever niet op reageert . . .
zal wel alleen voor niet-zakelijke klanten zijn
deze laatste berichtjes maar weg halen (:-
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Rob65 »

Jaja,

het is weer bijna speculaas-tijd, maar geen tijd voor speculaties :roll:
keesfrees schreef:ik heb wel zo'n vermoeden waarom Bert hier liever niet op reageert . . .
zal wel alleen voor niet-zakelijke klanten zijn
deze laatste berichtjes maar weg halen (:-
Ik heb er nergens iets over gelezen. Stekkesim blijkbaar wel maar ik kan het niet vinden.
Bert zal je hier op het forum niet snel tegen komen, vandaar dat hij er hier ook niet op reageert.
Hij zal meer te doen hebben dan het bijhouden van dit forum en hij vindt het wel lekker dat er een plek is waar CNCers onder elkaar de problemen en successen van zijn producten kunnen bespreken zonder kritische blik of opmerkingen van De Maker - en als we er niet uitkomen kunnen we nog altijd de hulplijn inschakelen en het Bert zelf vragen.
create schreef:IK heb Bert nog een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.
Da's niet zo heel gek want Bert is bijna onderweg naar de "CNC-Tage Hausmesse" bij Sorotec en was nog druk bezig met de voorbereidingen.
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Plaats reactie