Waterbak

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Waterbak

Bericht door Looy »

Ik ben een CNC plasmasnijder aan het bouwen en ben nu aan het bekijken hoe ik de waterbak het beste kan maken.

Ik kan hem laten lasersnijden en kanten, dan hoef ik alleen de hoeken af te lassen, welk materiaal kan ik het beste gebruiken RVS 304 of moet het 316 zijn?

En het snijrooster, kan ik deze ook het beste van RVS maken?

Ik was niet van plan mijn waterbak dagelijks leeg te laten lopen.


Hoe hebben jullie dit gemaakt? Ik hoor het graag!
BDekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 mar 2017 08:58
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Re: Waterbak

Bericht door BDekker »

Ik heb de bak van 3mm staal gemaakt. Deze gekant en zodoende alleen de zijkanten dicht hoeven te lassen. Verder heb ik als rooster spijlen gebruikt. strip van 40x3. Deze kan je na verloop van tijd met elkaar verwisselen en/of omdraaien als ze te erg beschadigd raken. Ik heb ook in eerste instantie een klein beetje koelvloeistof door het water vermengt tegen roest, ik geloof dat je kan daar ook borax voor kan gebruiken. Wel laat ik het water weglopen in 2 60ltr olievaatjes onder de tafel als ik het lang niet gebruik. 1 tegen de roest als dat er al is, maar 2 ook voor het verdampen. Hoef ik minder vaak je tuinslang er bij te halen :mrgreen:

boris
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waterbak

Bericht door Looy »

Heb je dat staal nog behandeld of gewoon kaal gelaten?
BDekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 mar 2017 08:58
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Re: Waterbak

Bericht door BDekker »

Gewoon kaal gelaten. Ik laat het water in een vat lopen als ik de tafel lang niet gebruik. Met de tijd dat die 3mm door gerot is, maak ik wel een nieuwe. ;-)
Plaats reactie