Betaalbare co2 laser

Alles over hoe moet ik laseren incl materialen en andere vragen

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
denkol
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jul 2007 01:16
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Betaalbare co2 laser

Bericht door denkol »

Al enige tijd ben ik op zoek naar een betaalbare 80w co2 lasercutter. Nu heeft AliExpress er natuurlijk heel veel in de verkoop echter heb ik het er niet zo op om een dergelijk groot bedrag uit te geven op een webshop waarbij bijvoorbeeld garantie wel een dingetje is. Wie weet er in Nederland of België een adres waar je voor onder de €3000 een 80w lasercutter kan kopen? 2e hands is ook prima, mits de laserbuis nog voldoende vermogen heeft.
Tot op heden kom ik uit bij bedrijven die ongelooflijk hoge bedragen rekenen voor een dergelijke laser.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Betaalbare co2 laser

Bericht door Ballegooijen »

Ik ben bang dat je een 80 watt laser onder de 3k niet gaat vinden in Nederland. Alleen een goede buis van 80watt kost al ongeveer 600 euri's
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Betaalbare co2 laser

Bericht door hobbybob »

je kunt zgn. red/black lasers kopen, vevor is een veelgehoord merk.
Die hebben ook een magazijn in Polen en volgens mij las ik iemand in onze facebook groep die een 80W voor zo'n kleine 2000 euro in huis had. Ik heb aan een paar van deze machines geknutseld en waren eerlijk gezegd helemaal geen slechte machines. Sterker nog, een van de machines waarin ik had geknutseld een 130W machine, had betere straaleigenschappen dan mijn RECI buis. 130W in een heel mooie dot. Dus zo'n 80W zou je via Ebay / Ali en dan degene zoeken met Pools Warehouse, kan je dus proberen.
Plaats reactie