Water chiller

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Water chiller

Bericht door skillalot »

Ik laat liever die chiller de spindel opwarmen tot bedrijfstemperatuur voordat ik m aanzet
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Water chiller

Bericht door ruudderooy »

Kjelt schreef: 01 aug 2020 11:21
De spindel zelf is toch al de verwarming ?
dat ligt eraan als de omgeving 15 graden is dan duurt het waarschijnlijk veels te lang voor het water begint op te warmen, als ik onder de 10K toeren blijf dan slaat mijn spindel koeling bijna niet aan zelfs al is ket 30 graden nu.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Water chiller

Bericht door audiomanics »

Die verwarming is meer om boven de condens-temperatuur te blijven. Mijn laser werkt heel happy op 15 graden, maar in de winter wil de temperatuur daar nog wel eens een stukje onder zitten. Dan is een verwarming wel prettig.. 10 graden is gewoon te koud.. condens is bij 26kv niet prettig..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Water chiller

Bericht door hobbybob »

precies Audiomaniacs. de cw5000 en 5200 (de echte S&A althans van Teyuchiller.com) hebben daarom tegenwoordig ook intelligente modus.
Die blijft automatisch boven het dauwpunt, maar dat zal allemaal wel wat harder nodig zijn in heel koude of warme klimaten want hij vond bij mij dat hij de buis tussen 23-25 graden moest houden, dat ga ik dus echt niet doen en vind ik te warm. Nu teruggezet naar 18 graden wat ik een prima temperatuurtje vind.
Plaats reactie