G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
roelaarts
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:59

G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door roelaarts »

Hallo,
Wij willen voor ons bedrijf een g.weike fiberlaser kopen om staal te snijden. Nu zie ik overal g.weike staan bij bedrijven die hem niet continu gebruiken. Heeft er iemand ervaring mee met constant gebruik??

Ik hoor graag jullie ervaringen
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door Jacala »

Hallo!
Ik heb een g. weike cnc frees gehad. Was prima gebouwd maar niks speciaals.

2 jaar terug ben ik in china geweest en kan senfeng echt aanraden. (Ze bouwen ook staal snijders).

Bodor is ook mooi mooi maar wel wat duur dacht ik

Wat voor formaat machine zoek je?
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door stekkestim »

Even een kleine side note, G.Weike heeft sinds een paar maanden een exclusief contract voor BE-NL en kan/mag dus niet meer aan de eindgebruiker leveren. Alles moet gaan via de distributeur.
roelaarts
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:59

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door roelaarts »

Ja hij komt ook via de dealer.

En de afmetingen zijn 3000x1500mm
3,3 kw fiber
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door Looy »

Dag Roel,

Waarschijnlijk ben je bij lasergraaf in Hilvarenbeek geweest, ben ik ook geweest. Opzich lijken het voordelige machines, en de kwaliteit weet ik niets vanaf. Zag er allemaal prima uit. Maar ik heb een offerte van G.weike zelf en die levert die machines voor minder dan de helft FOB. Dus zeker het uitzoeken even waard. Je hebt niet de ondersteuning van lasergraaf. Maarja je hebt ook 50 K bespaard.
Je kunt me even contacteren dan kan ik het je laten zien.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door zeeschuim »

stekkestim schreef: 09 okt 2019 08:23 Even een kleine side note, G.Weike heeft sinds een paar maanden een exclusief contract voor BE-NL en kan/mag dus niet meer aan de eindgebruiker leveren. Alles moet gaan via de distributeur.
De Chinezen vegen daar hun bips mee af, met die exclusieve contracten.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
lasergraaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2018 19:32

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door lasergraaf »

Misschien is het goed om in deze thread even wat nuance aan te brengen :

Lasergraaf is sinds 2007 agent voor G.Weike en is exclusief hoofd dealer voor NL en BE.
G.Weike honoreert haar dealer-contracten met passie en levert in landen met een dealer nooit (bewust) rechtstreeks machines.
Indien bekend wordt dat een machine aangevraagd wordt in een dealer-gebied zal er ook geen rechtstreekse support geboden worden.
Lokale dealers bestaan in elke bedrijfstak voor een goede reden.

Wil je toch zelf een fiber laser in China kopen, bedenk dan even dit :

Bij een prijs FOB Qingdao zit(ten) geen :

- lokaal advies voor aankoop
- zee transport naar Rotterdam
- verzekering tijdens transport
- doc fees voor original bill of lading en andere documenten
- agent die in NL de inklaring voor je verzorgd
- kosten voor een inklarings agent
- EORI nummer voor de douane
- invoer rechten
- handling fees Rotterdam
- loodskosten (indien van toepassing)
- brandstof toeslagen
- wegtransport Nederland
- NL / BE installatie begeleiding van je machine
- afstellen / kalibreren van je machine
- training van je machine beheerders
- Nederlandse support
- NL garantie en after sales

Terzijde : Een fiber laser machine is een complexe machine en is zonder zeer specifieke kennis absoluut niet zelf te installeren c.q. bedrijfsklaar te krijgen. Grote fiber laser machines komen als bouwpakket NL binnen (vanwege transport) en vergen 3 tot 10 dagen om lokaal op te bouwen.
P Scheepens
G.Weike NL/BE
lasergraaf.nl
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: G.weike lasersnijder iemand ervaring mee???

Bericht door Jacala »

Voor de mensen die zelf willen importeren: Dat hele verhaal van lasergraaf kun je samenvatten in het volgende: 3500 euro voor een 40 voet container vol machines. en dan is het onderstaande geregeld behalve de "deze niet" punten. In een 40 voet passen gemiddeld 2 machines met een werkbereik van 3000x2000mm.

deze niet - lokaal advies voor aankoop
- zee transport naar Rotterdam
- verzekering tijdens transport
- doc fees voor original bill of lading en andere documenten
- agent die in NL de inklaring voor je verzorgd
- kosten voor een inklarings agent
- EORI nummer voor de douane
- invoer rechten
- handling fees Rotterdam
- loodskosten (indien van toepassing)
- brandstof toeslagen
- wegtransport Nederland
deze niet - NL / BE installatie begeleiding van je machine
deze niet - afstellen / kalibreren van je machine
deze niet - training van je machine beheerders
deze niet - Nederlandse support
deze niet - NL garantie en after sales

Ben je technisch aangelegd en hou je wel van een gokje? Dan kun je alles PRIMA zelf regelen. Wil je zekerheid? Koop bij een lokale leverancier. Zo eenvoudig is het, wij hebben 10 machines geïmporteerd en allemaal draait het goed. Let wel op, dit zijn geen fiber lasers maar CNC frezen, CO2 lasersnijders, schuurmachines, formaatzagen en kantenlijmers.

Dat er in elke bedrijfstak locale dealers bestaan voor een goede reden is wat mij betreft waar: voor de klanten die niet (willen) weten hoe hun machine werkt. Als je wilt weten hoe het werkt is een machine prima zelf te onderhouden. De tientallen duizenden euro's die je bespaard (per machine) kun je vrolijk steken in jezelf opleiden en uitzoeken hoe een machine werkt. Internet staat er vol mee. Doe het zelf: dan staat je machine eens in de paar jaar een paar uur in storing omdat je het zelf verhelpt. En niet 3 dagen voordat de monteur tijd heeft om langs te komen voor 120 euro per uur.

Bij de een past eigen import, bij de ander een dealer. Voor beide is iets te zeggen. Voor mij? Uiteindelijk werken alle machines hetzelfde, wat draden, beetje uitlijnen, beetje stellen, wat vet hier en daar, logisch denken en zorgen dat je een goede relatie met de leverancier hebt (dat die in china zit maakt geen bal uit). Ik kies dus voor eigen import en bespaar mij leningen bij de bank.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Plaats reactie