Printer aanschaffen

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6306
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Kjelt »

Mij lijkt die Prusa ook wel wat maar zie ik nu goed dat je die alleen online in de UK kunt kopen?
Dan moet ik opschieten met sparen ivm de Brexit anders wordt ie plots 30% duurder :shock: Of zijn er nog lokale mogelijkhrden?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Printer aanschaffen

Bericht door audiomanics »

Zal op termijn vast wel iemand zijn die in dat gat springt.. en anders een lening afsluiten :roll:
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Jasper »

Prusa komt uit Polen, en in Nederland kun je hem bestellen bij create3dshop.nl maar die besteld hem ook gewoon in Polen zodra hij er een paar bijelkaar heeft dus duurt het net zo lang al niet langer.
lowslow
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 13:58

Re: Printer aanschaffen

Bericht door lowslow »

In HO schaal werk je beter met SLA. Ik heb beide: een zelfbouw FDM in de stijl van de Tjechische Prusa i3 en een Anycubic Photon S.
Ze hebben 2 totaal verschillende resoluties. Met de Photon S kan ik Preiser-achtige figuurtjes printen, op een FDM krijg je dan een hoopje plastic.
Nadelen : geur (valt wel mee met Anycubic hars) en klein printoppervlak. Prints kunnen lang duren. Je moet ook met UV naharden.
Zoek ook eens naar Elegoo Mars, die heeft mooie reviews en is goedkoper.
vincent1971
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 apr 2013 14:15
Locatie: Enschede

Re: Printer aanschaffen

Bericht door vincent1971 »

Jasper schreef: 20 aug 2019 04:36 Prusa komt uit Polen, en in Nederland kun je hem bestellen bij create3dshop.nl maar die besteld hem ook gewoon in Polen zodra hij er een paar bijelkaar heeft dus duurt het net zo lang al niet langer.
Prusa komt en woon in Tsjechië Printer kan ook rechtstreeks besteld worden

daar.https://blog.prusaprinters.org/prusa-i3/
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Jasper »

Ik weet het, heb mijne er ook direct gekocht. Tikte alleen Polen in ipv Tsjechië. Was in de veronderstelling dat ze in Praag zaten namelijk.

De MMU2 heb ik in Nederland gekocht bij create3dshop.
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: Printer aanschaffen

Bericht door hilberth »

Jasper schreef: 23 aug 2019 18:36 Tikte alleen Polen in ipv Tsjechië. Was in de veronderstelling dat ze in Praag zaten namelijk.
Dat ze in Praag zitten kan kloppen, alleen ligt deze prachtige stad dus niet in Polen maar is het de hoofdstad van Tsjechië.
Think it, draw it, make it.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Jasper »

:lol: ben al een poosje niet meer op school geweest.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Grafjan »

Ik koop eerst een tweede handsje van een collega. Goedkoop ding uit China, maar ik kan dan wel alvast kijken of ik er iets aan vind. En als ik met een probleem zit , is er iemand op mijn werk die met dat ding gewerkt heeft.als ik het leuk vind koop ik later een betere.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
tamara.hogenhout
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:22

Re: Printer aanschaffen

Bericht door tamara.hogenhout »

Ik heb het nog nooit geprobeerd hoor. Nou ja althans, volgens mij heb ik eens getracht een poppetje te printen in 1:87. En na heel wat geklooi is dat ook wel gelukt al is een muurtje natuurlijk een stuk gemakkelijker dan een poppetje met dunne loshangende armpjes enzo. Maar ik heb het toen met een 0.25 nozzle gedaan. Dus misschien moet je kijken naar een machine waarbij je de nozzle ook kunt wisselen. De print duurt wat langer maar geeft wel een wat fijner resultaat.

Ik heb even een muurtje van de Thingiverse in Cura gesleept en een vergelijkbaar formaat met een 0,25 nozzle. Hij zegt dat hij het in 3,5 uur doet, valt best mee toch.. (0,25 verstopt wel sneller, misschien even zo'n naald bij bestellen voor het geval dat)
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Grafjan »

Heb heel het 3-d print avontuur en mijn treintjes laten varen. Beide zijn schijnbaar niet geschikt om in de zelfde ruimte te staan waar ik ook mdf sta te frezen😁
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Printer aanschaffen

Bericht door serum »

Treintjes aan de kant, 3d printen aan de kant en we hebben weer 2 pagina's aan internet gevuld.

Straks je kinderen en je knappe bruid. Houd je wel een beetje focus op wat belangrijk is in het leven Grafjan? :mrgreen: (ik hoor de melancholische klanken van Eddy Vedder, just breathe weerklinken in je werkhok, hoewel dat ook redelijke uitdaging is met MDF en een fijnstofmasker)..
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer aanschaffen

Bericht door Grafjan »

De cd’s van Eddie vedder en pearl jam ( ik denk alles wat ooit uitgebracht is ) staan hier in de kast. Ze zijn allemaal van mijn vrouw, en daar mag ik ABSOLUUT NIET AANKOMEN!!!!!
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Printer aanschaffen

Bericht door serum »

Aan haar muzieksmaak en oordelend vermogen over jouw destructieve handelen ligt het in ieder geval niet.. :mrgreen:
Plaats reactie