Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door skillalot »

Had een ATC spindel besteld in china, werd via FedEx verzonden, zending bestond uit 3 pakketten. Vorige week donderdag werd de spindel geleverd (bij mn ouders). De andere twee pakketten met de servoregelaar en de toolholders stonden afgelopen maandag ineens bij de voordeur zonder bericht of iets. Online gekeken bij tracking informatie van FedEX, stond er ook gewoon bij pakket neergelegd bij voordeur...
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Muis »

Nou PostNL :?: op 21 aug (vorige week vrijdag) heeft de verkoper in België mij een pakketje gestuurd. Volgens track & trace zou dit dinsdag middag worden bezorgt. Tot op heden alleen maar “sorry we hebben het niet gehaald controleer uw T & T voor een nieuw bezorg moment” inmiddels voor de vijfde keer aan gepast. Zal van middag worden bezorgt, het zal. En dan als je contact wil, communiceer je met een computer die elke keer de je vraag niet begrijpt :oops: daar wordt je dus moedeloos van en uit eindelijk opgeeft en wacht tot het misschien ooit komt. Dat is wat er met dit soort grote bedrijven aan de hand is “groot en machtig” Kleine klanten zijn verliesgevend en niet interessant. Nee prima bedrijf dat postnl.
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Nou, het adreslabel(1) is in ieder geval aangekomen, de rest van de doos mist en nog 65 van de 82 onderdelen die dus opnieuw gemaakt moeten gaan worden.

Dat was uit de orginele doos gesneden en op een doos van UPS geplakt, inclusief wat onderdelen die ze blijkbaar nog ergens bijeen hadden kunnen vegen.
Ik vraag me echt af wat er met zo'n doosje gebeurt is, was minder dan een kilo, leverancier kennende zijn het kwalitatief goede dozen die ze gebruiken, dus je moet echt heel lomp bezig gaan dat het niet meer bezorgd kan worden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Verdikke seg.... Maak zoiets mee. Moet je nog eens extra wachten dat ze nieuwe maken ook.

Ooit werd hier een trilplaat geleverd. Je weet wel zo'n ding om aarde of grind mee aan te trillen bij bouwwerken. Het ding kwam aan in een gewone kartonnen doos op een twijfelachtige vrachtwagen. Er stond geen liftklep of zo op die vrachtwagen, ze hadden ook geen vorklift mee, neen, zelfs geen eenvoudig karretje. 2 kerels stappen uit en heel stoer willen ze dat ding van de vrachtwagen halen. 30 seconden later lag het ondersteboven op de stoep. Doos was niets goed meer aan, en een aantal onderdelen duidelijk geplooid. Tja, zoiets weegt ook al gauw over de 100kg. Ze mochten het direct weer meenemen. Is wel wat gesukkel geweest om het weer in de vrachtwagen te krijgen.
Ik daarna geklaagd bij de leverancier dat ik een nieuwe moest hebben.
En ja hoor een week later stonden ze er weer met een nieuwe doos. Nog altijd geen hefdinges mee natuurlijk maar het uitladen lukte al wat beter (ervaring zekers...). Heb toen toch maar direct gecontroleerd of alles goed was en wat bleek... in de nieuwe doos zat die eerste gevallen machine.... Ze mochten het weer meenemen. Heb mijn centen teruggevraagd en ergens anders besteld.
When it fits stop using the hammer.
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door nieles »

ik denk dat de reden voor een EU aliexpress 'warehouse' ook boven water is:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/n ... gnments_en


vanaf 1 januari 2021 moet over alle zendingen van buiten de EU BTW betaald gaan worden (dus geen uitzondering meer voor pakketen met een waarde tot en met 22 euro)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6314
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Alleen BTW, geen invoerbelasting voor producten tot €150.-
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door nieles »

ja, maar zodra er BTW afgedragen moet worden via de PostNL komt er ook nog 15 euro (?) administratie kosten bij. dat is niet zo leuk.

