Plasma tafel

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

17976
Begint wat orde in te komen. Nog iemand interesse in parallel bordje mach3? Gratis afhalen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

17972 17975
Laptop is weg, monitor noodstop en usb stick hebben plaatsje gekregen. Nu toetsenbord en muis nog.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Filmpje is wat lastig. Mss later.

17974

Dit was nog het minste werk. Niet normaal, effe tekenen, door sheetcam halen, met sticky op en neer lopen, plaat eronder, en gas. Plasma zit achter hoofdschakelaar, daar hoef ik dus niet te bukken om uit en aan te zetten, idem voor afzuiging. Macrootje geschreven zodat afzuiging 10 sec naloopt. Ik heb mezelf weer overtroffen (daar is overigens niet zo heel veel voor nodig). En niet alleen met programmeren, ook tappen, m3! Nog nooit in mijn handen gehad, zo klein. En niet gebroken! Ernaar wijzen is al genoeg om te breken!
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door karangetang »

Toch wel mooi om een monitor met Uccnc er op te zien .
Het blijft jammer dat de beheerders van dit forum
De ontwikkeling eenzijdig willen beinvloeden door voor deze cnc omgeving geen appart
forumrubriek aan te willen maken gelijkwaardig aan de andren zoals Mach3, Eding en Linux
Laatst gewijzigd door karangetang op 06 jan 2019 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Ha ha, als er genoeg mensen uccnc gaan gebruiken komt dat vanzelf. Voorlopig heb ik er niet zo n problemen mee.

Duidelijk geinspireerd op mach3. Of eigenlijk doorontwikkeld. Instellingen van mach zijn zo over te zetten naar uccnc. Echt bijna hetzelfde, maar dan beter. Scherm is rustiger. Neuron komt met een screenset, dat wordt al echt wat. Bedieningspaneel denk ik nog over wat er wel en niet op moet zitten en wel of geen pendant.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door andrefc101 »

karangetang schreef: 06 jan 2019 00:06 Toch wel mooi om een monitor met Uccnc er op te zien .
Nou.... ik krijg er geen tranen van in mijn ogen. Zo goed is die foto nu ook weer niet...

Maar, wat let jou om een uitgebreid test/review artikel over dat ding te schrijven. Daar ben er dan wel benieuwd naar, maar van alleen een fotootje.... nee dus.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Nou. Weer een 4 mnd verder. Nog steeds geen homeswitches. Wel een vraag die hier indirect mee verband houdt, maar waarop ik t antwoord niet 123 kan vinden. Als uccnc afgesloten wordt, worden de coordinaten niet opgeslagen. Bij opnieuw opstarten worden dan waarden weergegeven die nergens op slaan. Als xyz opgeslagen worden bij afsluiten is homen niet eens noodzakelijk. Iemand een idee? Is daar standaard code voor of iets specifiek uccnc?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik leef in de veronderstelling dat niet 1 besturing z'n coördinaten waar die staat opslaat bij uitschakelen, heeft ook niet veel nut, je weet nooit wat er in uitgeschakelde toestand kan gebeuren.
Wat je zou kunnen doen, de machine op 0,0 zetten voordat je uitschakelt (of een ander makkelijk coördinaat) en na inschakelen die waarde weer in de preset ingeven.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door Benny_DS »

kawarider schreef: 05 mei 2019 23:36 Nou. Weer een 4 mnd verder. Nog steeds geen homeswitches. Wel een vraag die hier indirect mee verband houdt, maar waarop ik t antwoord niet 123 kan vinden. Als uccnc afgesloten wordt, worden de coordinaten niet opgeslagen. Bij opnieuw opstarten worden dan waarden weergegeven die nergens op slaan. Als xyz opgeslagen worden bij afsluiten is homen niet eens noodzakelijk. Iemand een idee? Is daar standaard code voor of iets specifiek uccnc?
Alvast bedankt.
bij mij onthoud hij het wel hoor. Dus ofwel is het een optie (te lang geleden dat ik mijne heb ingesteld) ofwel heeft het te maken met wel aangesloten homeswitches.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Benny_DS schreef: 06 mei 2019 08:01
kawarider schreef: 05 mei 2019 23:36 Nou. Weer een 4 mnd verder. Nog steeds geen homeswitches. Wel een vraag die hier indirect mee verband houdt, maar waarop ik t antwoord niet 123 kan vinden. Als uccnc afgesloten wordt, worden de coordinaten niet opgeslagen. Bij opnieuw opstarten worden dan waarden weergegeven die nergens op slaan. Als xyz opgeslagen worden bij afsluiten is homen niet eens noodzakelijk. Iemand een idee? Is daar standaard code voor of iets specifiek uccnc?
Alvast bedankt.
bij mij onthoud hij het wel hoor. Dus ofwel is het een optie (te lang geleden dat ik mijne heb ingesteld) ofwel heeft het te maken met wel aangesloten homeswitches.
Na het homen weet ie natuurlijk weer wel z'n positie, dat lijkt me logisch.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Nou. Andersom. Ik wil dat ie zijn laatste positie vasthoudt. Dan hoef ik niet te homen.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door Benny_DS »

hugo stoutjesdijk schreef: 06 mei 2019 08:07
Benny_DS schreef: 06 mei 2019 08:01
kawarider schreef: 05 mei 2019 23:36 Nou. Weer een 4 mnd verder. Nog steeds geen homeswitches. Wel een vraag die hier indirect mee verband houdt, maar waarop ik t antwoord niet 123 kan vinden. Als uccnc afgesloten wordt, worden de coordinaten niet opgeslagen. Bij opnieuw opstarten worden dan waarden weergegeven die nergens op slaan. Als xyz opgeslagen worden bij afsluiten is homen niet eens noodzakelijk. Iemand een idee? Is daar standaard code voor of iets specifiek uccnc?
Alvast bedankt.
bij mij onthoud hij het wel hoor. Dus ofwel is het een optie (te lang geleden dat ik mijne heb ingesteld) ofwel heeft het te maken met wel aangesloten homeswitches.
Na het homen weet ie natuurlijk weer wel z'n positie, dat lijkt me logisch.
Sorry, verkeerde persoon gequoted.
Was uiteraard een antwoord op de opmerking van kawarider.

Wat ik dus bedoelde is dat mijn UCCNC de positie wel onthoud bij afsluiten en terug opstarten.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door Ballegooijen »

Ik leef in de veronderstelling dat niet 1 besturing z'n coördinaten waar die staat opslaat bij uitschakelen, heeft ook niet veel nut, je weet nooit wat er in uitgeschakelde toestand kan gebeuren
EdingCNC onthoud wel de coordinaten. Als ik de machine uitschakel kan ik de volgende dag gewoon verder met een werkstuk.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider »

Benny. Dankje. T kan dus.

Eding en mach deden t wel. Met de brug gebeurd niet veel ivm planetaire kastjes. Lijkt me dus goed bruikbaar zo te doen.
Plaats reactie