Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 25 aug 2020 16:44 Welnee joh, ik heb in maart 2008 in USA iets besteld, en nog steeds niet binnen :lol:
Die telt niet, das geen China ;-)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 25 aug 2020 15:41 Jaaaa, net eentje binnen die ik 8 januari besteld had. Ben ik nu recordhouder? :mrgreen:
compleet achterhaalde techniek ondertussen :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door DaBit »

Het waren inderdaad elektronica-onderdelen dus hopeloos achterhaald :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door audiomanics »

Bijna retro ondertussen ;-)
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

NOS, EOL.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Bjornski1976 »

Kreeg van de week weer een pakketje. Die had we 3 maanden geleden al moeten zijn. Duurde bijna een half jaar maar voor de wachtende onder ons. Er is hoop!
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Firehunter »

Heb voor het eerst iets besteld waarbij ik andere verzendlocatie kon kiezen. Op 20 aug besteld via AliE, gekozen voor verzending vanuit Italië en afgelopen maandag bevestiging van verzending ontvangen. Vandaag pakketje ontvangen. En dat voor €10,37 product inclusief verzending.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door WillyH »

Helaas kan je niet sorteren of kiezen om enkel EU-stores van Ali te bekijken. Dat zou de zaken een stuk eenvoudiger (en vooral sneller) maken. Er is wel een website die dat sorteren voor je kan doen, echter betalend en enkel voor US. Misschien op het forum een lijst aanmaken?
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Op Ali, na het initieel zoeken via het bovenste zoekveld is het mogelijk om het resultaat te filteren op de plaats van oorsprong 'ship from'. Dat helpt al een klein beetje met kiezen van een meer lokale leverancier.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als we dan toch een pakjesbezorgmopperitem hebben.
Wat is UPS eigenlijk een ontzettend naar beneden gegleden pakjesdienst.
Elke andere eerste de beste naamloze pakketdienst hebben een track en trace waar je bang van wordt, sommige sturen een sms-je "over 20 minuten is de chauffeur bij u", of je kunt op een kaartje de wijk zien waar ie al zit, maar bij UPS is het wazigheid ten top, meer in de trant van het zit in de auto waarschijnlijk komt het vandaag wel.
Your package has arrived at a local UPS location and is still being processed for delivery.
En aan het eind van de dag staat de datum opeens op morgen.

(of dat kaartje nu zo'n goed idee is weet ik eigenlijk niet)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 aug 2020 18:34 Als we dan toch een pakjesbezorgmopperitem hebben.
Wat is UPS eigenlijk een ontzettend naar beneden gegleden pakjesdienst.
Elke andere eerste de beste naamloze pakketdienst hebben een track en trace waar je bang van wordt, sommige sturen een sms-je "over 20 minuten is de chauffeur bij u", of je kunt op een kaartje de wijk zien waar ie al zit, maar bij UPS is het wazigheid ten top, meer in de trant van het zit in de auto waarschijnlijk komt het vandaag wel.
Your package has arrived at a local UPS location and is still being processed for delivery.
En aan het eind van de dag staat de datum opeens op morgen.

(of dat kaartje nu zo'n goed idee is weet ik eigenlijk niet)

Bij ons presteert UPS het tegenwoordig om ergens random in de wijk of waar ze het beste uitkomt je pakket te droppen bij 1x niet aanwezig. Soms mag je de stad in, soms de wijk in. Erg low budget allemaal. PostNL doet er ook hard aan mee. Laatst kreeg ik een melding dat het pakket bij de Gamma lag. De dame was een minuut of 10 aan het zoeken. 'nee, sorry'.. Bij thuiskomst nog eens op het briefje gekeken (waar gamma opstond) maar er stond ook een tracking op. Bleek het pakket bij de Esso te zijn afgeleverd. En dat is voor postnl ook het 5e afleverpunt waaruit ze kunnen kiezen. Dan woon je in een stad en mag je alsnog 4km verderop je pakket afhalen. Heb er geen goed woord voor over voor die uitknijpers.. Beetje zzp-ers tegen hongerloontjes inhuren en uitknijpen waar mogelijk. Varkens. Ik betaal ieder jaar meer voor elk pakketje dat je verstuurd en 'volgende dag geleverd' is er doorgaans ook niet meer bij. Volgens mij zijn dit juist glorietijden voor bezorgdiensten.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Het wordt tijd dat ze in ieder winkelcentrum een zaak met pakketlockers maken, zeg maar ala shurgard, code invoeren evt een persoonlijke vraag die je zelf eerst hebt aangemaakt en dan kluisje open.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 26 aug 2020 19:45 Het wordt tijd dat ze in ieder winkelcentrum een zaak met pakketlockers maken, zeg maar ala shurgard, code invoeren evt een persoonlijke vraag die je zelf eerst hebt aangemaakt en dan kluisje open.
Steeds gekker, straks wil je ook nog dat ze het thuis bij je afleveren :lol:
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Bpost ben ik zeer tevreden over. Zowel zenden als ontvangen komt altijd goed en snel voor een scherpe prijs. Wanneer er erg veel volume is sturen ze versterking uit in de vorm van een 2de wagen dezelfde dag en die zit dan echt nog propvol wanneer die hier voorbij komt. Komen ook altijd rond hetzelfde uur.
DPD Die leveren als beloofd. Super die tracking ook. Geven een uur van levering aan en dat maakt dat je niet een hele dag geblokkeerd zit.
PostNL pakjes komen de laatste tijd ook mooi op tijd toe. Dat was pakweg vorig jaar wel een heel stuk minder. Denk dat het vooral van de chauffeur afhangt of het goed komt of niet.
DHL Daar hou ik m'n hart vast. Die durven een briefje in de bus steken met 'je was niet thuis' waar op de camera duidelijk te zien is dat ze niet eens aanbellen. Ik vermoed dat ze een premie krijgen bij een 2de keer aanbieden.
UPS ben ik niet over te spreken, het is zo erg dat ik elders bestel als zij het moeten bezorgen want bezorgen doen ze gewoon niet. Die komen niet eens tot hier. Laatste keer moest ik zelfs rondbellen naar de winkels waar ze het misschien hadden afgezet want ook een notificatie kreeg ik niet.
TNT-Fedex: Die zie ik hier al een hele tijd niet meer voorbij komen. Had ik redelijk slechte ervaring mee.
When it fits stop using the hammer.
Plaats reactie