Solidworks en motor
Moderator: Moderators
Re: Solidworks en motor
Het is toch een M5 bout?
Re: Solidworks en motor
Nee het is een M5 imbus SCHROEF. alleen met een 5 kant aandraai mogelijkheid leuk als diefstal beschermende schroef..
op de MTS leerde we dat bevestigings materiaal met een UITWENDIGE aandraai mogelijkheid de naam bouten mogen hebben en met een INWENDIGE aandraai mogelijkheid een schroef heet...
JE hebt dus alleen imbus SCHROEVEN en geen BOUTEN of binnen 6kant schroeven...
op de MTS leerde we dat bevestigings materiaal met een UITWENDIGE aandraai mogelijkheid de naam bouten mogen hebben en met een INWENDIGE aandraai mogelijkheid een schroef heet...
JE hebt dus alleen imbus SCHROEVEN en geen BOUTEN of binnen 6kant schroeven...
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13496
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: Solidworks en motor
Voor de volledigheid.. is het een Cilinderkopschroef met binnenzeskant volgens DIN 912, M5 in de volksmond een M5 Imbusboutje... maar ja.. dat soort mensen associeert een Baco nog altijd met een verstelbare sleutel (Bahco) en niet met een verfrissend drankje.. :)
Re: Solidworks en motor
Maar even....stel ik maak me frame (exact op maat) in SolidWorks.....welke bedrijven lassen hem in elkaar op basis van de Solid Works tekening?
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13496
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: Solidworks en motor
Als je je frame tekent.. dan moet je em wel als Assembly tekenen.. anders is het één deel.. en daar valt niet veel aan te lassen..
in 3D tekensoftware werkt het als volgt.. je tekent een onderdeel.. of een samenstelling van onderdelen.. als je daar een werktekening van wilt maken.. dan open je een tekeningvel, en projecteert daar de aanzichten van je onderdelen op.. dat projecteren gaat automagisch.. je geeft aan welk onderdeel, en welke aanzichten je wilt hebben.. dan klieder je zelf nog even de maatlijntjes en andere "annotations" erin, een frametekening kun je dus nog opleuken met las-aanduidingen.
In concreto zou een tekening van een Frame moeten bestaan uit: een Samenstellingstekening, met een Stuklijst, een lastekening, en Monotekeningen van alle afzonderlijke onderdelen ( de maakdelen dan... niet de koopdelen)
in 3D tekensoftware werkt het als volgt.. je tekent een onderdeel.. of een samenstelling van onderdelen.. als je daar een werktekening van wilt maken.. dan open je een tekeningvel, en projecteert daar de aanzichten van je onderdelen op.. dat projecteren gaat automagisch.. je geeft aan welk onderdeel, en welke aanzichten je wilt hebben.. dan klieder je zelf nog even de maatlijntjes en andere "annotations" erin, een frametekening kun je dus nog opleuken met las-aanduidingen.
In concreto zou een tekening van een Frame moeten bestaan uit: een Samenstellingstekening, met een Stuklijst, een lastekening, en Monotekeningen van alle afzonderlijke onderdelen ( de maakdelen dan... niet de koopdelen)
Re: Solidworks en motor
Misschien even naar het motorforum gaan:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... t-4-1.html
Er is ook een SolidWorks topic (maar dan moet je vlgs mij eerst 30 posts gedaan hebben)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... c-2-1.html
Greetz, Q
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... t-4-1.html
Er is ook een SolidWorks topic (maar dan moet je vlgs mij eerst 30 posts gedaan hebben)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... c-2-1.html
Greetz, Q
Re: Solidworks en motor
in SW kun je heel goed een weldment aanmaken. Het voordeel hiervan is dat je in 1 model werkt, maar wel verschillende kokers, platen etc kan tekenen.
Dit scheelt aanzienlijk in tijd met een assembly met losse delen. Alles is lekker associatief en je hoeft niet 20 parts aan te maken. Op je werktekening kun je alle losse componenten vervolgens 'projecteren' en bematen.
Verder een meethulp maken en alles lekker op papier schetsen en bematen. Klinkt ouderwets, maar voor mij werkt het wel het snelste.
Dit scheelt aanzienlijk in tijd met een assembly met losse delen. Alles is lekker associatief en je hoeft niet 20 parts aan te maken. Op je werktekening kun je alle losse componenten vervolgens 'projecteren' en bematen.
Verder een meethulp maken en alles lekker op papier schetsen en bematen. Klinkt ouderwets, maar voor mij werkt het wel het snelste.
ASS-U-ME
Re: Solidworks en motor
Weldment werkt inderdaad het prettigst:
Oeps:
Greetz, Q
Oeps:
Greetz, Q
Re: Solidworks en motor
Teaser:
Greetz, Q
Greetz, Q
Re: Solidworks en motor
Mooie plaatjes
Re: Solidworks en motor
Ben je al wat verder?
Greetz, Q
Greetz, Q
Re: Solidworks en motor
Dit weekend komen de boeken binnen. Kijken wat ik daarmee kan. Maar het opnemen van de maten is tot nu toe het lastigste. Ben nu bezig om mijn freestafel te tekenen. Een deel ervan om een soort van klem te tekenen. Dit puur als oefening.
Re: Solidworks en motor
En?
Greetz, Q
Greetz, Q