Schoolwerkstuk

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wijnand85
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:04

Schoolwerkstuk

Bericht door Wijnand85 »

Ik ben op mijn werk pratijkopleider en ik ben op zoek naar leuke werkstuk om te maken liefste iets al met een werktekening het gaat om CNC draaier en frees werkstukken. Mvg wijnand
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Schoolwerkstuk

Bericht door FSSF »

Afbeelding

Zoiets?

Misschien is iets meer info geven handig.......
popol167
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mei 2016 17:34
Contacteer:

Re: Schoolwerkstuk

Bericht door popol167 »

Beste Wijnand, moest ik opleiding willen geven, zou ik proberen de juiste spelling te gebruiken, en vooral origineel proberen uit de hoek te komen en niet afkomen met een voorgekauwde tekening .mvg, Popol.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Schoolwerkstuk

Bericht door hfjbuis »

Kijk eens op de volgend site, daar staan de tekeningen en foto's van o.a. de CNC ombouw van mijn kleine draaibank. Ik heb ook tekeningen van de "grotere" draaibank, maar nog geen foto's en handleiding. Die maak ik wel als die bank helemaal klaar is.

http://www.mwt.messageboard.nl/viewtopic.php?f=6&t=15
lordprimoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2017 13:40
Locatie: Hengelo

Re: Schoolwerkstuk

Bericht door lordprimoz »

https://academy.titansofcnc.com

Kijk hier ook eens naar.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Schoolwerkstuk

Bericht door Kars-cnc »

Ik zou het topic "leuke werkstukjes (niet de mooiste)" op dit forum eens doorzoeken. Als je er leuke dingen vindt kun je diegene die het gepost heeft via een PB (privebericht) vragen of hij er tekeningen van heeft. De link van lordprimos hierboven kan ook erg nuttig zijn lijkt mij?

Het is misschien goed om wat beter aan te geven wat je zoekt. Gaat het om werkstukjes waarbij een bepaalde vaardigheid geoefend moet worden? Of moet het gewoon leuk zijn om vooral interesse te kweken? Hoe complex mag het zijn? Wat voor soort machines mogen erbij gebruikt worden?

De werkstukjes op de foto va FSSF zijn misschien wat te hoog gegrepen :lol:
Maar je zou wel met de hele groep aan iets kunnen werken waarbij het totaal er leuk / indrukwekkend uitziet? Goed voor de motivatie van je leerlingen lijkt mij.

Hieronder een link naar een filmpje van een ROC waar een heleboel leerlingen een "Vlammenhapper" hebben gebouwd, hier zijn tekeningen van te krijgen. (ik heb hem zelf ook 8) ).

Plaats reactie