China en verzendkosten..

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Arie Kabaalstra schreef:Ja.. Emco 120 CNC.. maar dan moet ik wel de hele besturing vervangen.. alles ombouwen.. en dat dan op een oude machine.. 'kweet niet of dat em gaat worden zeg maar..
Of je nu een chinese kale opbouwd, of die emco stript, scheelt voor jouw een halve dag.
8263
En dan heb je zoiets.
Waarschijnlijk zijn de meeste ( die van scholen af komen ) een stuk mooier dan de mijne.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Arie Kabaalstra »

't lastige met 2de hands machines.. je moet ze maar net zien te vinden als je ze nodig hebt.. ik had mazzel met de Emco Compact 5 CNC.. die nu hele dagen titanium staat te verspanen.

ik kreeg een aanvraag voor een order.. nog dezelfde avond die Emco gekocht.. meteen aan de slag met dat ding.. sindsdien heeft ie geen 2 dagen meer stil gestaan..
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door diepchess »

Als ik de postzegelprijzen laat vertalen door een Chinese vriendin, dan verdienen ze heel erg veel op postage. Alleen totaalprijs telt.

Boven de 160 kilo gaan pakketten niet meer met het vliegtuig maar met de boot. Gezien die verschepingstijden kun je dan net zo goed een container huren en een hele container in 1x verschepen naar Nederland. Gaat toch 20k - 25k kilo in zo'n container.

Soms zijn zulke containers goedkoop te versieren. In principe is het vrije onderhandeling. Als ze in gulle bui zijn mag je zo'n container van Shanghai naar Rotterdam verschepen laten voor 700 euro. Commerciele tarieven liggen vast heel wat hoger - rond de 3000 euro.

Dan heb je daarna nog een methode nodig om die spullen uit die container daar te halen natuurlijk :)

Door zo'n container te delen met een paar anderen zal het voor een prikkie kunnen.
Op aliexpres iemand vinden die in omgeving Shanghai zit zal geen enkel probleem zijn. Handelaren zat in China.

Als een expert hier iets wil hebben dan zal het niet zo'n probleem zijn wat anderen te vinden die ook soortgelijke apparaten willen hebben voor gedeelde containerkosten :)

Vergeet zo'n container dan niet te verzekeren.
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Tiny »

Het enige wat aan bovenstaande bericht klopt is het gewicht wat er in een container gaat. De rest .. :oops:

Ik zal 2 praktijk voorbeelden schetsen. Let op: prijzen begin 2014

Pakket 1: afm 120x100x60 cm , gewicht 250 kg, machine onderdelen, waarde $ 4.500,--
met de boot:
transport en afhandeling in China E 100,--
Zeevracht Shenzhen E 175,--
Douanerechten 4500x0.74= E 3330,--
Totale douane waarde E 3605,--
Invoerrechten over E 3605,--*1.7% E 61.29

transport R-dam --> Ned E 105,-- valt buiten douane
Invoer kosten transporteur E 40,-- valt buiten douane
BTW over douanewaarde + invoerrechten 21% E769.92

Totaal incl BTW E 1.251,20 incl BTW, deur tot deur excl verzekering (niet door leverancier laten verzorgen !!!!)

Dit pakket met luchtvracht kost 250xE3.90 = E 975,-- aan transportkosten Shenzhen - A'dam, door die transportkosten zijn de douanekosten ook wat hoger en komt het totaal op E 2.317,19 en ja deze 250 kg is gewoon met het vliegtuig gekomen, dat is nl 4-6 weken sneller ;-)

Pakket 2 afm 180x150x130 cm , gewicht 375 kg, machine onderdelen, waarde $ 4.500,--
met de boot totaalkosten E 1.251,84 incl BTW
met het vliegtuig totaal kosten E 4.047,99 incl BTW

Chinezen willen erg graag tot in Rotterdam (CIF) leveren. Ze krijgen daar nl van de transporteurs voor betaald. Degene die dan de rekening mag gaan betalen is de ontvanger in Nederland. Die denkt even een transport vanuit R'dam te regelen echter wordt dan geconfronteerd met hoge afhandelingskosten. Verzekering willen ze ook graag regelen en je valt achterover van de lage prijs. Maar als er stront aan de knikker is mag je zelf met een Chinese verzekeringsmaatschappij aan de slag. Vergaat de boot waar je container op staat mag je eerst een voorschot overmaken voordat er maar iets in behandeling wordt genomen. En dat mag je allemaal zelf regelen. Succes ermee maar ik geef een ieder op een briefje dat je je centen en je spullen kwijt bent.

En zelf regelen dat je ook voor anderen spullen laat meenemen is helemaal af te raden. De naam op zending is verantwoordelijk voor de gehele zending. En dan mag je dus er ook voor zorgen dat die spullen voor de anderen voldoet aan de Europese regelgeving want je bent importeur geworden.