Daarom is aliexpress (denk ik) zelf bezig met die EU transport hub, om daar de btw afhandeling zelf te doen, zodat de kosten beperkt blijven en iedereen vrolijk blijft bestellen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door DaBit »

Het is voor mij ongunstig natuurlijk, maar eigenlijk is het wel zo eerlijk tegenover Nederlandse winkels.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6314
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

nieles schreef: 08 sep 2020 15:46 ja, maar zodra er BTW afgedragen moet worden via de PostNL komt er ook nog 15 euro (?) administratie kosten bij. dat is niet zo leuk.
Wil dat dan betekenen dat als je iets van drie euro incl verzenden koopt je 62 cent BTW en 15 euro administratie kosten mag aftikken. :shock:
Dat kan niet waar zijn, dan is het finito.
Zoals ik het lees wordt de procedure nu eenvoudiger. Misschien wel volledig elektronisch afgehandeld zodat je met iDeal ofzo rechtstreeks aan de staat of EU mag overmaken.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Die op voorhand ongekende inklaarkost was voor mij meestal de reden waarom ik zeer zelden iets bestelde boven de limiet van 22€. Met BTW betalen heb ik geen enkel probleem, maar die rip-offs van de transporteurs heb ik altijd schandalig gevonden. Duurdere dingen koop ik daarom altijd als de shipment ergens uit Europa komt.

Gezien de uiterst variabele toezendtijden zal ik na september niets meer bestellen buiten de EU. En dit tot het duidelijk is wat/hoe moet betaald worden.
Dus nu gauw nog een paar bestellinkjes doorsturen :-D
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Typisch punt van postnl, die administratiekosten. Kennelijk is het voor zulke bedrijven acceptabel dat een schijn zzp-er een pakket moet afleveren voor krap 1 euro per pakket, maar als ze zelf een halve handeling moeten verrichten wordt er ineens met een gouden pen geschreven. Ik snap het concept van commercie, maar dit is gewoon commerciële uithoerderij..

Is het trouwens niet zo dat pakketten vanuit China gratis bezorgd moeten worden in Nederland? En zou het dan niet logisch zijn als de btw terug zou vloeien in het bedrijf? Gut.. staatsbedrijven. Dat is helaas alweer even geleden. Was een mooi concept. :mrgreen:
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door nieles »

Kjelt schreef: 08 sep 2020 23:59
nieles schreef: 08 sep 2020 15:46 ja, maar zodra er BTW afgedragen moet worden via de PostNL komt er ook nog 15 euro (?) administratie kosten bij. dat is niet zo leuk.
Wil dat dan betekenen dat als je iets van drie euro incl verzenden koopt je 62 cent BTW en 15 euro administratie kosten mag aftikken. :shock:
Dat kan niet waar zijn, dan is het finito.
Zoals ik het lees wordt de procedure nu eenvoudiger. Misschien wel volledig elektronisch afgehandeld zodat je met iDeal ofzo rechtstreeks aan de staat of EU mag overmaken.
geen idee hoe ze het precies gaan oplossen. Maar aliexpress is er ook niet bij gebaat dat niemand meer wat gaat bestellen, dus er komt vast een oplossing.

dit is hoe de Zweedse overheid het heeft opgelost met de website wish.com:

https://www.thelocal.se/20180615/postno ... ish-sweden
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door nieles »

serum schreef: 09 sep 2020 09:02 Typisch punt van postnl, die administratiekosten. Kennelijk is het voor zulke bedrijven acceptabel dat een schijn zzp-er een pakket moet afleveren voor krap 1 euro per pakket, maar als ze zelf een halve handeling moeten verrichten wordt er ineens met een gouden pen geschreven. Ik snap het concept van commercie, maar dit is gewoon commerciële uithoerderij..

Is het trouwens niet zo dat pakketten vanuit China gratis bezorgd moeten worden in Nederland? En zou het dan niet logisch zijn als de btw terug zou vloeien in het bedrijf? Gut.. staatsbedrijven. Dat is helaas alweer even geleden. Was een mooi concept. :mrgreen:
DHL, UPS enz. zijn net zo erg wat betreft die administratie kosten. bij postNL is er het nog een beetje geluk hebben dat je pakketje er gewoon doorheen komt zonder dat je hoeft te betalen, bij DHL heb ik 100% van mijn pakketten BTW + administratiekosten moeten betalen (laatste keer zelfs 17.50 euro dacht ik)

ik heb mij ook ooit laten vertellen dat het zo is dat post/pakketten internationaal gratis door de ontvangende partij bezorgt moeten worden voor ontwikkelingslanden (ja china is schijnbaar nog steeds een ontwikkelingsland)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6314
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Nou zitten we op de chinezen te foeteren maar Amazon maakt er soms ook een potje van, vier maanden terwijl het op voorraad zou zijn toen ik het destijds bestelde.
Was het alweer vergeten ondertussen :lol:

21623
Plaats reactie