CNC & Borduren

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

CNC & Borduren

Bericht door Brunow »

hmm Zou het mogelijk zijn om zoals een voel probe een kop van een naaimachientje aan te sturen? Pakweg voor een logo van een firma op een trui te zetten?

hmm http://members.home.nl/mareyc/applicatie.html lijkt er wat op :? Al ziet het er allemaal wat brak uit
Simpson_jr

Re: CNC & Borduren

Bericht door Simpson_jr »

Een tijdje terug kwam ik wat afleveringen tegen van "The secret life of machines", populair wetenschappelijke BBC serie uit de jaren 80 over apparaten in en rond het huis...

In de aflevering over naaimachines werden stappenmotoren gebruikt voor gecompliceerdere steken/motieven. De machine van m'n moeder had ook 8 van die motiefjes. Wie weet zou je zo'n machine aan kunnen passen... Ik heb geen flauw idee wat de nieuwste machines al kunnen, dus of het de moeite waard is... :roll:

Je zou ook je op kunnen steken bij de zeilmakerij, een beetje maker heeft stapels high-tech apparatuur staan.

Naai ze ,

Bart
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: CNC & Borduren

Bericht door aanrip »

Wel Simp, je hebt gezelschap gekregen van Jolige Joffer. We verwelkomen de eerste vrouw op cnczone.nl. Er komen vast ook nog wel cnc-kookdames bij, die aanrechtbladen frezen :D
I like the smell of hot chips
Simpson_jr

Re: CNC & Borduren

Bericht door Simpson_jr »

aanrip schreef:Wel Simp, je hebt gezelschap gekregen van Jolige Joffer. We verwelkomen de eerste vrouw op cnczone.nl. Er komen vast ook nog wel cnc-kookdames bij, die aanrechtbladen frezen :D
Off-topic,
Over aanrechtbladen gesproken...
Ik heb van de week met moeite m'n buurman kunnen overtuigen om m'n cirkelzaag i.p.v. zijn 20 jaar oude decoupeerzaag te gebruiken. Achteraf vraag ik me af of ik het wel had moeten doen. Zo'n keurig recht blad past _totaal_ niet bij al die scheef gezaagde kastjes :lol:

Grappig is ook dat m'n buurvrouw aan de andere kant mij een beetje heeft leren lassen en ik haar heb uitgelegd hoe een naaimachine werkt. :mrgreen:

Helaas weet ik niet meer waar ik het tegenkwam, ik ben al eens een portaalfrees van lego tegen gekomen. Ik zou er dus niet van staan te kijken als vandaag of morgen wat kids van de lagere school zich hier aanmelden. (als dat niet al het geval is...)

"Hoi Pa, ik heb morgen een toets G-code, kan je me ff helpen ?"
"Ga naar je moeder joh... die is daar veel beter in thuis als ik" :D

Groeten, Bart.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: CNC & Borduren

Bericht door create »

hebt gezelschap gekregen van Jolige Joffer. We verwelkomen de eerste vrouw op cnczone.nl
hoe weet je trouwens dat het een vrouw is?? volgens mij zit hij wel eens op modelbouwforum.nl en is het een man :P

gr create
Simpson_jr

Re: CNC & Borduren

Bericht door Simpson_jr »

@Brunow

Ik zag onlangs een brother-machine die precies doet wat je zoekt en... ik wist daardoor de term waar je op kan zoeken.

Google eens op Embroidery (Borduurwerk) en CNC, ik kreeg net 176.000 links. Er kwamen zowel thuis- als fabrieks-toepassingen naar voren. (Beiden aardig aan de prijs...)

Of er verder wat bruikbaars tussenzit... Geen idee.

Maareh... mocht je er verder mee komen, dan verwacht ik wel een personalized T-shirtje maat L :D

Succes, Bart.
Plaats reactie