Spindel retour naar China

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Spindel retour naar China

Bericht door RikV »

Ik had een luchtgekoelde 1.5kW ER16 spindel uit -jawel- China. 2 jaar geleden gekocht en recent nog de runout gemeten als minder dan 0.02mm. Daar kon ik nog mee leven. Helaas eenmaal teveel en te heftig gecrasht: B7004 lager naar de eeuwige jachtvelden.
Nu kost een zo'n lager de helft van een nieuwe spindel, dus: spindel vervangen door een nieuwe versie met 4 hoekkontakt lager ipv 2 + groeflager. Betreffende leverancier biedt een model aan met 2* 7505 + 2* 7002, runout <0.005!!
Bij levering blijkt dat ik toch een oud type met 3 lagers heb gekregen en tot overmaat van ramp is de runout net geen 0.05mm. Totaal onbruikbaar.
Contact opgenomen met leverancier en klachtendossier opgestart bij ebay/PayPal. Mail gestuurd naar DHL met de vraag wat terugzenden moet kosten en hoe ik mijn import taksen kan recuperen. Geen antwoord na 4 dagen reeds.
Heeft iemand ervaring met retourzendingen naar China?
Weet er iemand in hoeverre Ebay/PayPal tussenkomen in de retourkosten? (Ik heb daar ergens iets over gelezen)
Wat de douane betreft, welk is de juiste inklaringscode voor een spindelmotor (Ik heb 40€ moeten betalen op 150€) om de laagste kost te hebben?
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
tweety
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 17:59
Contacteer:

Re: Spindel retour naar China

Bericht door tweety »

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Volgens mij moet je dit al geactiveerd hebben voor je aankoop.

Kosten naar China zijn dacht ik rond de 80,- euro.

Ik zelf zou die kosten nooit maken, als zij de claim afwijzen kost het je nog meer.
Om een negative feedback te geven (waar ze gevoelig voor zijn) is nu niet meer mogelijk.
Ik denk dat je heel veel werk/ergenis gaat krijgen en je af gaat vragen of dit het allemaal waard is.
Ik koop regelmatig wat op Ebay, maar sommige zaken kun je beter in NL kopen voor meer zekerheid.
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Spindel retour naar China

Bericht door RikV »

Bedankt voor de link, Tweety.
De handelaar gaat akkoord om de spindel om te ruilen en een deel van de gemaakte kosten te vergoeden.
Misschien komt alles nog goed. Maar inderdaad, in België of Nederland gekocht zou het heel wat eenvoudiger zijn.
Het is wel de eerste keer dat ik ook maar enig probleem heb met aankopen in China.
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Spindel retour naar China

Bericht door Swake »

Misschien heb je toch nog kans dat de leverancier van goed wil is en heb je ondertussen van hem een antwoord gekregen waar je iets mee bent? Al was het maar een gedeeltelijke financiële tegemoetkoming.

Ikzelf had anders een positieve ervaring met Paypal. Ze geven wel de kans (en de tijd) aan de leverancier om het op te lossen.

Zo het niet opgelost geraakt ben ik dezelfde mening aangedaan als tweety -> T'is de moeite niet om het terug te sturen. Hoe erg dat ook kan klinken. En ja, ik begrijp jouw frustratie ivm de zuur verdiende centjes en dat het voor jou zelfs een principe kwestie kan zijn. Maar neen.... leg je er bij neer, is beter voor de gezondheid.

Gewoon een nieuwe bestellen bij een meer betrouwbare leverancier en zorgen dat je nog een goede prijs krijgt van deze op de 2de hands markt. En dan is het financiële spreekwoordelijk gat ook weer niet meer zo groot.

Edit: lees nu pas dat er een oplossing komt. Mooi zo :)
When it fits stop using the hammer.
Plaats reactie