Alleen.. de eigenwijs in mij kreeg weer de overhand.. de basismaat 42 mm, ja.. 42 is Het antwoord op de ultieme vraag over het Leven, het Universum, en Alles.. maar een bakje van 42 mm, dat is net aan de kleine kant.. bedenk dat met een wanddikte van 2 er 38 mm overblijft om met je handen wat uit te pakken.. een beetje Finicky dus.. vandaar de naam "Doet niet ter zake"
Ik heb derhalve gekozen voor 25 mm dat wil zeggen, dat 25 de kleinste maat is die je kan toepassen, maar alle natuurlijke veelvouden van 25 zijn goed..
wil je bijvoorbeeld een buro organiser maken.. dan is een wat dieper bakje van 25 x 100 prima voor visitekaartjes, ook kun je daar wel een reeks Micro SD kaartjes in kwijt..
de "Grid" die onderin de lade gaat heeft openingen van 50 x 50.. dat scheelt aanzienlijk in de printtijd, en het gebruik van FIlament.
en dan nog.. kun je de bakjes ook over een gridbalkje plaatsen, en hoeft alles niet noodzakelijkerwijs tussen de balkjes te vallen..
Want zoals hier te zien is, hebben de bakjes aan de onderzijde de 25 mm verdeling,,
Ik heb de hoogtes bedacht met veelvouden van 12.5, dus 12.5+ het voetje van 2.5 mm is de totale hoogte van het laagste bakje mogelijk,
zet je er 2 op elkaar.. dan zijn ze dus 25 hoog tenopzichte van de Grid, zodat een bakje van 25 mm net zo hoog is, en je dus ook bakjes over elkaar kan zetten (inderdaad ook afgekeken van GridFinity)
de bakjes hebben nominaal een wanddikte van 2 mm, maar feitelijk 1.95, een Bambulabs P1S print zuiver genoeg om er van uit te gaan dat 1.95 echt nooit groter dan 2 wordt..
Nou heb ik alles in Alibre Design getekend, maar ik begrijp dat veel mensen met AutoDesk Autodesk Fusion werken.. nou heb ik dat ook op mijn Computer, alleen heb ik er nog niet veel mee gedaan.. toch wil ik dit bestand ook in fusion maken, met parameters.. alleen weet ik nog niet hoe dat daar werkt.. mochten jullie een Tip hebben over hoe dat aan te vliegen.. laat maar weten.. dan kan ik als daar behoefte aan is, de boel op't net te plaatsen.
Momenteel is Bambulabs een tweede gridplaat uitaan het printen, ik moet er voor de bovenste lade van mijn Draaibank kastje nog 2 hebben. dan heb ik een Grid van 400 x 500 (want ik zou in principe makkelijk 250 x 250 moeten kunnen printen.. maar volgens BambuStudio gaat dat net niet vanwege een afgeschermd gebied.. Wat ik zo even snel gelezen heb is dat vanwege de Knipper als je een AMS hebt.. maar ik heb MMS, dus heb ik dat niet nodig.. moet nog even kijken hoe dat te omzeilen..