Raw 1.3

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Raw 1.3

Bericht door benkr »

Ja, het zijn beiden stappenmotoren en drivers, de verschillen zitten in de specificaties, bij de motoren in de zelfinductie (en ook het koppel) bij drivers in de haalbare snelheid.
SilverApe
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jun 2014 15:54

Re: Raw 1.3

Bericht door SilverApe »

Oke. Bedankt voor je geduld en hulp benkr. De specificaties van deze http://www.ebay.com/itm/271712280273 zijn dus beter. Ik was hoofdzakelijk naar de oz-in aan het kijken :lol:
En die van Leadshine (drivers) zijn dus nog beter/sneller?

groeten,
Aaron
watahyahknow
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:42

Re: Raw 1.3

Bericht door watahyahknow »

hey , ik ben ook met een RAW 1.3 bezig
ben je al wat verder gekomen in de tussentijd ?

ik heb de platen laten lasersnijden en deze man kwam er tijdens het bekijken van de files achter dat sommige gaten iets te groot zjn en dus niet getapt kunnen worden
hij heeft ze in de files iets verkleint en ik ga ze voor het tappen nog uitboren naar de juiste maat , ik heb de aangepaste files van hem toegestuurd gekregen na de klus

heb trouwens de hele boodschappenlijst voor de boutjes moertjes profielen en zo op de motedis.nl website bij ekaar gezocht en het resultaat op de kassa pagina naar kladblok gekopieerd , is waarschijnlijk wel handig als jij hetzelfde moet bestellen , het duurde 3 uur voor ik alles gevonden en uitgedokterd had , ook de basis lengtes en zaaglengtes per lengte profiel ......de lijst is zo lang als mn arm en niet goedkoop als je het allemaal in 1 keer koopt , heb nu alles gekocht voor de z axis en alle hardware er omheen behalve de lagers
volgende bestelling worden de profielen en de rails en als ik dan nog wat overhoud de rollagers

de TR12x3 delcro anti backlash nut is niet meer verkrijgbaar , het alternatief is de tr10x2 versie die nu ook in de RAW 1.5 word gebruikt , motedis levert ook de langste bouten en vulbussen niet (om de stappenmotoren te monteren )

zag dat je tandwielen.com al gevonden had voor de tandheugels (15 x 15 mod 1 en 20 tands tandwielen ) . als je de verpakking ontvangt maak deze dan open want bij mij zat er een tandheugel te weinig in , word na even met de klantenservice gepraat te hebben morgen nageleverd

had in de motedis lijst de maat voor de gantry aangepast , ik wil een een plaat multiplex van 122 cm breed onderdoor kunnen schuiven

als je leveranciers hebt gevonden of nodig hebt laat dat dan even weten

een goeie plek om de electronica te vinden is aliexpress
ik heb nu een leverancier uit china die levert via duitsland .... geen invoerrechten binnen de europese unie en een vrij snelle levering
https://nl.aliexpress.com/item/EU-Ship- ... 0.0.0hfose

was van plan om deze controller te kopen
http://www.ebay.de/itm/UC300ETH-5LPT-et ... Swx2dYJtMV
je kan op de website van UC de controller ook gecombineerd met het programma uccnc erbij kopen voor minder geld als het mach3 programma los en het werkt vrijwel hetzelfde , en beter op nieuwere windhoos
SilverApe
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jun 2014 15:54

Re: Raw 1.3

Bericht door SilverApe »

Hoi watahyahknow,
Het ligt bij mij wat stil. Ik heb een ander huis gekocht maar daar kan ik nog niet in en moet nu zolang in een andere woning. Ook moet ik nu even de financieen in de gaten houden want ik weet nog niet wat de verhuizing allemaal voor kosten met zich mee gaat brengen. Bij mijn nieuwe huis ben ik van plan een grote werkplaats te bouwen en uiteindelijk ook een CNC portaalfrees neer te zetten. Ik had de platen al laten snijden uit staal. De rest had ik ook een lijst van gemaakt idd. Weet nu alleen nog niet of ik (wanneer de tijd daar is) toch ga voor een van de andere modellen die hij heeft.

Waar kom je zelf vandaan?
Ben wel benieuwd hoe je bouw gaat verlopen, hou ons op de hoogte :P

groeten,
Aaron
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Raw 1.3

Bericht door skillalot »

Wat is de kwaliteit en prestaties van deze goedkopere merkloze setjes als de originele leadshine's? Of komt het merkloos uit de zelfde fabriek rollen?
Iemand die hier meer over weet??
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Raw 1.3

Bericht door karangetang »

Ik zag dat plan bent te gaan werken met Ucnc ETH300
Ik denk dat dat een goede keuze is een platform met toekomst waar steeds mer bij komt
met vele enthousiate gebruikers die macros en plugins leveren

maar waarom in Duisland kopen
in plaats van in Hogaije bij de leverancier? daar is de ETH300 inc software

Afbeelding

175 euro. Daar dan heb je een echte 6 as controller op 400Khz met een trits ( 49 digital inputs and 48 digital outputs) aan in en uitgangen. inderdaad pietsje duurder als MAch3. Er zijn geen beletsels om direct met de leverancier in Hogarije zaken te doen. Betalen loopt via Paypal en verzending is best snel.
Ik heb nooit problemen ondervonden
let wel voor iedere controller heb je een separate licence nodig
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Raw 1.3

Bericht door Breaker »

skillalot schreef:Wat is de kwaliteit en prestaties van deze goedkopere merkloze setjes als de originele leadshine's? Of komt het merkloos uit de zelfde fabriek rollen?
Nooit eerder gezien. 't Is wel een heel andere opbouw met al die dipswitches om de boel in te stellen en voor 2-fase stepper. De schroefconnector voor de encoder is wel ieder geval wel handig i.p.v. een 15-polige connector.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Raw 1.3

Bericht door karangetang »

Tandheugel, zie marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1076351968
Volgensmij ga je het niet goedkoper vinden, wel allemaal ex btw.
assink
jammer nou

die pagina is niet te vinden....
Plaats reactie