Niet direct, maar het heeft weinig zin om een 2.2Kw motor te plaatsen als je eerder met +- 800W genoeg hebt.
Die had ik ook gezien, maar daar moet dan nog een toeren regeling bij komen.
Wat neem je daar best voor?
Die spantangen voor AMB is dat een speciale maat.
Ik lees precies dat die ER16 zijn, wat misschien ook een speciale maat is.
Als ik prijzen vergelijk voor hetgeen ik nodig heb kom ik toch telkens bij de AMB uit.
Hoe standvastig is het vermogen bij de laagste toerentallen, staat er misschien bij maar niet zo dat ik het ook zie.
AMB spantangen zijn een speciaal ontwerp, alleen gebruikt door AMB/KRESS.
Tenzij je een iets duurdere AMB neemt met ER16 systeem, dan kun je universele ER16 spantangen gebruiken. Deze zijn veel goed/beter verkrijgbaar en spannen over een groter bereik.
kitman schreef: ↑14 jan 2021 19:02
Als ik nu die amb kress bekijk is het gedeelte waar je die kan klemmen niet zo heel breed.
Ik heb een zeer nauwe passing gemaakt in een aluminium plaat, daarna een zaagsnede erin en een klembout M6 door-en-door. Die gaat echt nergens heen hoor. Kan geen extra flexibiliteit meten als ik op het huis van de AMB meet of op de z-slede zelf terwijl ik behoorlijk hard aan de AMB sleur.
Oplossing van Arie is nog mooier, maar had ik geen zin in ivm tijd
xander janssen schreef: ↑16 jan 2021 11:29
Oplossing van Arie is nog mooier, maar had ik geen zin in ivm tijd
Wat natuurlijk een prima oplossing is. https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=110977#p110977
Toch durf ik het betoog te betwijfelen, als je een goede cilindrische passing kunt maken (en dat is natuurlijk de uitdaging), is dat minimaal even goed zoniet beter dan 4 boutjes.
Maar dan hebben we het over ø43 (-0, +0.02). Zaagsnede er in en die hals zit al klem op het moment je hem met de hand dicht drukt.
Maar beide oplossingen zijn beter dan de stabiliteit van de frees-as / lagering combinatie. En elke oplossing is zo sterk als de zwakste schakel.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
hugo stoutjesdijk schreef: ↑16 jan 2021 12:12
Maar dan hebben we het over ø43 (-0, +0.02). Zaagsnede er in en die hals zit al klem op het moment je hem met de hand dicht drukt.
Inderdaad, hals op 3 plekken (voor, midden en achter) opgemeten. Die bleek cilindrisch binnen ø43 (-0.01, +0), daarom passing gemaakt op ø43 (0, +0.01) op mijn proxxon PD400 draaibank.
Beetje met 2 vingers knijpen en hij wil al niet meer schuiven dus met die M6 bout op passend moment aangehaald, maak ik me mbt stabiliteit meer zorgen over de bevestiging van de klemplaat op de plaat van de z-as
Ik moet nog een machineklem hebben.
Het probleem is dat kleine klemmen ook niet ver open gaan en klemmen die ver open gaan zijn bijna zo groot als de machine.
Ik heb wel eens gezien, een klem uit 2 losse delen.
Je schroeft de vaste bek vast op het bed en kan de andere bek met schroef op een andere plek vastzetten.
Je kan dan de afstand zelf kiezen.
Was aan het zoeken op internet maar weet niet hoe dat heet.
Dacht eventueel zelf iets te maken.
Iemand een goed idee?
een set "vlakspanners" of een low-profile modulaire klem.. da's toch het eerste wat je zelf maakt?..
heb ik indertijd ook gedaan.. 2 Quadrails, 16 Kikkertjes, 6 kikkertjes voor mijn machine klemmetjes en 4 zijspannertjes...
't enige wat ik nog wil maken is een setje "Wisselpallets" en een "snelwissel systeem voor een klauwplaatje..
een klein klauwplaatje is ook een fijn gereedschapje om met name ronde werkstukjes op te spannen..
Daarnaast.. kun je als je de beschikking hebt over een draaibank, en een 4de as voor je freesbank ook zelf mooie spandoorns maken... om ringvormig werk op te spannen.
Ik zoek iemand die staal kan laseren met een dikte van 15 mm 6 stuks en dikte 12 mm 12 stuks.
Voor onderdelen van de hobby machine.
Meeste bedrijven werken niet voor particulieren en dan wordt het ook te duur.
Kan ook alles frezen maar dat is al wat.
Het is gewoon gewicht besparing.
geleiding 120 zijplaat lager 1 dub laser.dxf
geleiding 120 zijplaat lager 2 laser.dxf
12 mm laser.pdf
15 mm laser.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.