Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door diepchess »

Weet niet welke veiling je het over hebt - BVA is geen oplichter in dat opzicht. Heb nooit indruk gehad dat ze nu expres iemand in dienst hebben die de prijzen probeert op te hogen. Wel zijn in fiks wat gevallen de openingsbedragen al belachelijk hoog en iedereen lijkt de VEILINGKOSTEN en het moeten afhalen te vergeten. Afhalen is ook niet gratis.

De online bitcoin veilingen/beurzen is heel ander verhaal daar - een en al oplichting en bewuste prijsopdrijving met 100 truuks.

Maar men biedt te veel in Nederland simpelweg. Ik ben nog maar heel zelden koopjes tegengekomen.

Zo heb ik wel mijn slag geslagen wat betreft fiks wat rolletjes 3d printer filament die keer op BVA werden aangeboden - maar da's dan t.o.v. winkelprijs. Als je container koopt van dat spul dan zit het onder de 5 dollar per rolletje.

Duitsland heeft veel goed spul qua CNC en meettechniek maar het is ongelooflijk duur.

Vlaktafeltje zoek ik al langer overigens. Mijn vlaksteen is te klein om 3d printers op te bouwen. Als je bouwt kras je af en toe toch, dus vandaar dat het niet een overdreven hoge precisie hoeft te hebben als het maar op zeg een honderdste vlak is (wat heel weinig is voor graniet natuurlijk), maar de 3d printer moet er wel op passen natuurlijk, dus het moet behoorlijke grootte hebben en ik wil niet de hoofdprijs betalen voor iets wat niet zo vreselijk nauwkeurig hoeft te zijn :)
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Markus »

Ik ben blij met BVA vandaag deze opgehaald plus een zooi wagens en ander spul , bleken veel groter dan ik dacht,

16859

Volgende keer toch maar naar de kijkdagen !

Geen idee waar ze voor gebruikt werden wellicht leuk voor granieten CNC frezen :)

Greezt,

Markus
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Kjelt »

:shock: is dat een bierflesje ? :shock:
NoXs4u
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 dec 2014 15:05
Locatie: Eindhoven

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door NoXs4u »

Markus schreef: Ik ben blij met BVA vandaag deze opgehaald plus een zooi wagens en ander spul , bleken veel groter dan ik dacht,
Volgende keer toch maar naar de kijkdagen !
Godsallersjeezus... wat een klein bierflesje :lol:
Geen idee waar ze voor gebruikt werden wellicht leuk voor granieten CNC frezen :)
Dit is meer iets voor de Nederlandse Spoorwegen :evil:
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Sven »

Ideaal voor een z-as ontwerp met maar 1 wagen!

Dat is niet leuk ophalen bij de veiling als je een klein autootje hebt...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Markus »

Ideaal voor een z-as ontwerp met maar 1 wagen!
Hmm das een idee maar dan hou ik wel wat van deze "wagentjes" over
Dat is niet leuk ophalen bij de veiling als je een klein autootje hebt...
Nee transport was niet makkelijk, gelukkig hadden we een bus met klep en wat hulp van een heftruck en pompwagen
Dit is meer iets voor de Nederlandse Spoorwegen
Ja als dit inderdaad de HGW65HC van Hiwin zijn kunnen deze 208kN aan

Waar zou deze voor gebruikt worden ? een voordeel is dat het vlak waar ze op gemonteerd worden niet geheel vlak hoeft die rails buigen niet makkelijk, CNC machine metselen ?

Greezt,

Markus
lordprimoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2017 13:40
Locatie: Hengelo

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door lordprimoz »

Markus schreef: 04 mei 2018 09:57 Waar zou deze voor gebruikt worden ? een voordeel is dat het vlak waar ze op gemonteerd worden niet geheel vlak hoeft die rails buigen niet makkelijk, CNC machine metselen ?
als je zoiets gaat bouwen misschien: https://hackaday.com/2016/04/25/a-polym ... -in-sight/

knetters was gaat dat hard met die massa:
https://www.youtube.com/watch?v=qwPGDHPzZgQ
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door benkr »

Inderdaad, een lekker makkelijke Z-as constructie op die manier, heb wel interesse in een of twee wagens en een stuk rails.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Markus »

als je zoiets gaat bouwen misschien:
Ben met mijn bedrijf ook bezig een betonnen CNC frees te ontwikkelen, maar die is in een mini formaat iets van 400x400x400mm, des al niet te min weegt het prototype ongeveer 140 kilo deze zal wel heel wat zwaarder zijn
Inderdaad, een lekker makkelijke Z-as constructie op die manier, heb wel interesse in een of twee wagens en een stuk rails.
Ik kijk vandaag wel wat het precies is (type, lengte rails enz) en stuur je een PB als ik dat weet, en bedacht heb of ik het wil verkopen en voor hoeveel (kan even duren) , kan nu al zeggen dat je 2 man nodig hebt om de rails te tillen, dus verzenden via normale wegen is geen optie.

Greezt,

Markus
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door benkr »

Ja, ik kom ze toch echt niet ophalen in Groningen. Ik weet niet of je naar de CNCzone dag komt dit jaar, dat zou nog een optie zijn maar dat zal voor jou wel weer te ver zijn.
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door RikV »

Markus, dergelijke rails en schoenen zaten op de spuitgietmachines van mijn vroegere fima. De grootste machine die we hadden was een 1500ton (sluitkracht). de beweegbare opspanplaat (waar de achterste helft van de matrijs op gemonteerd wordt) was ongeveer 2500*2500*300. Dat ding legde de sluitweg van 2000mm in minder dan 1seconde(!) af. Op dergelijke rails en dergelijke schoenen.
Om je maar een idee te geven van het toepassingsgebied.
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door Kjelt »

Stoel er op monteren en een race of vluchtsimulator bouwen 8)
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door RikV »

Met 1500 ton zouden zowel jij als je stoel behoorlijk verkleinen in de x-richting
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Portaalfrees van graniet... wel of niet?!

Bericht door benkr »

Da's iets voor spinningwheels die knoopt er wel een straalmotor aan vast.
Laatst gewijzigd door benkr op 05 mei 2018 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie