Vouwbalgen (harmonica hoezen) - hoe toe te passen? adressen?

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Vouwbalgen (harmonica hoezen) - hoe toe te passen? adressen?

Bericht door bbg »

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar vouwbalgen voor de bescherming van de geleidingen en spindels. Ik kan ze er nu nog in ontwerp meenemen en er ruimte voor reserveren.

Op Aliexpress kwam ik de BeiFute store tegen. Zij maken vouwbalgen op maat. Iemand ervaring met deze store? Of andere adressen waar dit goed te krijgen is?

https://beifute.nl.aliexpress.com/store ... 5967ebfIHC

Advies van BeiFute (zo ver ik begrepen heb) was om vouwbalgen te gebruiken met nokjes die in de HGR geleidingen vallen (met circa 1mm speling). Zie afbeeldingen hieronder.

18970

18969

In de machine zou dat er dan ongeveer zo uit te komen te zien:

18972

Gevoelsmatig heb ik hier mijn bedenkingen bij maar kan niet echt verzinnen waarom het niet zou werken. Het is wel een stuk compacter dan aparte geleide rails voor de balgen maken. En dat is wel aantrekkelijk.

Iemand ervaring / tips?

Alvast bedankt,
--bbg
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Vouwbalgen (harmonica hoezen) - hoe toe te passen? adressen?

Bericht door stef110 »

Ik heb daar gisteren mijn waycovers voor Y en Z as besteld. Mijn z as afscherming heeft ook van die nokjes.
De andere waycovers bewegen gewoon over de geleiding en worden door de zwaarte kracht op hun plek gehouden.
Heb 2 jaar geleden de covers voor X as al besteld bij dit zelfde bedrijf kwaliteit ziet er heel goed uit maar echt getest zijn ze nog niet.
Zijn heel vriendelijk en help vol op de chat.

Stef

Afbeelding
Plaats reactie