CubeX Trio Gekregen

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

CubeX Trio Gekregen

Bericht door hrscharft »

Heb op het werk een afgedankte Cubex mee naar huis gekregen samen met een doos vol ABS en PLA. Het "ding deed het niet" succes er mee.
Nou heb ik hem ondertussen aan de praat na wat kleine herstelwerkzaamheden en wat stelwerk maar de kwaliteit van het printwerk is niet heel best of eigenlijk best slecht.

Het halve internet is al vol geschreven met hoe zo'n waardeloos apparaat of dat het is dus dat hoeft hier niet nogmaals gemeld te worden.
Ik ben juist wel nieuwsgierig naar wat er WEL nog van te maken is zonder al te veel ombouwwerk.

Heb hem nu lopen met Kisslicer en CubeitMod dus de cartridges zijn al niet meer nodig.
Verder heb ik 1 Hotend uit de machine geschroefd om te kijken hoe dat in elkaar zat en wat ik er eventueel nog mee kan. De nozzles schijnen een van de oorzaken van de problemen te zijn.
Njah briljant idee gelezen, Boor het ding uit tap er M6 in en zet er een scherpere Nozzle in..... Goed plan ga ik doen...

Ding in de draaibank.... draai draai draai huh wasda? Kak Themistor geraakt. Njah goed komt wel weer in orde. Heb het ding uitgeboord gekregen M6 in getapt en ligt nu op het bureau. Binnenkort maar eens achter een Nozzletje aan.
Voor wat betreft die Thermistor. Wie o Wie hier heeft er nog eentje liggen van 230K??
Heb er een mailtje aan gewaagd naar Mouser (die heeft ze) want daar moet je er minimaal 1000 afnemen in de Webshop.

18298

18297

18291

18288
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: CubeX Trio Gekregen

Bericht door hrscharft »

18296

18295
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CubeX Trio Gekregen

Bericht door DaBit »

Kun je die thermistor niet gewoon kopen bij reprapworld of een van de andere 3D-printer-benodigdheden toko's? Of hebben ze een speciaaltje gebruikt? Geen idee wat ik eigenlijk voor thermistor heb; ik heb het ding ooit opgemeten en de curve geprogrammeerd.

Ik bestel (voor de baas) van tijd tot tijd wel eens wat bij Mouser en kan best zo'n ding mee laten komen, ik heb alleen de komende tijd geen bestellingen gepland staan.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: CubeX Trio Gekregen

Bericht door hrscharft »

niemand verder??
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: CubeX Trio Gekregen

Bericht door hrscharft »

Goed,

met de huidige firmware, nozzles en bruikbare slicers was er niet bepaald een resultaat te behalen dat mij naar de zijn was.
De printer zo goed als helemaal terug gestript naar het frame en een paar motoren en op aliexpress mijn winkelmandje eens vol gegooid.

Onderweg vanuit china het volgende.

Lerdge 32bit controller
hand vol klein spul zoals nieuwe ptfe tubes, nozzles, Ntc's
Een 24Volt verwarmd bed
en vast nog wel iets dat ik vergeten ben te noemen.

Vooral die eerste vond ik wel erg interessant.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: CubeX Trio Gekregen

Bericht door hrscharft »

Afbeelding
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Plaats reactie