schroefdraad gaat van inch naar mm

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tokas98
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jul 2008 22:46
Contacteer:

schroefdraad gaat van inch naar mm

Bericht door tokas98 »

Ook ik ben druk bezig om te leren tekenen met Solid Works, ik ben dus nog een beginner.
Nu heb ik een part getekend met hierin een aantal gaten met schroefdraad bv 3/8 gas. Hiervoor heb ik de whole wizzard gebruikt. Tot zover gaat alles goed.
Nu ben ik van dit part ook een drawing aan het maken. Dit lijkt ook nog goed te gaan. Echter van de maat 3/8 G maakt hij nu in de drawing automatisch M16,66. Waarschijnlijk heb ik dus ergens een instelling verkeerd staan. De vraag is echter welke. Iemand een tip? Waarschijnlijk kijk ik ergens overeen.
MvrG Adri
len
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 dec 2011 00:06
Contacteer:

Re: schroefdraad gaat van inch naar mm

Bericht door len »

Kijk in je drawing property's of daar je units ook goed staan anders bij hole wizard de juiste draad uit kiezen staan er verschillende in ansi iso enz daar even de juiste uit zoeken dan moet dat goed komen
gr len
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: schroefdraad gaat van inch naar mm

Bericht door rkr »

op zich is het toch niet zo heel verkeerd? hij maakt er tenminste geen M9.525 van ( 3/8 unc) dus de maat lijkt wel goed, alleen de notatie is een nogal vreemd. maar wel makkelijk als je de CAM moet regelen, dan heb je al een aardig idee wat de boor diameters moeten worden
tokas98
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jul 2008 22:46
Contacteer:

Re: schroefdraad gaat van inch naar mm

Bericht door tokas98 »

Bedankt voor de snelle reactie. Ik had inderdaad de 3/8G gekozen onder BSI. Mijn gedachte was nl gasdraad is volgens de BSI norm. Maar inderdaad hij blijkt dus ook onder DIN te staan. Na dit aangepast te hebben krijg ik inderdaad de juiste weergave in de drawing. Conclusie gisteren veel te moeilijk aan het zoeken geweest. Dus weer wat geleerd.
MvrG Adri
Plaats reactie