Pakketjes onder de 50kg is in de meeste gevallen het snelste (laatste weken helaas niet ivm onlusten in HK) en goedkoopste met DHLexpress/UPS, kosten all-in exl BTW E6,-- / E15,-- /kg. Dat moet je niet vanuit hier regelen maar door de leverancier. Vanuit China is dat een factor 3 goedkoper in het algemeen tenzij je hier een groooooote klant bent van DHL.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door assink »

Draaibank Emco Tronic T1 Turn120
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/857914810
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik had em gezien ja.. Ik denk dat ik daar mijn pijlen beter op kan richten.. de oude besturing eraf.. EdingCNC erop.. dat kan in een paar dagen.. en dan kan ik door.. 8voudige wisselaar.. dat schiet ook lekker op.. Slantbed.. dus geen last van spanen op je bed.. PC en Monitor kan ik wel in de machinekast inbouwen.. heb ik de rest niet nodig.. kan ik daar mijn C1 in bouwen.. :)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door hugo stoutjesdijk »

En waarschijnlijk ook een nieuwe hoofdmotor er op, die orginele is waarschijnlijk een antieke siemens gelijkstroom.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. mogelijk.. heb weinig verstand van elektriek.. de Emco 5 heeft ook een DC motor geloof ik.. moet nog eens kijken wat ik daar precies mee ga doen..

er zit een hoop werk in de pijplijn.. 't is de eerste maanden "sappelen"geweest.. maar er komt een tunnel aan het eind van het licht.. ik zal waarschijnlijk binnen een half jaar moeten verkassen naar een eigen pand.. niet meer aan huis produceren.. gelukkig staan er een paar Units te huur hier in het dorp.. en dat betekent gezien het formaat van het dorp waar ik woon. "aan het einde van de straat".. letterlijk?.. nee.. nog niet eens.. halverwege mijn huis en het eind van de straat.. zeg maar 2 minuten lopen..

als het werk waar ik momenteel over in overleg ben daadwerkelijk loskomt. dan moet er gewoon een draaibank en een freesbank bij.. mogelijk ga ik de freesbank zelf (laten) bouwen.. kruising tussen een Beagle en een Bedfrees.. maar dan 5 assig.. dan kan ik een horlogekast namelijk in 1 opspanning de omtrek frezen, en de bandpengaten boren, en het stiftgat frezen.. dat zet doden aan de zeik..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: China en verzendkosten..

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef:En waarschijnlijk ook een nieuwe hoofdmotor er op, die orginele is waarschijnlijk een antieke siemens gelijkstroom.
Als die motor nog goed is en niet heel raar kwa spanning/stroom dan zou ik die niet direct wegdoen. Een DC motor heeft toch zo z'n voordelen stiekum. Vrijwel elke servomotor is een (brushless-)DC motor bijvoorbeeld, met reden. Dat een marketingmeneer zo'n ding een AC motor noemt omdat ze 'm sinusjes voeren doet daar in de basis niks aan af.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Arie Kabaalstra »

correct me if i'm wrong.. maar ik heb geloof ik eens opgevangen dat je een Emco 5 CNC motor ook als Servo kan behandelen.. en met een servodriver kan aansturen.. of in elk geval ook prima met your average run of the mill VFD
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dit is er waarschijnlijk eentje met stator en rotor wikkelingen ( compound ? )
Als de sturing nog functioneert kan ie natuurlijk gewoon blijven zitten, maar het schijnt dat een kapotte regelaar goedkoper door een 3fase motor met frequentie regelaar vervangen kan worden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Rob65 »

of http://link.marktplaats.nl/m858878908
die is al omgebouwd naar Mach3.
Kwestie van het Mach printje in de vullisbak mieteren en er een echte controller aan knopen ;-)

Ik zoek ook nog zoiets en nee - ik zal niet mee gaan bieden want ook hier moet de kluis eerst gevuld gaan worden :oops:
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: China en verzendkosten..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. die had ik ook al gezien.. 't liefst zou ik ze beiden kopen.. pand huren.. en los.. maar.. dan moet er ook nog een freesbank bij.. met 2 draaibanken staat de Beagle dan in no-time tot zijn strot volgepland..

ik zou ook graag een 5-assige freesbank hebben.. omdat ik dan een horlogekast in één opspanning kan frezen, en de bandpengaten, en stiftboring kan maken.. bovendien geeft dat me ook veel mogelijkheden met het frezen van allerhande patronen, zoals het stralenpatroon waar mijn Instrument 2 zo bekend om staat.. de Instrument 1, krijgt hetzelfde patroon.. gewoon omdat dat nou juist van een gewoon horloge een Dumet Horloge maakt..
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: China en verzendkosten..

Bericht door stekkestim »

Rob65 schreef:of http://link.marktplaats.nl/m858878908
die is al omgebouwd naar Mach3.
Kwestie van het Mach printje in de vullisbak mieteren en er een echte controller aan knopen ;-)

Ik zoek ook nog zoiets en nee - ik zal niet mee gaan bieden want ook hier moet de kluis eerst gevuld gaan worden :oops:
Deze staat er al een hele tijd op, heb er ook interesse in gehad een paar maanden geleden. Maar als ik het mij goed herinner dan wou hij er 5000 euro ofzo voor.
Plaats reactie