Combinatie frees / plasma

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Combinatie frees / plasma

Bericht door kawarider »

Ik doe niks maar t schijnt goed mogelijk te zijn. Mensen een dorpje verder hebben zo luiken aan hun huis hangen. Onderhoud wordt makkelijk. Pak ze van de scharnieren en naar de poedercoatfabriek. Timmerman in de buurt heeft ze gemaakt. Nou dat doe ik dus mooi zelf. De directie wil ze al jaren en dit is mijn kans onder t schuurwerk uit te komen. Beetje googlen geeft hits, alleen niet in de buurt. Dat zal ik eens navragen. Evenals het type mdf.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11034
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Combinatie frees / plasma

Bericht door DaBit »

Grappig, ik wist niet dat dat kon.
Jammer genoeg geen proces voor in het hobbyhok (in tegenoverstelling tot metaal poedercoaten). Zit ik nog vast aan kwast en roller.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Combinatie frees / plasma

Bericht door kawarider »

Plastidippen zit ik te overwegen. Grof aanbrengen zodat foutjes wat gecamoufleerd worden. Binnenkant snijbak zal wat anders voor verzonnen moeten worden.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Combinatie frees / plasma

Bericht door kawarider »

Nou, ik dump mijn vraag maar hier aangezien er plannen borrelen voor een frees plasma combi. Na lang wikken en wegen is besloten dubbele aandrijving (logisch) op de brug te maken met een enkele motor. Losed loop is een andere eis. Nu zijn die nergens te vinden. Heeft iemand ervaring met demonteren en verplaatsen van de encoder? Moet toch ook niet zo lastig zijn.
Thx
Plaats reactie