tekenen van machine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door twentetwente »

Naar mijn mening is catia veruit het beste pakket. Maar nogal prijzig.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:07
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door Mr.Q »

Ik zou zeggen SolidWorks.
Maarja, ik ben ernstig bevooroordeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz, Q
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door hilberth »

ErwinDucati schreef:Ikzelf zweer bij Inventor, wellicht omdat ik er zelf goed mee overweg kan. Maar deels denk ik ook omdat ik het link aan Acad, de grondlegger van tekenen zeg maar.
Waar die uitspraak vandaan komt is me een raadsel. AutoCad is een van de latere pakketten, AutoDesk bestond voor 1982 niet eens. Cadam en Catia werden toen al volop gebruikt in de automotive en aerospace industries. Calma op Apollo computers werd gebruikt door NASA, voor die raketten ja.
Hier vind je een overzicht van de geschiedenis van CAD: http://mbinfo.mbdesign.net/CAD-History.htm

Overigens, om Autocad te starten op de PC met DOS gebruikte je een batch-file met de naam acad.bat
Het typen van acad was voldoende, ik typte echter nogaleens acda wat dan niet het gewenste resultaat leverde.
Na 10 keer was ik daar wel klaar mee, acad.bat werd gekopieerd naar acda.bat...
Think it, draw it, make it.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door hugo stoutjesdijk »

twentetwente schreef:Naar mijn mening is catia veruit het beste pakket. Maar nogal prijzig.
Dat is nu precies het probleem wat ik met tests van producten altijd heb. De tester bepaalt wat het belangrijkst is.

In mijn ogen is dat de gebruiker, dus wil ik alleen de mogelijkheden en performance (en prijs) op een rijtje, dan kan ik zelf wel bepalen wat voor mij het beste is.

( Als de aller beste fiets uit de test een piepend zadel heeft, hoef ik em niet. Weet je hoe vreselijk dat gaat irriteren? )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door hilberth »

hugo stoutjesdijk schreef:( Als de aller beste fiets uit de test een piepend zadel heeft, hoef ik em niet. Weet je hoe vreselijk dat gaat irriteren? )
Dan haal je toch dat piepende zadel weg? Maar dan ga jij waarschijnlijk weer piepen... :mrgreen:
Think it, draw it, make it.
ErwinDucati
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 aug 2015 18:20
Locatie: Dordrecht

Re: tekenen van machine

Bericht door ErwinDucati »

hilberth schreef:
ErwinDucati schreef:Ikzelf zweer bij Inventor, wellicht omdat ik er zelf goed mee overweg kan. Maar deels denk ik ook omdat ik het link aan Acad, de grondlegger van tekenen zeg maar.
Waar die uitspraak vandaan komt is me een raadsel. AutoCad is een van de latere pakketten, AutoDesk bestond voor 1982 niet eens. Cadam en Catia werden toen al volop gebruikt in de automotive en aerospace industries. Calma op Apollo computers werd gebruikt door NASA, voor die raketten ja.
Hier vind je een overzicht van de geschiedenis van CAD: http://mbinfo.mbdesign.net/CAD-History.htm

Overigens, om Autocad te starten op de PC met DOS gebruikte je een batch-file met de naam acad.bat
Het typen van acad was voldoende, ik typte echter nogaleens acda wat dan niet het gewenste resultaat leverde.
Na 10 keer was ik daar wel klaar mee, acad.bat werd gekopieerd naar acda.bat...
Oke laat ik het anders definieren, grondlegger is fout. Maar ik doel op het volgende. Ongeacht het 3D pakket binnen een technisch bedrijf, heb ik nog nooit een bedrijf gezien wat geen Acad had geinstalleerd. Daarnaast heb ik bij alle bedrijven die Acad hebben geen anders 2D pakket gezien.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: tekenen van machine

Bericht door Arie Kabaalstra »

dan heb je niet goed gekeken.. Ik heb 2 bedrijven gezien waar men nog nooit met Autoklad gewerkt had.. en ook geen andere Autodesk Software gebruikte..

de pakketten die in die bedrijven gebruikt werden waren ME10 en LogoCad Triga.. met die eerste heb ik nooit gewerkt.. met de laatste wel.. i hated it.. :)

Verder heb ik ook wel meegemaakt dat men in een bedrijf met QCad werkte voor het 2d Verhaal.. waarom?.. omdat ik het aankocht voor dat bedrijf.. vanwege het eenvoudige gebruik en de lage prijs.. mijn toenmalige collega's waren er snel mee vertrouwd..
ErwinDucati
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 aug 2015 18:20
Locatie: Dordrecht

Re: tekenen van machine

Bericht door ErwinDucati »

Ik denk dat jij nu niet goed hebt gekeken naar mijn tekst.

Ik doel op bedrijven waar ik heb gewerkt/stage gelopen/rondleiding gehad etc.

Anyway laten we maar meer ontopic gaan.
Plaats reactie