Behuizing pendant

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

FreesKever
Berichten: 623
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Behuizing pendant

Bericht door FreesKever »

Wat dat ophangoog betreft...
Ik zou er zelf waarschijnlijk een metalen beugel aan maken. Iets van RVS buigen of een standaard handvat voor een lade o.i.d.

Wat speling betreft...
Passingen in 3D geprint spul komt veelal neer op uitproberen. Het verschilt met de gebruikte 3D printer, materiaal en instellingen. Er zijn STL files waar een klein ding met kleine maat verschillen op staan, zodat je na het printen snel kunt uitproberen welke het beste past in jouw geval.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Behuizing pendant

Bericht door Arie Kabaalstra »

FreesKever schreef: 06 jun 2023 19:28 Wat dat ophangoog betreft...
Ik zou er zelf waarschijnlijk een metalen beugel aan maken. Iets van RVS buigen of een standaard handvat voor een lade o.i.d.
Ik denk even hardop.. Wat te denken van een Hol Oog, en daar gewoon op het juiste moment de 3D Printer even laten stoppen, en een metalen "Kern" erin leggen?

een plaatje kan, een stapel plaatjes kan ook, een draad, een gefreesd beugeltje, of een gebogen stuk vierkant...
Gebruikersavatar
pgroot
Donateur
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 dec 2022 22:51
Locatie: heemskerk

Re: Behuizing pendant

Bericht door pgroot »

iets van rvs buigen is wel fraai
Een haakje aan een stukje plaat, als je de zijkantjes ook nog omzet kan je pendant er niet zomaar afvallen ook.

Afbeelding

of zo

Afbeelding
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Behuizing pendant

Bericht door P1-Engineering »

Arie Kabaalstra schreef: 06 jun 2023 19:32
FreesKever schreef: 06 jun 2023 19:28 Wat dat ophangoog betreft...
Ik zou er zelf waarschijnlijk een metalen beugel aan maken. Iets van RVS buigen of een standaard handvat voor een lade o.i.d.
Ik denk even hardop.. Wat te denken van een Hol Oog, en daar gewoon op het juiste moment de 3D Printer even laten stoppen, en een metalen "Kern" erin leggen?

een plaatje kan, een stapel plaatjes kan ook, een draad, een gefreesd beugeltje, of een gebogen stuk vierkant...
Dat zijn inderdaad de gave dingen die met 3d printen mogelijk zijn!. Ik maak regelmatig gebruik van de optie om de printer te stoppen om vervolgens magneetjes in de print te plaatsen. Die zitten vervolgens dan volledig weggewerkt in het kunststof.
Voor de beugel, met de moderne materialen zou dit makkelijk sterk genoeg moeten zijn. Als het echt robuust moet zijn gaat tegenwoordig mijn voorkeur uit naar PETG-CF of PLA-CF
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Behuizing pendant

Bericht door MeMoRy »

P1-Engineering schreef: 07 jun 2023 11:54 Dat zijn inderdaad de gave dingen die met 3d printen mogelijk zijn!. Ik maak regelmatig gebruik van de optie om de printer te stoppen om vervolgens magneetjes in de print te plaatsen. Die zitten vervolgens dan volledig weggewerkt in het kunststof.
Ja, moet ik maar misschien eens een apart topic over openen, want dat lukt mij dus nooit.
Als ik de printer (prusa mk3s+) pauzeer, dan oozed er allemaal filament uit de nozzle (retract niet). Als ik de print dan herstart dan is het filament dus niet goed voorgeladen, en gaat de laag daarna niet goed. Ik heb het nu 2x geprobeerd en beide keren de print verpest.
FreesKever
Berichten: 623
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Behuizing pendant

Bericht door FreesKever »

MeMoRy schreef: 07 jun 2023 13:44 Als ik de printer (prusa mk3s+) pauzeer, dan oozed er allemaal filament uit de nozzle (retract niet). Als ik de print dan herstart dan is het filament dus niet goed voorgeladen, en gaat de laag daarna niet goed. Ik heb het nu 2x geprobeerd en beide keren de print verpest.
Eerst oefenen dan op een paar test printjes, tot dat je weet hoe het wel werkt :)
Plaats reactie