Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janssen@40
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2023 16:41

Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door Janssen@40 »

Goedeavond,

Ik ben dit merk tegen gekomen op het internet. Komen uit polen en hebben op metaal en hout best wel wat aanbod in machines staan. Ze verkopen zichzelf als een koploper op de Europese markt.

Ik ben opzoek naar een betaalbare / betrouwbare nesting machine die met pallete cad software kan samenwerken.

Hebben een 2 mans interieurbouw bedrijf dus geen grootschalige productie. Efficiëntie en toekomst gericht is onze keuze om hier in te investeren.

Wie kan mij meer vertellen over hoe dit merk bevalt, beviel, betrouwbare. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Of misschoen tips over andere merken die voor ons wat kunnen zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.
MartijnD
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2023 17:39

Re: Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door MartijnD »

Hoi je bericht komt meer tot zijn recht als je het bericht niet 3x in verschillende secties plaatst... ;-)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door serum »

Ja, 1x posten is hier wel de max hoor. Bevalt pallette cad? Kan het nesten/labels printen en geautomatiseerde cam? Of kan het genest als dxf met verschillende lijnkleuren exporteren?

Ik draai al een tijdje met een nesting machine icm fusion360, maar ben voor sommige producten op zoek naar andere software.

Labels met kantenbandinfo en geneste dxf's of geautomatiseerde cam zijn voor mij een eis.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door diode »

Dit lijken mij gewoon Chinese machines. Niets mis mee, heb ik zelf ook. Of het meerwaarde heeft om bij Cormak te kopen is de vraag.

@Serum, geautomatiseerde cam klinkt interessant. En nesting software zit ook nog wel verschil in. Pakket wat ik nu gebruik nest slechter dan dat ik handmatig kan.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door serum »

Ja, ik heb het nu allemaal al heel behoorlijk geautomatiseerd in fusion. Nesten gaat ook prima (Heel sporadisch pas ik het nog handmatig aan, maar voor 95 procent doet hij het prima). Alle verbindingen maak ik er nu eenvoudig in. (Denk voor jouw werk al een hele grote verbetering, mocht je nog eens geïnteresseerd zijn Bas, laat het je graag eens zien, wil je nieuwe werkplek graag nog eens zien).

Labels en volledige automatische cam is voor mijn werk mogelijk. (Vooral de labels zijn handig) als ik een kast heb met 70 plankjes is het handig te weten waar welk bandje omheen moet en welke plaat/plank omgedraaid moet worden voor een tweede opp.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Cormak nesting cnc ( betrouwbaar of niet)

Bericht door diode »

In mijn geval gaat 95% ook goed met nesten. Maar soms vind ik dat het wel moet passen (en meestal is dat ook zo) terwijl de software vind dat het niet past.

Je bent hier van harte welkom Rene, en uiteraard ben ik zeer benieuwd naar je verbindingen!
Plaats reactie