Eerst maar eens zien of we alle onderdelen weer op de goede plek kunnen krijgen.. gelukkig is de Brother behoorlijk sleutelvriendelijk.. de Liniaal voor de X-as is makkelijk genoeg te bevestigen met de slede op het onderstel, en dat zal met de Y-as liniaal niet veel anders zijn.
er zitten overigens Heidenhain linialen in.. niet gek..
Ik heb ook alle documentatie erbij, en een ijzerwaren boer in de buurt, dus als ik boutjes wil vervangen.. ben ik met 10 minuutjes terug met een zakje boutjes.
Ook heb ik de nodige reserve delen, zoals 2 rolgordijntjes (linksonder) voor de afdichting in de achterkant van de werktank, een aantal passchroeven voor de draadrolletjes, een zkaje draadrolletjes, een paar naaldlagertjes, een afdichtrubber voor de arm, en nog wat klein spul.. Rolletje draad.. en een doorvoerplaatje voor de onderarm..
'k ga die plaat netjes opmeten.. en dan maak ik er een paar extra, deze is niet in zo'n hele beste staat..
Ook de waternozzles zijn niet heel fris meer, maar ik heb een draaibank en een Freesbank.. wie doet me wat.. Ik denk dat ik daar een flink aantal van ga maken. voor eigen voorraad, en mogelijk kan ik er ook anderen met een HS 100 mee helpen..
Verder...
de vorige gebruiker verveelde zich blijkbaar.. en is de knoppen met zijn aansteker te lijf gegaan.. de 5 knoppen van de watervoorziening..
Gelukkig bij Conrad al vervangers gevonden, in hetzelfde design..
met de bijbehorende zwarte afdekkapjes.
Gelukkig.. want anders.. had ik het messing binnenwerk uit de oude knoppen moeten persen, en nieuwe knoppen moeten draaien en frezen uit Zwart Pom dat ik heb liggen.. niet moeilijk, maar 't kost tijd.. en ik heb genoeg te doen.. voorbereiding voor een grote order voor een Pharmaceutisch bedrijf.