Water-zandstralen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

DaBit
Donateur
Been thanked: 1 time

Re: Water-zandstralen

Bericht door DaBit »

Ochjee, die garagedeur staat allang weer in de vloeibare fietsband, euh, hechtprimer. Voor de rest van de verflagen werkt het weer niet erg mee en ik moet nog werken ook.

't is meer dat je mij niet de kans moet geven om 'dat moet toch beter kunnen?' te gaan denken :lol:

Het topic dwaalt een beetje af naar 'welke hogedrukreiniger?', maar dat is niet zo erg want het ding wat ik nu heb doet het nog maar daar is alles wel mee gezegd en het is eventueel wel te vermommen als vaderdagkadootje ook. Ik kan wel vragen om 'een 10mm AlTiN gecoate vingerfrees met 4 snijkanten', maar dan kijken ze ook alsof ik Chinees praat.

Ik neig kwa modelletje trouwens toch naar zoiets: https://www.vvs-online.nl/webshop/hoged ... kreiniger/
150 bar, 450L/uur, inductiemotor, aluminium pomphuis, rubberen slang. Zou de truuk voor standaard huishoudklusjes moeten doen lijkt me en kost de helft tot een derde van de klasse Stihl/Kränzle. Dat dat prijsverschil ergens vandaan komt weet ik ook wel, maar ik denk niet dat ik het verschil heel hard ga merken met autootje-hier, motortje-daar, binnenplaatsje-zus, ontdrekken-zo.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
w.rusman

Bericht door w.rusman »

Ik ben erg tevreden over mijn nilfisk
De vorige nilfisk die ik heb gehad heeft het meer dan 12 jaar uitgehouden met regelmatig gebruik, en het was uiteindelijk de slang die knapte op een knik die er vanaf dag 1 al in heeft gezeten. Een nieuwe slang scheelde zo weinig met een aanbieding voor een compleet nieuw apparaat dat ik voor een nieuw apparaat ben gegaan.
Het pompje van de oude zal nog wel even meekunnen, die heb ik dan ook nog staan :mrgreen:

Met 150 bar zou ik trouwens wel uitkijken dat je de lak niet van je motor of auto afblaast :lol:
universeel is gemaakt om nergens op te passen...
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Hogedrukreinigers loslaten op voertuigen is toch al iets wat je met aardig wat beleid moet doen want voor je het weet krijgen de aders in je kabelbomen en kogels in je lagers zwemles.
In de praktijk beperkt dat zich tot enkel 'ontdrekken' zodat de emmer sop, spons en tuinslang vervolgens effectiever zijn. Wat zo'n hogedrukding overigens niet minder nuttig maakt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
w.rusman

Bericht door w.rusman »

Ik gebruik hem eigenlijk alleen met een goede snow-foam lans en daarna met lage druk afspoelen.
En natuurlijk om na de winter even de bodem van de auto pekelvrij maken

In ieder geval nooit de lans met het roterende bolletje hiervoor gebruiken.

wil je het echt goed schoon hebben dan moet je eigenlijk na het wassen ook kleien, maar als je daar eenmaal aan begint heb je er ineens weer een heel andere hobby bij :lol:
hainjedaf
Donateur
Has thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

w.rusman schreef:wil je het echt goed schoon hebben dan moet je eigenlijk na het wassen ook kleien, maar als je daar eenmaal aan begint heb je er ineens weer een heel andere hobby bij :lol:
Hmmm wil ik dit weten?!?! :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Jazeg, schoonmaken moet wel functioneel zijn he? :lol:

In en rondom het huis doe ik het omdat de dame mij dan lief vind, de auto krijgt vlak voor de vakantie een volledige poetsbeurt incl. laag harde was omdat anders dat mengsel van zeezout en stof er naderhand niet meer vanaf te krijgen is, en de motor krijgt een volledige poetsbeurt vlak voor groot onderhoud omdat zand in je cylinderkop toch niet zo bevorderlijk is voor de levensduur en omdat een laag drek grondige inspectie onmogelijk maakt.

Voor de rest is het wat water er overheen wapperen of wasstraat, klaar. Als het te hard glimt schijten de vogels er alleen maar op :lol:

Gister met m'n domme kop 2x een bak verf uit m'n handen laten vallen; iets teveel de sokken erin gehad en iets of wat veel te weinig gedronken gedurende de dag. Misschien de aanschaf van nieuw speelgoed maar wat vervroegen; blauwe tegels is ook niet wat.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Mooi blauw is beslist niet lelijk!
Ik hoop voor je dat het er gisterenavond niet allemaal weer afgeregend is, heb ik eens een keertje gehad, zat alle verf daar waar die niet moest zitten, op het glas en niet meer op de kozijnen, dat is pas echt balen. Ben je helemaal terug bij af.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Nee, tegen de tijd dat het spul al plakvrij is kan het wel een regenbuitje hebben en hagel hebben we niet gehad.

Helaas geld dat voor de achtergebleven blauwe zweem op de betonstenen ook.
w.rusman

Bericht door w.rusman »

deste meer reden om zo'n straler te kopen waar het topic mee begon :mrgreen:
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Ik heb zo'n Nilfisk 150 bar / 450L per uur / rubber slang / inductiemotor / blabla machientje besteld, zal vandaag wel binnenkomen.

Het natstraalsetje heb ik nog maar even gelaten voor wat het is; alles in een keer en ik krijg kamervragen van de rondborstige directie.
Swets
Contacteer:

Bericht door Swets »

DaBit schreef:Ik heb zo'n Nilfisk 150 bar / 450L per uur / rubber slang / inductiemotor / blabla machientje besteld, zal vandaag wel binnenkomen.
Het natstraalsetje heb ik nog maar even gelaten voor wat het is; alles in een keer en ik krijg kamervragen van de rondborstige directie.
tja.... ik ben echt de baas thuis.... Ik maak zelf uit hoe laat ik afwas... en de vuilnis buiten zet.... :lol:
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Tsja, wat is er nieuw? :lol: :mrgreen:
janplastiek
Donateur
Contacteer:

Bericht door janplastiek »

DaBit schreef: Het natstraalsetje heb ik nog maar even gelaten voor wat het is; alles in een keer en ik krijg kamervragen van de rondborstige directie.
dan kan je ze misschien nu al overtuigen met dit
https://www.troostwijkauctions.com/uk/g ... 1-3166050/
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie