Contimac ?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FilipCNC
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:05
Locatie: Belgie - Gooik
Contacteer:

Contimac ?

Bericht door FilipCNC »

Is het merk Contimac redelijk goed van kwaliteit (zoals Wabeco).Of is dit eerder te vergelijken met optimum,hbm,....

Wie heeft/werkt er met een machine van Contimac en welke zijn julie ervaringen daarvan?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Contimac ?

Bericht door audiomanics »

Ik heb een jaar geleden een riem-aangedreven CH16N kolomboor van Contimac aangeschaft. Doet het best, maar is volgens mij gewoon een chinees. Ik had 'm in de aanbieding voor 240 euro, meen ik.. Voor dat bedrag is het best veel machine.
Ze hebben ook wel spul uit het professionele segment maar daar betaal je natuurlijk ook meer voor en zijn mogelijk ook voorzien van een spelingvrije kolom....

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Contimac ?

Bericht door janplastiek »

Goede nacht,

Ik gebruik al 4 jaar een stof afzuiging SPA 2000 SPECIAL ,een compressor oudere type van CM 335/8/10 W ROLL CAGE en allerlei handgereedschap zoals perslucht ratel sleutels en perslucht vetpomp van Contimac en dit tot mijn grote tevredenheid. Er werd me in de winkel gezegd dat de compressor niet continu mocht draaien maar dit doet hij al enkele jaren en dit zonder problemen.
Ik heb ook een afkort cirkelzaag van hen, deze heb ik door aluminium profielen te zagen misbruikt en hier is een stuk van een beugel af gebroken.

hopelijk ben je hier iets mee.

groeten Jan
Breek de dag, frees een lijntje.
FilipCNC
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:05
Locatie: Belgie - Gooik
Contacteer:

Re: Contimac ?

Bericht door FilipCNC »

Hallo,

Ok dank u,

Ik zal dit doorgeven aan mijn schoonvader.
In de winkel vertellen ze natuurlijk alleen maar positief over hun toestellen en als je het nu hoort van wie dit merk gebruikt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13526
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Contimac ?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb een Contimac draaibankje gehad.. een Emco-8 formaat bankje..
eerlijk?.. ik heb em een paar jaar geleden verkocht.. en dat had ik nooit moeten doen..
't ding was reuze zuiver
'k heb ooit een stalen bus uitgedraaid voor een krimppassing.. 100 mm lang.. en daar zat niet meer dan 5µm diameterverschil in tussen de voor en achterkant..

'k heb em wel helemaal netjes schoongemaakt en afgesteld nadat ik em kocht.. maar dat moet je eigenlijk altijd doen
Plaats reactie