Beginnen met cnc hobby!

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Beginnen met cnc hobby!

Bericht door Brunow »

en hoe werkt het? Vlotjes? :)
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Beginnen met cnc hobby!

Bericht door aanrip »

Ja Bruno, hoe staat het met jou? Schiet het al een beetje op? :?: :evil:
I like the smell of hot chips
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Beginnen met cnc hobby!

Bericht door Brunow »

Ja hallo, ook een goeie morgen!

-Kunststof gieten (geleidingen): Als ik zag hoeveel dat de pottekes kosten om mee te experimenteren en de uiteindelijke kans dat het ging lukken. Ben ik naar goedkopere oplossingen gegaan

-Met x profielen en hdpe een geleiding gemaakt (Z as) Bleek de hdpe niet volledig naar mijn zin te werken (khad tussen het hoogste punt en laagste punt een afwijking van 7a9° wat neer kwam op een halve cm. Dus dat maar overboord gesmeten.

-Op het werk nu een kruistafel besteld (bij vynckier) bestaande uit gietijzeren constructie en zwaluwstaart geleidingen. Ze gebruiken deze hier op het werk en als ik zie welke (goede!) staat deze is na de vele jaren misbuikingen dan ben ik vrij op men gemak. De dwarskoers is wat minder ma soit. (150mm x 200mm. ) maar indien ik de hendels en stappen motoren verzet kan ik normaal tot 200x250 gaan...
Is besteld & ging normaal week 19 binnen komen maar ik vrees dat het zelfs niet voor deze week zal zijn. Eens ze binnen is zal ik wel terug beginnen posten.

-Ondertussen al pc onderdelen samen geraapt en EMC geinstalleerd. (live disk) het ziet er allemaal vrij aardig uit. Nu de komende dagen (congé ole ole :) zal ik wat verder uitpluizen...

ps: waarom moet ik iemand zijn post vervuilen?

Tot zover de probeersels.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Beginnen met cnc hobby!

Bericht door aanrip »

Bruno, je vervuilt niets en je verveelt niemand met je vertellingen over je hobby. Het is juist leuk, dat iemand bezig is met EMC. 8) Dat is naar mijn weten een afleiding van Mach maar dan zonder het geld dat Mach3 kost.
Ben benieuwd.
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
dirk w
Berichten: 261
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:33
Locatie: Haasdonk (belgië)
Contacteer:

Re: Beginnen met cnc hobby!

Bericht door dirk w »

Hoi Bruno,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb hier thuis eook zo een kruistafel staan. (de versie 100/150 mm.)
Het ziet er inderdaad goed uit maar bij mij zijn de geleidingen niet perfekt evenwijdig waardoor je de speling ervan niet goed kan regelen.
Als je de speling wegneemt en je beweegd de tafel naar de andere kant dan komt ze ofwel vast te zitten of je krijgt terug meer speling.
De trapeziumschroefdraad mocht ook wel wat beter maar dit is nog eenvoudig te vervangen.
ik hoop dat jij een betere zal ontvangen, als alles in orde is lijkt het me wel een prima kruistafeltje.

M.V.G. Dirk
Plaats reactie