Hulp gezocht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door skillalot »

marcoherremans schreef:Ik snap niet dat je niet gewoon de plastic onderdelen kan printen, ijzeren onderdelen in de bouwmarkt, en het motortje online voor een paar 10tjes
Omdat je er dan nog niet bent. Want ipv 1 motortje heb je er 5 nodig a 17,50 per stuk. Die 5 motortjes hebben ook nog drivers nodig om ze te laten werken , en die zijn €10 euro per stuk. De besturing die de signalen naar die drivers stuurt kost ook zo een 60 euro minimaal. Boutjes, moertjes, lagertjes, draadstangen, gladde assen, een printbed, een rol kapton tape om op te printen, eindschakelaars, printmateriaal zelf, een voeding, hotend, riemen, pulleys, etc...
Eventueel nog een verwarmd bed, extra voeding of 1 zware voeding.

Google eens op reprap prusa, dat is zo'n beetje de goedkoopste 3d printer die er te bouwen is. Het is opensource, dus echt veel standaard bouwpakketten daarvoor zul je niet vinden.
Op samenkopen.net is zeer binnenkort weer een aktie waarin je een bouwpakket kunt kopen. Zonder verwarmd bed optie is dit 410 euro. Goedkoper kun je het niet krijgen denk ik.
http://www.samenkopen.net/action_products/209041/388763

Tot die volgende aktie op samenkopen.net geopend is zou ik eerst eens goed verdiepen hierin, het is geen ikea kastje wat je zo even in elkaar zet.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door skillalot »

En letten jullie aub eens op het quote gebruik. Om te reageren op een voorgaand bericht kun je gebruik maken van de "Reageer" knop onderaan. Dit topic wordt zo wel heel onoverzichtelijk en de Mods zullen daar niet blij mee zijn...
marcoherremans
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:32

Re: Hulp gezocht

Bericht door marcoherremans »

skillalot schreef:
marcoherremans schreef:Ik snap niet dat je niet gewoon de plastic onderdelen kan printen, ijzeren onderdelen in de bouwmarkt, en het motortje online voor een paar 10tjes
Omdat je er dan nog niet bent. Want ipv 1 motortje heb je er 5 nodig a 17,50 per stuk. Die 5 motortjes hebben ook nog drivers nodig om ze te laten werken , en die zijn €10 euro per stuk. De besturing die de signalen naar die drivers stuurt kost ook zo een 60 euro minimaal. Boutjes, moertjes, lagertjes, draadstangen, gladde assen, een printbed, een rol kapton tape om op te printen, eindschakelaars, printmateriaal zelf, een voeding, hotend, riemen, pulleys, etc...
Eventueel nog een verwarmd bed, extra voeding of 1 zware voeding.

Google eens op reprap prusa, dat is zo'n beetje de goedkoopste 3d printer die er te bouwen is. Het is opensource, dus echt veel standaard bouwpakketten daarvoor zul je niet vinden.
Op samenkopen.net is zeer binnenkort weer een aktie waarin je een bouwpakket kunt kopen. Zonder verwarmd bed optie is dit 410 euro. Goedkoper kun je het niet krijgen denk ik.
http://www.samenkopen.net/action_products/209041/388763

Tot die volgende aktie op samenkopen.net geopend is zou ik eerst eens goed verdiepen hierin, het is geen ikea kastje wat je zo even in elkaar zet.
het leek me leuk om rond de 300 euro zoon bouw pakket te kopen en er dan 1 in elkaar zetten.
en dan mini web shop waar mensen dingen kunnen laten printen.
maar als ik al 450 euro kwijt ben aan dat ding.
en materiaal is 25,00 euro de kilo.
dus zou ik ook nog een plastic smelter van 250 euro moeten kopen ben ik al 700 euro kwijt eerdat ik dat terug heb verdient.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door skillalot »

Die set van 410 euro in de link die ik postte is compleet. Daar komen alleen nog verzendkosten bij.
Als je die in elkaar zet en afgesteld hebt ben je klaar om te printen. Er zit 500 gram PLA bij, dus je kunt meteen aan de slag.
Wil je ook ABS kunnen printen dan heb je een verwarmd bed nodig, maar die kun je later ook los erbij kopen.

EN GEBRUIK DE REAGEER KNOP IPV QUOTE AUB ;-)
marcoherremans
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:32

Re: Hulp gezocht

Bericht door marcoherremans »

Ik vind 410 euro en verzenden kom ik op 420 euro.
eerdat ik dat eindelijk heb terug verdient.
ook is materiaal 25,00 de kilo.
marcoherremans
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:32

Re: Hulp gezocht

Bericht door marcoherremans »

Ik zag op deze site een plastic smelter bovenin stop je plastic onder komt er een rol plastic draad uit.
die was 200 euro.

aangezien print plastic 25,00 de kilo is heb ik het na 8 kilo al terug verdient.


zouden jullie die aanraden ?
zo verdien ik snel en heb ik zo 400 euro voor een printer.
triker74
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2012 19:30

Re: Hulp gezocht

Bericht door triker74 »

dit is zeer geschikt om slechte prints en raftmateriaal te recycleren, als je zelf draad wil maken van ander plastic afval
dien je wel goed te weten met welk materiaal je bezig bent ivm smelttemperatuur en dergelijke.
Leo.D
Berichten: 273
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:52
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door Leo.D »

Heb je al eens een bezoekje gebracht aan, zoals al vaker vaker genoemd hier op het forum, een van de vestigingen van fablab om wat kennis en ervaring op te doen?

Groet, Leo
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Hulp gezocht

Bericht door FSSF »

marcoherremans schreef:Ik vind 410 euro en verzenden kom ik op 420 euro.
eerdat ik dat eindelijk heb terug verdient.
ook is materiaal 25,00 de kilo.
Idee is allemaal leuk. Maar je bent 14... Begin eens met je goed in te lezen in de materie dan weet je hoe het werkt, wat de kosten zijn en of het wel daadwerkelijk zo makkelijk is als je denkt ;-)
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door michel pet »

ff printer kopen en ff printen dat kan je vergeten er komt heel wat bij kijken.
als het zo simpel was stonden ze wel bij de blokker te koop dat zal nog wel een paar jaar duuren ben ik bang.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
marcoherremans
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:32

Re: Hulp gezocht

Bericht door marcoherremans »

laat maar k zoek wel ander forum
Leeuwinga
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door Leeuwinga »

Dat is een echt kinderlijke reactie moet ik zeggen.
Er is hier erg veel informatie en kennis op het cnc gebied en ook
op het gebied van 3D printers.
Echter je moet wel kennis en goede raad willen aannemen
Cees
CNC electronica en software -- http://www.leeuwinga.nl
Express your creativity in MOTION
Leeuwinga
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door Leeuwinga »

@MOD
Vlgs mij kan dit wel OP SLOT
Plaats reactie